h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 06-05-2019, 06:48
A wracając do głównego tematu to nie łatwo jest kupić zadbanego dCi z jasną historią, a jak już taki się znajdzie to ma odpowiednią cenę, niejednokrotnie podobną do modelu benzynowego TCe czy wolno-ssaka.
Uczestniczę często w oględzinach przed-zakupowych takich aut w naszym warsztacie, w autach sprowadzonych z zagranicy, a zwłaszcza z DE można być niemal pewnym, że olej był wymieniany co 30-35tys., a gdy obywatel z DE planuje się już z autem rozstać nie wymienia go wcale i jeździ 40-50tys.km, czasem widać to dobrze po wpisach w książce i jakości zlanego oleju w którym są drobiny i opiłki metalu.
Nie każdy sprzedawca pozwoli na odkręcenie miski olejowej w celu obejrzenia wału korbowego i stanu panewek, wystarczy zobaczyć co jest w misce olejowej na dnie, niektórzy nawet protestują jak chcemy użyć kamery endoskopowej. I żeby nie było, że nastaje na dCi, to TCe i wolnossaki też zdarzały się mocno dojechane, a nawet sławetny 2.0T (TCe) F4Rt w M3 GT.
Zadbane i pewne auta najczęściej rozchodzą się w wśród rodziny i znajomych.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2019, 06:48 przez h4jt.)
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to h4jt for this post
• Pogromca, PRZEMO
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
Niby czemu z założenia DCi ma być tańszy od TCe lub wolnossacego ? Przecież na wejściu kosztuje znaczne więcej.
•
pio555
31,228
124
11076
3,024
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-05-2019, 11:17
op
bo w PL jest tendencja ze diesle są złe....bo cała masa szrotu trafia do nas z zagranicy
a cały zachód nadal kupuje diesle...pojeżdzi 4-5 lat i sprzedaje bo ich po prostu na to stać...
różnica w cenie zwraca sie w paliwie bo nikt tam aut nie gazuje
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
PatiEK
785
1
221
30
SC II ph II
2007
2.0 dCi 150KM, 2003-2009
Warszawa
PatiEK
Zarejestrowani
— 06-05-2019, 11:19
Czyli są głupi bo mogliby kupić benzynę tańszą w zakupie, zagazować i jeździć na tańszym i czystszym paliwie. Ach ta Unia...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PatiEK za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PatiEK for this post
• h4jt
pio555
31,228
124
11076
3,024
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 06-05-2019, 11:27
op
jakby mieli tyle stacji co My Włosi czy Holendrzy to by gazowali...tylko po co im jak
niemieć zarabia średnio 3-4 tys euro a litr ON czy PB kosztuje 1.2 euro
polak zarabia średnio 800-900 euro a paliwo kosztuje tez około 1.2 euro
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to pio555 for this post
• Fyox, stabi
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
Większość samochodów " na zachodzie " to auta w kontrakcie. 4-5 lat i nowe. Rata z kosztami serwisu3, ubezpieczenia itd. Mam rodzinę w Niemczech, Włoszech, Kanadzie, Norwegii, Angli. Tak prawie nikt Nie kupuje auta za gotówkę czy na dłużej. Mówię o tych, których stać na ratę. Czyli większość. Nie przejmuja sie serwisem. Olej co 30yys to co z tego , skoro jest zapłacone . W PL też powoli idziemy w tym kierunku.
Co do LPG - Polacy zakładają to z powodu oszczędności nie z powodu Eco. I nie ma co czarować. Zakładamy gaz nawet do silników których nikt w Europie nie chce gazować. Ford, Honda,Toyota , Mazda . Nie mówiąc o TSI, MultiAir ,PureTech itd. Jeżdżę trochę po EU to widzę jakie tam są ceny LPG. I jakie auta na tym jeżdzą. U nas najtaniej. Reszta znacznie drożej. Dużo jest stacji LPG we Włoszech , sporo w Chorwacji.
Druga sprawa to stan samochodów jakie jadą do PL
12lat dla nas to perełka. Dbamy, piścimy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2019, 12:08 przez komarek34.)
