haszczurur
2,446
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(29-06-2018, 16:32)tadeuszek napisał(a): Witam kolegów i ja również zostałem tym szczęśliwcem , obróciło mi na 1 cylindrze,i tak się zastanawiam czy szlif wału i nowe panewki załatwią sprawę? Jak masz robić dla siebie to nie załatwi sprawy.
Wymień silnik na ten 130 kM i będziesz miał spokój.
Szlif wału to jedno a co z tłokami, z głowicą, z cylindrami?
•
Mitass999
665
1
23
24
SC III ph II
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin
ja bym proponował zakup tego silnika https://www.olx.pl/oferta/silnik-1-9-ren...ed6c9c40e3
te używane to loteria
•
tadeuszek
175
0
4
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
wołów
Głowica była robiona jakieś 1,5 roku, ciśnienia trzyma , bo były sprawdzane , a tak wogólę to myślę nad innym samochodem a ten byłby mi zbędny w tedy, a co bywa powodem obrócenia się panewki?
•
Vexus
— 29-06-2018, 19:01
W 1.9 dci zwykle zaczyna się od pompy oleju, pierwszy objaw to padnięte turbo, dalej już leci.
Tak przynajmniej mówił mój mechanik jak robił moje 1.9 dci
Wysłane z mojego SM-T585 przy użyciu Tapatalka
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 29-06-2018, 21:00
(29-06-2018, 19:01)Vexus napisał(a): W 1.9 dci zwykle zaczyna się od pompy oleju, jak również od tego jak serwisowane auto było wcześniej, wymiany oleju co 30tys itd w silniku są nagary które zablokują kanały olejowe i już. Z tego co słyszałem częste obrócenie panewki jest na miejscu 4, chyba że liczone na wspak bo u Ciebie 1?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
tadeuszek
175
0
4
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
wołów
Na pisałem że na 1 cylindrze bo to był od strony sprzęgła a z tego co wiem kolejność jest zawsze od rozrządu a w scenicu właśnie jest odwrotnie.Mam go już 7 lat a olej zmieniałem w okolicach 12 000 km.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 29-06-2018, 21:58
(29-06-2018, 21:54)tadeuszek napisał(a): Mam go już 7 lat a olej zmieniałem w okolicach 12 000 km. ciekawe jak był traktowany przez wcześniejsze 7 lat
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
DENIS4244
277
0
15
18
INNY
2018
INNY
Gdansk
(23-05-2018, 16:32)babilot4 napisał(a): Przed chwila dzownił mechanik. Spuścił olej i znalazł tam opiłki... to raczej 99% pewne że panewki ....
Opłaca się robić?
Ile kosztuje kompletny silnik?
ehhhh ja za remont silnika 3 lata temu dalem 6000zl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2018, 08:04 przez DENIS4244.)
•
tadeuszek
175
0
4
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
wołów
To chyba jakiś kosmos cenowy  za tą cenę można dziś kupić 2 silniki po remoncie i jeszcze dość dużo zostaje.
•
haszczurur
2,446
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Z tymi silnikami po tzw. remoncie to byłbym ostrożny. Nigdy nie wiesz jak to jest zrobione i na jakich częściach. Druga istotna sprawa to w jakiej kondycji był silnik przed remontem. To tak jak z szybkimi regeneracjami turbin, maglownic i kół dwumasowych.
Ja miałem robić silnik (uszczelniacze, panewki, uszczelki itp.) ale po dokładnych oględzinach odstąpiłem od tego. Pomiary wału wykazały krzywiznę, w cylindrach ślady nieregularnych przytarć na ściankach. Nie bawiłem się w dalsze pomiary gdyż moim zdaniem koszt naprawy będzie oscylował w granicach 4000zł. i nie mam pewności co z tego wyjdzie.
•
|