SCENIC I PH II Nie działa klimatyzacja w Renault Scenic
(14-09-2016, 11:27)bodo napisał(a): Czy jest sens wymieniać uszczelki na wszystkich możliwych łączeniach ?jeśli będzie to robił warsztat, twierdząc że to z tego ucieka. Bo jeśli samemu to sam nie wiesz gdzie jest nieszczelność i i tak jej nie będziesz mógł sam zlokalizować. Oddaj do dobrego gościa od klimy i niech znajdzie nieszczelność
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (14-09-2016, 11:27)bodo napisał(a): Ale jak to sprawdziłeś ? Sam czy na warsztacie ? Czy jest sens wymieniać uszczelki na wszystkich możliwych łączeniach ? Jeżeli nie masz już czynnika to możesz sobie sprawdzić stan oringów to jest prosta robota a jeśli masz czynnik a słabo chlodzi to możesz zrobić tak jak kolega mówił czyli odpalamy klime i spryskujemy za pomocą wody z mydłem wszystkie możliwe i widoczne elementy pamiętając jeszcze o odkręceniu kapturków ochronnych z zaworków
No właśnie te kapturki . U mnie czegoś takiego nie ma . Co do tego mydła , kiedyś fachowiec podobnie sprawdzał mi klimę w Megance . Niby wszystko było szczelne a po nabiciu klimy cały czynnik po dwóch tygodniach poszedł w powietrze . Nie wiem ile jeszcze pozostało czynnika w układzie ? Czy na tyle jest jeszcze w układzie wysokie ciśnienie aby ten sposób zadziałał ? Jak tym sposobem sprawdzić chłodnicę ? Chodzi mi o cały jej przód ( miejsce gdzie jest narażona na uderzenia kamieniami ). Rzadko jest sprawdzane to miejsce ze względu na utrudniony dostęp .
Może jednak trzeba by było jechać do jakiegoś fachowca ? Ale nie godzić się na pozostawienie auta w warsztacie, tylko cały czas patrzeć mu na ręce i wymusić na nim dokładne sprawdzenie całego układu . Wiem że oni czegoś takiego bardzo nie lubią ! (Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2016, 18:15 przez bodo.)
Można też tak zrobić tylko znajdź takiego że bedzie cię na bieżąco informował najwyżej a jak potrafisz sobie sam grzebać to kupno i wymiana podzespałów na allegro jest dużo tańsza niż w warsztacie. Ponadto możesz sprawdzić czy się sprzęgiełko załącza czy też nie jeśli nie to czynnika jest już zbyt mało a do mojego książkowo wchodzi 780 gram czynnika.
Chyba sam za wiele nie zdziałam . Jeżeli mało jest już czynnika w układzie , to i małe jest ciśnienie . Sposób z wodą i mydłem mógłby już nie zadziałać . Jest sens wszystkie uszczelki wymieniać profilaktycznie ? Ciekawe ile teraz sobie liczą za 10gram czynnika ? Kiedyś chyba brali 20zł ? No i co najmniej ze stówę za robociznę . Razem jakieś 250 - 300zł .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016, 20:24 przez bodo.)
myślę że nie i że nieszczelność jest w chłodnicy ale to moje zdanie, oddałbym na sprawdzenie dokładne do dobrego warsztatu, niech CI powiedzą gdzie jest nieszczelność i sam zdecydujesz gdzie to zrobisz
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- (15-09-2016, 20:31)bodo napisał(a): Może na forum jest ktoś z Jawora ?popatrz na mapkę forumową i może kogoś znajdziesz, później napisz PW i wszystko jasne
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości