Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pluje z rury płynem chłodzącym


karkocha
Zarejestrowani

op Witajcie Koledzy, 
czy ktoś miał taką sytuację lub zna temat? 
Mój Scenic III 1,4 Tce od wczoraj miał problemy z zaskoczeniem, trzeba było wciskać start czasem kilka razy. Pierwsze myślałem że znów coś mam z rozrusznikiem bo już wcześniej był temat. W drodze do mechanika zaczął mocno dymić na biało i nietypowy zapach. Mechanik mnie zestresował bo wyczytał, że w 90% to może być pęknięcie bloku lub uszczelka pod głowicą. Jeśli potwierdzi się blok to "kapllica", że w zasadzie po silniku. Zostaje przeszczep więc szukanie zamiennika, gdzie tego silnika praktycznie nie ma na rynku wtórnym lub inna jednostka. Generalnie koszty w grube tysiące. Krótko mówiąc przybyło mi kilkadziesiąt siwych włosów. 
Możecie coś powiedzieć na ten temat?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

10tys w plecy za nowy silnik jak pękł blok
Silników jest bardzo malo na rynku bo jest na nie to popyt bo ten silnik to szmelc
Mozliwa podmiana na 1.6 16v ale koszt tez niemały

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Nie wyrokujmy tak od razu pęknięcia bloku.
Na 90% to UPG (objaw na to wskazuje).
Trzeba na spokojnie zacząć szukać, gdzie jeszcze pojawił się ten płyn. bo przyczyn może być kilka.
Zacznij od ... dolotu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • karkocha
pio555
Junior Administratorzy

Dlatego napisalem jak pękł blok
A UPG to prawie na 100%
Pytanie kiedy padla i jak dlugo było jezdzone

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • karkocha
gpawel
Zarejestrowani

Z ciekawości jaki przebieg, coś wcześniej zauważyłeś by się działo?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Plyn w komorach spalania zdarza się dość często i nie jest to jakaś tragedia - byle z tym nie jeździć i w miare szybko zrobić.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
karkocha
Zarejestrowani

op
(12-03-2021, 13:51)gpawel napisał(a): Z ciekawości jaki przebieg, coś wcześniej zauważyłeś by się działo?

mam ok 128k przejechane, wcześniej nic.  Wczoraj z zapłonem miał kłopot, dziś w drodze do pracy jechałem to sprawdzić do mechanika i zaczął kopcić jakiś kilometr od warsztatu.

(12-03-2021, 13:52)ko-ma napisał(a): Plyn w komorach spalania zdarza się dość często i nie jest to jakaś tragedia - byle z tym nie jeździć i w miare szybko zrobić.

Kurde mam nadzieję że to tylko UPG, chociaż już mnie zestresował, że pewnie blok. Co prawda wczoraj zrobiłem jakieś 200 km, a zazwyczaj jeżdżę lokalnie do 10 km, ale dziś niedaleko warsztatu zaczął kopcić. Nie było żadnych objawów wcześniej, co prawda 2 tyg. temu dolałem niewiele płynu (może 05-0,7L), ale nie wcześniej długo nie dolewałem.
Zobaczymy jak rozbiorą w przyszłym tygodniu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2021, 13:59 przez karkocha.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

To dolanie płynu było pierwsza oznaka upg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
karkocha
Zarejestrowani

op
(12-03-2021, 14:04)siwusek216 napisał(a): To dolanie płynu było pierwsza oznaka upg  


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Być może, ale płyn się uzupełnia od czasu do czasu i nie przyszło mi do głowy, że coś się dzieje Sad

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(12-03-2021, 14:06)karkocha napisał(a): ale płyn się uzupełnia od czasu do czasu
płynu od czasu do czasu się nie uzupełnia
brak płynu oznacza zawsze jakiś kłopot zazwyczaj pęknięty węzyk ,przy LPG niedokręcona obejma na trójniku itp

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • krosser




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości