Olej- Żre na potęgę
(19-09-2017, 22:29)PIRXu napisał(a): Nie widziałem jeszcze diesla, który pod obciążeniem (czyt. tzw BUT) nie puści czarnego bąka. (20-09-2017, 06:42)mojzesz92 napisał(a): Tak się wtrące... co dla Was oznacza "nie dymi"? To że nie widać w lusterku dymu, czy to że jechałeś w innym aucie za swoim i widziałeś? Połowa diesli zadymi przy redukcji i kopniaku ale nie tak że będzie to widać w lusterku Ja jechałem za swoim. Dość spory kawałek drogi. Ani w lusterku ani jadąc za swoim autem nie zaobserwowałem żadnego przykopcenia. Więc też ciężko mi się odnieść. Ja przez kopcenie z wydechu rozumiem sytuację jaką miałem przy uszkodzonym wtrysku, podczas porannego rozruchu silnika. Jak na tym filmie: (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2017, 08:50 przez PunkRock86.) ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Ale kolega śmiga na lotosie a no już nie spełnia normy Renault
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM (20-09-2017, 08:50)PunkRock86 napisał(a):(19-09-2017, 22:29)PIRXu napisał(a): Nie widziałem jeszcze diesla, który pod obciążeniem (czyt. tzw BUT) nie puści czarnego bąka.(20-09-2017, 06:42)mojzesz92 napisał(a): Tak się wtrące... co dla Was oznacza "nie dymi"? To że nie widać w lusterku dymu, czy to że jechałeś w innym aucie za swoim i widziałeś? Połowa diesli zadymi przy redukcji i kopniaku ale nie tak że będzie to widać w lusterku A nie przypadkiem przez upaloną świecę żarową ?? Czy na nagrzanym silniku problemu nie było (komunikatu) ? - jeśli tak było to nie wtrysk tylko świeca żarowa
Pomiar ciśnienia sprężania powie dużo.
Jeśli będzie w miarę dobrze - przyjrzał bym się uszczelniaczom trzonków zaworów - tędy też lubi olej polecieć (ale wtedy na krótkich odcinkach był by widoczny olej w rurze wydechowej).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Złej jakości olej może w mojej opinii pogarszać sprawę ale chyba nie być bezpośrednią przyczyną tego stanu. Stawiam na pierścienie.
(20-09-2017, 08:53)pawelli napisał(a): A nie przypadkiem przez upaloną świecę żarową ?? To był uszkodzony wtrysk. świece żarowe poszły wtedy na pierwszy ogień. A komunikat był na stałe - usuwalny tylko po spięciu z programem diagnostycznym. Jak skasowało się błąd to 100 km było ok. Potem komunikat powracał i znowu pojawia się problem z odpaleniem. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2017, 08:56 przez PunkRock86.) ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Olej 10w40 Lotosa to może nie jest najlepszy pomysł ale nie powód takiej jego konsumpcji. Uważam, że bez remontu silnika a przynajmniej jego gruntownego obejrzenia się nie obejdzie.
No cały czas. Ale kolega pisze że auto kopci jak diesel
![]() ![]() ![]() ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości