Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Pęknięta tuleja cylindra w silniku 1.4 TCE. Co robić?


mnnk98
Zarejestrowani

op Mam niemały problem jak w temacie.

Mianowicie ze samochodu zaczął schodzić płyn chłodniczy, udałem się do mechanika. Mechanik wszystko obadał, stwierdził brak nieszczelności, zajrzał kamera do środka i nic nie wskazywało na UPG. Płyn jednak nadal uchodził i dodatkowo zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze, po dodatkowych oględzinach zdecydowaliśmy się na zdjęcie głowicy z myślą, że gdzieś uszczelka musi popuszczać. Tymczasem okazało się, że uszczelka jest cała, natomiast szklanka cylindra jest pęknięta.

Pojazd stoi rozebrany u mechanika i szukamy alternatywy, jak to naprawić. Mianowicie proszę Was o pomoc czy da radę przełożyć sam cylinder z innego słupka  albo poddać słupek regeneracji o ile w ogóle to się regeneruje? Czy też pozostaje tylko i wyłącznie wymiana słupka silnika (dół silnika) na nowy?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 20:23 przez mnnk98.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ciężko znaleźć słupek od 1.4 TCE

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • mnnk98
mnnk98
Zarejestrowani

op Ciężko a jak już jest to drogi i nie ma pewności czy coś go nie boli. Lepiej kupować słupek zregenerowany i z gwarancją czy może lepiej samemu go zregenerować u mechanika?

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Z tego co wiem, cylindry w 1.4 są powlekane nikasilem. Nie wiem , czy w PL jest ktoś w stanie to naprawić dobrze. Raczej szukaj drugiego silnika i najlepiej w Niemczech lub Francji .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • mnnk98
ko-ma
Zarejestrowani

Uściślijmy pojęcia:
pęknięta jest tuleja cylindrowa?
Silnik H4JT , z tego co wiem, jest naprawialny, problemem jest tylko znaleźć wykonawcę skłonnego dać gwarancję na dorabianą tuleję.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • mnnk98
mnnk98
Zarejestrowani

op Mechanik nazwał to jako "pęknięcie szklanki cylindra". Załączam zdjęcie poglądowe ze zaznaczeniem gdzie jest pęknięcie. Pełnicie przebiega w Lini od górnego rantu aż do dołu tylko, że na drugim cylindrze. To jak to się fachowo nazywa?

[Obrazek: efwef.jpg]

Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

To jest tuleja cylindra.
Pojęcie szklanki odnosi się zazwyczaj do regulacji zaworów.

Jeżeli są wymienne to kupujesz nową tuleję i wymieniasz.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 20:11 przez Marek1603.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marek1603 za ten post post:
  • mnnk98
mnnk98
Zarejestrowani

op Dzięki za sprostowanie w określeniu pojęcia. Będę więc szukał czy jest możliwość wymiany samego cylindra w tym silniku. Jeśli ktoś słyszał, że gdzieś to robią w kraju proszę o pomoc.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

zagadaj do kolegi @ h4jt on ogarnia silniki 1,4 TCE

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

1) Tuleje nie są pokryte nicasilem więc nie ma problemu,
2) Idzie oddać blok do tulejowania (wymiana tulei poprzez wybicie starej, dorobienie nowej, osadzenie i na koniec planowanie bloku w celu wyrównania powierzchni). Zabawa niestety dość droga ale jest to jedyna możliwa naprawa tego silnika nie licząc wymiany słupka który ma kosmiczne ceny.

Tulej zazwyczaj pęka właśnie przez dostający się płyn w wyniku uszkodzenia UPG w tym silniku i takie są tego efekty.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości