(13-07-2023, 07:50)itek napisał(a): Nie jest to moja mądrość i nie będę komentował znawców tematu, lecz podrzucę artykuł dla zainteresowanych olejami:
https://blog.bestdrive.pl/blog/olej/zmia...-to-robic/
taki typowy artykuł ze strony warsztatu, niby coś napiszą, ale nie do końca dobrze, akapit o przejściu na 10 W 60 mnie pozamiatał - takie coś to ewentualnie do jazdy wyczynowej ale nie do cywila pyrkanego po mieście i spłycenie tego tylko do filmu olejowego nie świadczy zbyt dobrze o ich poziomie....ale nie o tym temat
(13-07-2023, 11:01)mav3rick napisał(a): Przerabialem wiele firm jeśli chodzi o oleje, obecnie leje Millersa. Czy jest lepszy dla silnika? Tego nie wiem, może mniej go znika, ale jest jeden fakt, mój diesel ciszej na nim chodzi. To nie tylko moje spostrzeżenie, bo znajomy w Touranie też jego używa i tak samo twierdzi. Spełnia wszystkie fiatowskie normy, więc teraz jego kupuje. Przerabiałem już Valvoline, Motul itp.
ja z kolei mam ostatnio nieco inną technikę : kupuję oleje niezbyt drogie, z pewnego źródła (Elf, Mobil, a ostatnio Shell do Toyot i Hyundaia i20) zmieniam często 12-15 kkm max,
wcześniej na różnych samochodach przerabiałem już Millersa , Motul'a , Eneosa, Penrite i tak "na ucho" to nie widziałem żadnej różnicy poza lepszym samopoczuciem właściciela/kierowcy z powodu wybrania lepszego oleju
Jak ma brać olej to raczej będzie brał jaki byś nie zalał, choć mogą na to mieć wpływ też inne parametry danego oleju, niektóre mają skłonność do "odparowania" w pewnych warunkach eksploatacji i wtedy mamy wrażenie , że auto bieże olej, a nie musi wcale tak być.
Także @
bodo jak masz ochotę to tak jak koledzy wcześniej podpowiadali zakup/zleć na następną wymianę Motula i będziesz wiedział na 100% czy działa tak jak czytałeś
były: Laguna I ph II 1.6 16V , Laguna II ph I 3.0 V6 24V, Laguna II ph I 1.8 16V, Octavia I 1.9TDI, Grand Scenic II ph II 2.0T
-> jest Laguna II ph II 2.0 dci Initiale Paris + Yaris III 1.5 Dual VVT-ie