Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

SCENIC 1.9 dCi 120 KM, obrócone panewki?


haszczurur
Zarejestrowani

(29-06-2018, 16:32)tadeuszek napisał(a): Witam kolegów i ja również zostałem tym szczęśliwcem , obróciło mi na 1 cylindrze,i tak się zastanawiam czy szlif wału i nowe panewki załatwią sprawę?
Jak masz robić dla siebie to nie załatwi sprawy.
Wymień silnik na ten 130 kM i będziesz miał spokój.
Szlif wału to jedno a co z tłokami, z głowicą, z cylindrami?

Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

ja bym proponował zakup tego silnika https://www.olx.pl/oferta/silnik-1-9-ren...ed6c9c40e3
te używane to loteria

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

Głowica była robiona jakieś 1,5 roku, ciśnienia trzyma , bo były sprawdzane , a tak wogólę to myślę nad innym samochodem a ten byłby mi zbędny w tedy, a co bywa powodem obrócenia się panewki?

Odpowiedz
Vexus
W 1.9 dci zwykle zaczyna się od pompy oleju, pierwszy objaw to padnięte turbo, dalej już leci.
Tak przynajmniej mówił mój mechanik jak robił moje 1.9 dci

Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(29-06-2018, 19:01)Vexus napisał(a): W 1.9 dci zwykle zaczyna się od pompy oleju,
jak również od tego jak serwisowane auto było wcześniej, wymiany oleju co 30tys itd w silniku są nagary które zablokują kanały olejowe i już. Z tego co słyszałem częste obrócenie panewki jest na miejscu 4, chyba że liczone na wspak bo u Ciebie 1?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

Na pisałem że na 1 cylindrze bo to był od strony sprzęgła a z tego co wiem kolejność jest zawsze od rozrządu a w scenicu właśnie jest odwrotnie.Mam go już 7 lat a olej zmieniałem w okolicach 12 000 km.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(29-06-2018, 21:54)tadeuszek napisał(a): Mam go już 7 lat a olej zmieniałem w okolicach 12 000 km.
ciekawe jak był traktowany przez wcześniejsze 7 lat Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
DENIS4244
Zarejestrowani

(23-05-2018, 16:32)babilot4 napisał(a): Przed chwila dzownił mechanik. Spuścił olej i znalazł tam opiłki... to raczej 99% pewne że panewki ....
Opłaca się robić?
Ile kosztuje kompletny silnik?

ehhhh ja za remont silnika 3 lata temu dalem 6000zl Sad

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2018, 08:04 przez DENIS4244.)

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

To chyba jakiś kosmos cenowy Wow Surprise Wow za tą cenę można dziś kupić 2 silniki po remoncie i jeszcze dość dużo zostaje.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Z tymi silnikami po tzw. remoncie to byłbym ostrożny. Nigdy nie wiesz jak to jest zrobione i na jakich częściach. Druga istotna sprawa to w jakiej kondycji był silnik przed remontem. To tak jak z szybkimi regeneracjami turbin, maglownic i kół dwumasowych.
Ja miałem robić silnik (uszczelniacze, panewki, uszczelki itp.) ale po dokładnych oględzinach odstąpiłem od tego. Pomiary wału wykazały krzywiznę, w cylindrach ślady nieregularnych przytarć na ściankach. Nie bawiłem się w dalsze pomiary gdyż moim zdaniem koszt naprawy będzie oscylował w granicach 4000zł. i nie mam pewności co z tego wyjdzie.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

11 gości