Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Odma olejowa


rafow
Zarejestrowani

Trudno powiedzieć, ale od wymiany do wymiany nie dolewam nic, na bagnecie i komputerze nie ma jakiegoś drastycznego ubytku, dodam że wymieniane olej co 10 tyś. Półsyntetyczny

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

Polecił by ktoś jakiegoś dobrego mechanika ze Śląska, który by zweryfikował problem, bo już nie wiem co robić, samochód po wymianie EGR dymi jak parostatek, ewidentnie czuć że pali olej, chodzi o to, że już mam dość inwestowania, chciał bym dokładnie wiedzieć co jest do wymiany i wtedy zastanowić się czy się opłaca. Ewentualnie może ktoś z forumowiczów, sprawdził by co i jak

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Czuć że spala olej? A wyżej pisałeś że oleju nie ubywa?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Weź ten EGR zaślep, spokój najcenniejszy...
Przy okazji wyeliminujesz jedną możliwą przyczynę.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

(29-03-2023, 17:17)Mati napisał(a): Czuć że spala olej? A wyżej pisałeś że oleju nie ubywa?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Tak, bo nie zauważyłem żeby oleju ubywało drastycznie, nie robię też dużych tras, poruszam się na krótkich odcinkach w mieście. A w tym dymie da się wyczuć zapach oleju. Spróbuję jak radził kolega wyżej zaślepić egr, zobaczymy

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Przykład jaki miałem po zakupie nowego zaworu odmy, otworzyłem go. Membrana zagięta, prawie złożona na pół. Po założeniu takiej nie spełniała by żadnej swojej roli. Zweryfikuj stan swojego nowego założonego zaworu. Napisz w którą stronę jest założony zawór?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

(30-03-2023, 14:20)Mati napisał(a): Przykład jaki miałem po zakupie nowego zaworu odmy, otworzyłem go. Membrana zagięta, prawie złożona na pół. Po założeniu takiej nie spełniała by żadnej swojej roli. Zweryfikuj stan swojego nowego założonego zaworu. Napisz w którą stronę jest założony zawór?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
Też już zaglądałem, membrana cała i poprawnie leży, rurka najniższa w kierunku turbiny, zastanawiam się nad silnikiem, może pierścienie, albo turbina, ale to takie gdybanie, założę zaślepkę egr i zobaczymy. Silnik ma już prawie 300tys oficjalnie.

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Online
Miałem podobnie, moje mycie i płukanie nic nie dawało. Oddałem na myjkę ultradźwiękowa i było ok, do wymiany oleju.
Sprawdzałeś drożność odpływu odmy do silnika? Kruciec wystaje z silnika ok 5cm pod odma. Ściągnij wężyk i sprubuj włożyć np jakaś Linke. Kruciec w połowie jest troszeczkę zagięty więc nic sztywnego tam nie wejdzie. Jeśli nie będzie dobrego odpływu to ani odma ani zawór nic nie zrobi. Olej będzie pchało w dolot

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
rafow
Zarejestrowani

Odma była czyszczona, króciec też był sprawdzany

Wysłane z mojego CPH2089 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości