mnnk98
44
0
1
25
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Kruszyniany
mnnk98
Zarejestrowani
— 05-12-2018, 18:31
op
Mam niemały problem jak w temacie.
Mianowicie ze samochodu zaczął schodzić płyn chłodniczy, udałem się do mechanika. Mechanik wszystko obadał, stwierdził brak nieszczelności, zajrzał kamera do środka i nic nie wskazywało na UPG. Płyn jednak nadal uchodził i dodatkowo zaczął wypadać zapłon na 2 cylindrze, po dodatkowych oględzinach zdecydowaliśmy się na zdjęcie głowicy z myślą, że gdzieś uszczelka musi popuszczać. Tymczasem okazało się, że uszczelka jest cała, natomiast szklanka cylindra jest pęknięta.
Pojazd stoi rozebrany u mechanika i szukamy alternatywy, jak to naprawić. Mianowicie proszę Was o pomoc czy da radę przełożyć sam cylinder z innego słupka albo poddać słupek regeneracji o ile w ogóle to się regeneruje? Czy też pozostaje tylko i wyłącznie wymiana słupka silnika (dół silnika) na nowy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 20:23 przez mnnk98.)
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 05-12-2018, 18:35
ciężko znaleźć słupek od 1.4 TCE
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• mnnk98
mnnk98
44
0
1
25
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Kruszyniany
mnnk98
Zarejestrowani
— 05-12-2018, 18:41
op
Ciężko a jak już jest to drogi i nie ma pewności czy coś go nie boli. Lepiej kupować słupek zregenerowany i z gwarancją czy może lepiej samemu go zregenerować u mechanika?
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Z tego co wiem, cylindry w 1.4 są powlekane nikasilem. Nie wiem , czy w PL jest ktoś w stanie to naprawić dobrze. Raczej szukaj drugiego silnika i najlepiej w Niemczech lub Francji .
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 05-12-2018, 19:38
Uściślijmy pojęcia:
pęknięta jest tuleja cylindrowa?
Silnik H4JT , z tego co wiem, jest naprawialny, problemem jest tylko znaleźć wykonawcę skłonnego dać gwarancję na dorabianą tuleję.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• mnnk98
mnnk98
44
0
1
25
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Kruszyniany
mnnk98
Zarejestrowani
— 05-12-2018, 20:06
op
Mechanik nazwał to jako "pęknięcie szklanki cylindra". Załączam zdjęcie poglądowe ze zaznaczeniem gdzie jest pęknięcie. Pełnicie przebiega w Lini od górnego rantu aż do dołu tylko, że na drugim cylindrze. To jak to się fachowo nazywa?
•
Marek1603
2,046
3
948
782
INNY
2014
INNY
Olkusz
Marek1603
Przyjaciele forum
— 05-12-2018, 20:11
To jest tuleja cylindra.
Pojęcie szklanki odnosi się zazwyczaj do regulacji zaworów.
Jeżeli są wymienne to kupujesz nową tuleję i wymieniasz.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-12-2018, 20:11 przez Marek1603.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marek1603 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Marek1603 for this post
• mnnk98
mnnk98
44
0
1
25
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
Kruszyniany
mnnk98
Zarejestrowani
— 05-12-2018, 20:21
op
Dzięki za sprostowanie w określeniu pojęcia. Będę więc szukał czy jest możliwość wymiany samego cylindra w tym silniku. Jeśli ktoś słyszał, że gdzieś to robią w kraju proszę o pomoc.
•
pio555
31,321
125
11118
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 05-12-2018, 20:28
zagadaj do kolegi @ h4jt on ogarnia silniki 1,4 TCE
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
czopochrup
258
0
57
4
SC III ph I
2009
Energy TCe 130KM, od 2013
r sl
1) Tuleje nie są pokryte nicasilem więc nie ma problemu,
2) Idzie oddać blok do tulejowania (wymiana tulei poprzez wybicie starej, dorobienie nowej, osadzenie i na koniec planowanie bloku w celu wyrównania powierzchni). Zabawa niestety dość droga ale jest to jedyna możliwa naprawa tego silnika nie licząc wymiany słupka który ma kosmiczne ceny.
Tulej zazwyczaj pęka właśnie przez dostający się płyn w wyniku uszkodzenia UPG w tym silniku i takie są tego efekty.
•
|