Karolina297
12
0
0
0
SC III ph I
2009
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Targowisko
op
Witam,
Może ktoś tutaj spotkał się z podobnymi problemami jak mój. Samochód zakupiłam w lutym sprowadzany. Po ok 2 tygodniach jazdy rozpoczęły się problemy. Pierwszy raz jadąc samochodem stracił moc - nie reagował wcale na dodawanie gazu - wyskoczył błąd stop możliwa awaria silnika. Samochód się wyłączył odstał na poboczu i po ponownym zapaleniu jechał normalnie ze świecącym się błędem stop możliwa awaria silnika. Błędy zostały skasowane Komputerem diagnostycznym. Samochód jeździ bez zarzutów ma moc nie ma problemów i znowu przejedzie się ileś km nie ma to znaczenia czy 20 czy 100 różnie bywa i samochód łapie błędy:
Sterowanie wtryskiwaczem cylindra 1, 2 , 3, 4 (DTC 02013A, DTC02023A, DTC02033A, DTC02043A) + nieznany kod usterki (1525f329)nie zawsze łapie wszystkie cztery wtryski czasami tylko wybiórczo np 2 i 3 albo 3 i 4 nie ma tutaj też żadnej zasady że któryś występuje ciągle. Z czasem wyskakiwania tych błędów sterowania wtryskiwaczem złapie np 2 albo nagle 4 i wtedy samochód traci trochę moc wyskakuje na wyświetlaczu samochodu skontroluj układ wydechowy - samochód jeździ dalej ale za jakiś czas wyskoczy i tak stop możliwa awaria silnika. Czasami wyskakiwało dodatkowo z tymi błędami coś niby innego ale po wymianie i tak nic to nie dało. W samochodzie zmienione wszystkie filtry, wtryski sprawdzane przez specjalną firmę, samochód był też u elektryka który twierdził że wtryski albo sterownik więc i sterownik wymieniony na nowy i zakodowany, wypalony dpf, czujnik na listwie ciśnienia, czujnik doładowania.
Dzisiaj jadąc do pracy po skasowaniu błędu znowu i przejechaniu ok 20 km wyskoczyło nagle stop ryzyko awarii silnika samochód na biegu 2 ledwo jechał a na biegu 3 dodając gaz szarpało pedałem gazu oraz samochodem i nie jechał. Udało się zjechać ostatkiem sił na biegu 2 na boczną drogę wyłączyć samochód i po ponownym zapaleniu nastąpiła choinka błędów na wyświetlaczu: skontroluj układ wydechowy stop awaria silnika skontroluj wtryskiwacz i tak się przemieniały błędy ruszyłam miał moc przejechałam kilometr i nagle wszystkie błędy same znikły.
Proszę pomóżcie :
Nikt z mechaników już nie chce się tego podjąć jak słyszą problemy to od razu nie mają czasu itp. Ogólnie był już u elektryka i chyba w 5 różnych zakładach mechanicznych.
PunkRock86 napisał 29-09-2021, 09:32:
Zgodnie z regulaminem forum :
pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.
Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2021, 09:32 przez PunkRock86.)
•
PunkRock86
25,816
64
18305
17,952
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
W mojej opinii problem jest na tyle złożony, że ciężko będzie uzyskać jednoznaczną odpowiedź na forum. Ja zaczął bym od znalezienia mechanika który dysponuje CLIP'em - czyli narzędziem diagnostycznym przeznaczonym do Renault.
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
•
deejayp40
290
1
126
48
SC IV ph I
2017
1.5 dCi 110KM 81kW (od 2015)
Gubin
Nowsze silniki 1.5 dci mają drugi egr, może jest zapchany, przynajmniej ja tak miałem, nie chce dawać tutaj nadziei, więc jak kolega wyżej napisał wpierw trzeba podłączyć pod program diagnostyczny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2021, 11:38 przez deejayp40.)
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Też bym obstawiał sterownik silnika ale piszesz, że był wymieniony. To może coś z zasilaniem tego sterownika. Można by podmienić moduł UPC (USM) bo to on podaje trzy obwody zasilania do sterownika. Pasuje z M III, używany kosztuje grosze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2021, 11:38 przez andrzejwa.)
•
Karolina297
12
0
0
0
SC III ph I
2009
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Targowisko
op
Byłam w salonie Renault w ich serwisie na podłączeniu pod ich komputer i nic więcej poza tym co i na moim komputerze nie ma. Panowie stwierdzili że nie wiedzą co to może być trzeba wymienić wtryski a jak się wymieni wtryski i dalej tak będzie to trzeba sterownik wymienić a jak to też nie to to będą szukać dalej
(29-09-2021, 11:37)deejayp40 napisał(a): Nowsze silniki 1.5 dci mają drugi egr, może jest zapchany, przynajmniej ja tak miałem, nie chce dawać tutaj nadziei, więc jak kolega wyżej napisał wpierw trzeba podłączyć pod program diagnostyczny.
Podpowiesz może gdzie szukać tych egr ewentualnie jak to wygląda bo o 2 nie wiedzieliśmy.
(29-09-2021, 11:38)andrzejwa napisał(a): Też bym obstawiał sterownik silnika ale piszesz, że był wymieniony. To może coś z zasilaniem tego sterownika. Można by podmienić moduł UPC (USM) bo to on podaje trzy obwody zasilania do sterownika. Pasuje z M III, używany kosztuje grosze.
Też jest myśl. Tego modułu jeszcze nie wymieniałam to już do całości rzeczy zmienionych w tym samochodzie to i ten moduł wymienię.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-09-2021, 11:55 przez Karolina297.)
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Drugi egr mają 1,5 dci wyprodukowane po 2013-2014 roku. Kod silnika 636.
•
deejayp40
290
1
126
48
SC IV ph I
2017
1.5 dCi 110KM 81kW (od 2015)
Gubin
(29-09-2021, 11:56)andrzejwa napisał(a): Drugi egr mają 1,5 dci wyprodukowane po 2013-2014 roku. Kod silnika 636.
To prawda, nie sprawdziłem w profilu jaki rocznik scenica.
•
Karolina297
12
0
0
0
SC III ph I
2009
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Targowisko
op
Tak rocznik 2009 . To próbuję wymianę modułu UPC (USM). Może komuś z was jeszcze coś przyjdzie do głowy to chętnie każdą radę piszcie.
•
Karolina297
12
0
0
0
SC III ph I
2009
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Targowisko
op
Po tych wszystkich anomaliach udało się właśnie wrócić do domu i podpięłam samochód do komputera. Pierwszy raz od ponad pół roku mam taki zestaw błędów:
1. nieznany kod usterki 1525f328
2. sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 stały dtc02023a
3. sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 nieciągły dtc020229
4. sterowanie wtryskiwaczem cylindra nr 2 nieciągły dtc020225
Ktoś coś wie co one znaczą?
•
andrzejwa
2,649
54
1289
323
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Błędy oznaczają problem z obwodem zasilania lub samym wtryskiwaczem numer 2 czyli drugi od koła zamachowego.
Pierwszy błąd to standard przy pozostałych, jest ich wynikiem i do pominięcia.
•
|