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
To ja przedstawię koszty swoich samochodów. Tak się składa, że je zapisuję, koszt paliwa obliczyłem na podstawie przejechanych km licząc 5 zł za litr
Peugeot 5008 1,6 Hdi 110 Km 2009 vs renault Scenic III 1,6 16V 113 Km 2010. Auta podobnej wielkości i funkcjonalności, nie ukrywam Peugeotem jeździło się lepiej i był żwawszy
Peugeot zakupiony w 2015 r z przebiegiem 165 tyś km z Francji za 30 tyś zł. Przejechane 40 tyś km. Wymiana rozrządu 1100zł, kpl opon 1200zł, 4 razy wymiana oleju 800zł,klocki ham. i łączniki 300zł. Wymiana turbo (padło) 1300zł, wycięcie DPF 900zł. Wyciąłem bo skończył się płyn Eloys i się zapchał od miejskiej jazdy. W SUMIE 5600 ZŁ. Koszt paliwa licząc 7 l/100km 14000zł. Całość 49600zł. Sprzedany za 25 tyś czyli nie licząc paliwa strata 10600zł
Renault zakupiony za 26 tyś w 2018 r z przebiegiem 72 tyś km. Przejechane 15 tys km. Wymiana rozrządu 1000zł, kpl opon 800zł,2 razy wymiana oleju 400 zł,naprawa zaworu zmiennych faz 500zł. W SUMIE 2700zł. Koszt paliwa (liczyłem dla porównania z przebiegu 40 tyś km jak w Peugeocie) 10l/100 km 20000zł. Całość 48700zł. Zakładając, że nic się przez najbliższe dwa lata nie zepsuje i sprzedam go za 20000zł to strata bez paliwa 8700zł
Podsumowując: na dieslu straciłem więcej, a jak bym musiał robić dwumasę i wtryski to trzeba by jeszcze z 10000zł straty doliczyć. Jakbym do Scenica założył na początku LPG to na paliwo wydałbym 13500zł. Nawet zakładając wypasioną instalację za 5000zł i tak jestem do przodu
WNIOSKI: najtaniej jest kupić PB, wstawić LPG i cieszyć się bezawaryjną i tanią jazdą. Im nowszy diesel z mniejszym przebiegiem, tym strata do PB maleje. Jest to oczywiście teoria, bo niektóre diesle jeżdżą bezawaryjnie nawet ponad 300 tyś km, inne psują się po 100 tyś. W benzynie jest trochę bezpieczniej, bo naprawy są tańsze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-05-2019, 14:43 przez Grzegorz Łubieński.)
h4jt
343
2
133
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 07-05-2019, 20:49
(06-05-2019, 12:08)komarek34 napisał(a): Dużo jest stacji LPG we Włoszech , sporo w Chorwacji. Zapomniał kolega o Holandii i Belgi, gdzie jeździ bardzo dużo aut z LPG, a w Niemczech CNG jest więcej od LPG.
Opel nadal produkuje auta z fabrycznymi instalacjami LPG i trzeba czekać 3m-ce na odbiór zamówionego auta, bo nie wyrabiają z produkcją.
https://dixi-car.pl/doc/katalogi/katalog...g-2016.pdf
•
pio555
31,228
124
11076
3,024
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 07-05-2019, 20:55
op
Renault tez produkuje Clio z LPG ale tylko z 0.9 TCe.
W żadnym innym modelu nie dopuszcza montażu LPG bez utraty gwarancji
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
komarek34
362
1
84
36
INNY
2016
1.5 dCi 110 2016-
Rybnik
Fakt, zapomniałem o Beneluxie. Natomiast CNG W D traci systematycznie na popularności. Tam ma to związek z podatkami i ekologią. Co do Opla I fabrycznego gazu - Fiat też oferuje auta z fabrycznym LPG. Dacia również. Tylko nie w Europie Zachodniej. Tam nie oferowano nawet 1.6sce Renault Megane. Kończy się niestety era LPG powoli - wraz z rozwojem silników na wtrysku bezpośrednim. Ubolewam nad tym- sam miałem kilka aut na gaz i wszystkie dobrze wspominam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-05-2019, 22:53 przez komarek34.)
•
|