shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 16-11-2021, 20:30
op
Witam.
Jakiś czas temu podpiąłem się z problemem pod istniejący wątek.
Teraz nowy wątek z racji iż objawy jakby nietypowe i dzisiaj co nieco się wyjaśniło a dodatkowo wreszcie jakieś swojskie komunikaty na blacie czyli po polsku - dzięki wielkie "siwusek216".
Najpierw objawy:
- brak prawidłowej reakcji na wciskanie pedału przyśpieszenia ( pedał gazu, czujnik hamulca, czujnik sprzęgła wszystko ok) a samochód czasem przyśpiesza normalnie czasem muli a w zasadzie przestaje "ciągnąć"
- tempomat daje się załączyć przy zwolnionym pedale przyśpieszenia a po jego wciśnięciu kontrolka gaśnie i pojawia się komunikat "sprawdź tempomat" i "sprawdź wtrysk"
Zdiagnozowane:
- błąd EGR
- temperatura paliwa - 40 st C wie ktoś czy w SC 2 PH2 1,9 dCI 130 KM czujnik taki fizycznie istnieje, a jeżeli tak to gdzie go szukać?
siwusek216 jak o czymś zapomniałem to uzupełnij i ewentualnie popraw jak coś pomyliłem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2021, 20:31 przez shakar.)
•
siwusek216
5,931
17
4155
2,916
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Jak mówiłem trochę błędów miał związanych z pedałem, egr, czujnikiem hamulca wydaje mi się ze spowodowane odpięciem, objaw braku przyspieszenia stawiał bym na egr No i ten stan czujnika temperatury paliwa -40st może się ktoś wypowiedzieć czy 1.9 130 miała fizycznie owy czujnik?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• shakar
krzysztofk
2,540
13
965
754
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Świdnik
Szara wtyczka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 15:28
op
(18-11-2021, 07:03)krzysztofk napisał(a): Szara wtyczka
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Witam wszystkich w nowym roku. Dopiero teraz, bo kompletny brak czasu. Tej szarej wtyczki nie mam-ot taki typ- podobno nie wszystkie jednostki mają czujnik temperatury - https://www.scenic-forum.pl/Watek-OGOLNE...ury+paliwa.
Ja natomiast zastosowałem środek do czyszczenia wtrysków iiii ... no właśnie już się wydawało, że przyczyna usunięta a tu z powrotem od jakiś dwóch tygodni komunikat sprawdź wtrysk i emisja spalin.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2022, 15:30 przez shakar.)
•
Mati
26,572
101
4840
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 18:06
Jaki środek?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 21:41
op
(19-01-2022, 18:06)Mati napisał(a): Jaki środek?
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Hm.. nie chce mi się lecieć na dwór, specyfik dodawany do paliwa - pól litra(nie mylić wiadomo z czym) na bak.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi shakar za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to shakar for this post
•
Jurek
816
6
332
134
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 22:00
Jeśli było dobrze to zalej jeszcze raz Liqui Moly ale na rezerwę , drugi na cały bak. Druga metoda to odpalić silnik z bańki na samym preparacie. Z tym że na emisję spalin to raczej nie pomoże. Ale na początek trzeba by sprawdzić błędy bo to może coś innego niż poprzednio.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2022, 22:00 przez Jurek.)
•
Gieno555
944
-1
100
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 22:43
@ shakar dodawanie takiego specyfiki na pełny zbiornik paliwa nic nie daje. Najlepiej gdy , zaświeci się rezerwa wlać taki specyfik, zatankować kilka litrów paliwa i jeździć aż się wyjeździ to paliwo.wtedy da to jakiś efekt.
•
shakar
23
0
2
6
SC II ph II
2006
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
Lędziny
shakar
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 22:57
op
(19-01-2022, 22:00)Jurek napisał(a): Jeśli było dobrze to zalej jeszcze raz Liqui Moly ale na rezerwę , drugi na cały bak. Druga metoda to odpalić silnik z bańki na samym preparacie. Z tym że na emisję spalin to raczej nie pomoże. Ale na początek trzeba by sprawdzić błędy bo to może coś innego niż poprzednio.
Na razie nie będę już kombinował z dodawaniem specyfików do paliwa. Jak ogarnę obsługę CLIP_a, to przetestuję wszystkie podzespoły mogące mieć wpływ na w/w problem.
(19-01-2022, 22:43)Gieno555 napisał(a): @ shakar dodawanie takiego specyfiki na pełny zbiornik paliwa nic nie daje. Najlepiej gdy , zaświeci się rezerwa wlać taki specyfik, zatankować kilka litrów paliwa i jeździć aż się wyjeździ to paliwo.wtedy da to jakiś efekt. I możliwe, że dlatego efekt był krótkotrwały
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2022, 22:59 przez shakar.)
•
Mati
26,572
101
4840
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 19-01-2022, 22:58
Nie wiem cxy ktoś używał, liqui moly zalewałem kiedyś ale nie widziałem skutków. Podejrzewałem wodę w paliwie i zalałem takie coś po zastosowaniu tego specyfiku efekty widoczne niemal od razu. (od ok 70km)
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|