Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Renault Scenic 1.6dci brak ciśnienia na listwie.


Ywald
Zarejestrowani

op Sprawdzone prąd 12V do szarego przewodu dochodzi, ale czy można sprawdzić czy ten zawór otwiera i zamyka obieg.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(03-08-2022, 10:11)andrzejwa napisał(a): Zaworem steruje sterownik silnika. Po włączeniu zapłonu zawór powinien mieć cały czas 12 V na szarym przewodzie a biały przewód poprzez sterownik silnika podaje masę i zamyka cyklicznie obwód.

Zakładając że byś podał masę na biały przewód na chwilę przy odpalaniu - powinno skoczyć ciśnienie,może odpalić nawet. Ale to może niech któryś mądrzejszy kolega potwierdzi czy można takim sposobem, nie testowałem nigdy takiego czegoś

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Ywald
Zarejestrowani

op Wychodzi że sterowanie bo mam drugi zawór i jest to samo.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(05-08-2022, 11:20)Ywald napisał(a): Wychodzi że sterowanie bo mam drugi zawór i jest to samo.


A jakieś błędy się pojawiają? Może zawór się nie otwiera bo sterownik nie chce go otworzyć bo widzi inny problem (immo?)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2022, 12:52 przez wędkarz.)

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Trzeba zdemontować pompę i dać do sprawdzenia w zakładzie który się tym specjalizuje.

Odpowiedz
Ywald
Zarejestrowani

op Wychodzi że sterowanie bo mam drugi zawór i jest to samo.

Jedyny błąd to p0002 niskie ciśnienie na listwie i faktycznie tak jest bo tylko Ok 40 bar. Z pompą po regeneracji było to samo.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2022, 13:55 przez Ywald.)

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(03-08-2022, 09:17)Ywald napisał(a): A co steruje zaworem na pompie bo zauważyłem że większość ciśnienia wali w przelew i filtr paliwa jest spuchnięty. Tak jakby zawór (jest nowy) zamiast na listwę puszczał ciśnienie w przelew.

Ale powrót nie idzie przez filtr paliwa, czemu miałby być spuchnięty? A może jakieś wężyki są odwrotnie podłączone?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(04-08-2022, 18:33)Ywald napisał(a): ale czy można sprawdzić czy ten zawór otwiera i zamyka obieg.
Tak, podaj masę na biały przewód (albo obejdź całkowicie obwód i daj +12V i masę niezależnie, spróbuj zakręcić rozrusznikiem czy ciśnienie w listwie się pojawi jakieś większe (a może nawet odpali).

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(05-08-2022, 13:51)Ywald napisał(a): Wychodzi że sterowanie bo mam drugi zawór i jest to samo.

Jedyny błąd to p0002 niskie ciśnienie na listwie i faktycznie tak jest bo tylko Ok 40 bar. Z pompą po regeneracji było to samo.

Coś udało się zrobić z autem?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
Ywald
Zarejestrowani

op Wtryskiwacze I pompę dałem do sprawdzenia czekam na info.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości