karkocha
21
0
0
3
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kęty
karkocha
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 12:49
op
Witajcie Koledzy,
czy ktoś miał taką sytuację lub zna temat?
Mój Scenic III 1,4 Tce od wczoraj miał problemy z zaskoczeniem, trzeba było wciskać start czasem kilka razy. Pierwsze myślałem że znów coś mam z rozrusznikiem bo już wcześniej był temat. W drodze do mechanika zaczął mocno dymić na biało i nietypowy zapach. Mechanik mnie zestresował bo wyczytał, że w 90% to może być pęknięcie bloku lub uszczelka pod głowicą. Jeśli potwierdzi się blok to "kapllica", że w zasadzie po silniku. Zostaje przeszczep więc szukanie zamiennika, gdzie tego silnika praktycznie nie ma na rynku wtórnym lub inna jednostka. Generalnie koszty w grube tysiące. Krótko mówiąc przybyło mi kilkadziesiąt siwych włosów.
Możecie coś powiedzieć na ten temat?
•
pio555
31,303
124
11108
3,032
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 12-03-2021, 13:00
10tys w plecy za nowy silnik jak pękł blok
Silników jest bardzo malo na rynku bo jest na nie to popyt bo ten silnik to szmelc
Mozliwa podmiana na 1.6 16v ale koszt tez niemały
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 13:16
Nie wyrokujmy tak od razu pęknięcia bloku.
Na 90% to UPG (objaw na to wskazuje).
Trzeba na spokojnie zacząć szukać, gdzie jeszcze pojawił się ten płyn. bo przyczyn może być kilka.
Zacznij od ... dolotu.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• karkocha
pio555
31,303
124
11108
3,032
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 12-03-2021, 13:19
Dlatego napisalem jak pękł blok
A UPG to prawie na 100%
Pytanie kiedy padla i jak dlugo było jezdzone
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• karkocha
gpawel
417
0
238
10
INNY
2005
INNY
Połaniec
gpawel
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 13:51
Z ciekawości jaki przebieg, coś wcześniej zauważyłeś by się działo?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 13:52
Plyn w komorach spalania zdarza się dość często i nie jest to jakaś tragedia - byle z tym nie jeździć i w miare szybko zrobić.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
karkocha
21
0
0
3
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kęty
karkocha
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 13:55
op
(12-03-2021, 13:51)gpawel napisał(a): Z ciekawości jaki przebieg, coś wcześniej zauważyłeś by się działo?
mam ok 128k przejechane, wcześniej nic. Wczoraj z zapłonem miał kłopot, dziś w drodze do pracy jechałem to sprawdzić do mechanika i zaczął kopcić jakiś kilometr od warsztatu.
(12-03-2021, 13:52)ko-ma napisał(a): Plyn w komorach spalania zdarza się dość często i nie jest to jakaś tragedia - byle z tym nie jeździć i w miare szybko zrobić.
Kurde mam nadzieję że to tylko UPG, chociaż już mnie zestresował, że pewnie blok. Co prawda wczoraj zrobiłem jakieś 200 km, a zazwyczaj jeżdżę lokalnie do 10 km, ale dziś niedaleko warsztatu zaczął kopcić. Nie było żadnych objawów wcześniej, co prawda 2 tyg. temu dolałem niewiele płynu (może 05-0,7L), ale nie wcześniej długo nie dolewałem.
Zobaczymy jak rozbiorą w przyszłym tygodniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2021, 13:59 przez karkocha.)
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,906
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
To dolanie płynu było pierwsza oznaka upg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
karkocha
21
0
0
3
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kęty
karkocha
Zarejestrowani
— 12-03-2021, 14:06
op
(12-03-2021, 14:04)siwusek216 napisał(a): To dolanie płynu było pierwsza oznaka upg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Być może, ale płyn się uzupełnia od czasu do czasu i nie przyszło mi do głowy, że coś się dzieje
•
pio555
31,303
124
11108
3,032
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 12-03-2021, 14:33
(12-03-2021, 14:06)karkocha napisał(a): ale płyn się uzupełnia od czasu do czasu płynu od czasu do czasu się nie uzupełnia
brak płynu oznacza zawsze jakiś kłopot zazwyczaj pęknięty węzyk ,przy LPG niedokręcona obejma na trójniku itp
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• krosser
|