Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

OGÓLNE Scenic II 1.9 dCi 120KM 2003r - Dziwny dźwięk podczas jazdy - Proszę o pomoc


raventador
Zarejestrowani

op Nie nie, w końcu jak odlaczyli to może nie tak podlaczyli i ten przewód co wcześniej wył, teraz całkiem walnął
Okaże się niebawem auto jest u szwagra na warsztacie (właściciel) więc może będzie ok

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Turbo je.ło. wkład korasa geometria. Szlag by

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 18:45 przez raventador.)

Świat złamie Ci serce na dziesięć różnych sposobów, to pewne. Nie umiem tego wyjaśnić, ani tego, ani szaleństwa które tkwi we mnie i w innych, ale niedziela znów jest moim ulubionym dniem, myślę o tym co zrobili dla mnie inni i czuję się wielkim szczęściarzem.
Odpowiedz
raventador
Zarejestrowani

op Koło pasowe też miało luz. Powiedzcie mi pompa wody thermotec dobra jest? Szwagier mówi że złom a tamten mechanik założył coś tam ruvila i pompa thermotec
Pompa chodzi na rozrządzie

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 19:34 przez raventador.)

Świat złamie Ci serce na dziesięć różnych sposobów, to pewne. Nie umiem tego wyjaśnić, ani tego, ani szaleństwa które tkwi we mnie i w innych, ale niedziela znów jest moim ulubionym dniem, myślę o tym co zrobili dla mnie inni i czuję się wielkim szczęściarzem.
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

Szczerze mówiąc myślałem że jak pisałeś że turbo jest na 100% sprawne - to myślałem że je robiłeś.

Odnośnie pompy - nie znam tej firmy.
Gdyby pompa było Rouville - to byłoby dobrze

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawelli za ten post post:
  • raventador
haszczurur
Zarejestrowani

A kierownica zmiennej geometrii też uszkodzona? To ten wirnik musiał mieć niezły luz skoro łopatki wycięły kierownicę. Może ten wirnik w ostateczności ukręcił się. Mimo wszystko miałeś dużo szczęścia bo jak by się silnik rozbiegł i nie zdążył byś go zdusić to po motorze. Gdybyś posłuchał i poszedł w stronę turbiny a nie jakichś pomp to może geometrię dało by się uratować.
W związku z tą awarią proponuję zmierzyć ciśnienie oleju to co opisywałem w tym wątku gdyż gdzieś musi być przyczyna awarii turbiny. Należy sprawdzić drożność przewodu turbiny doprowadzającego i przewodu odprowadzającego olej. W razie gdyby pompa oleju była słaba oczywiście wymiana a do tego wymień panewki na korbowodzie. Koszt żaden gdyż dobre panewki kosztują coś ok. 80 zł. Te na wale (główne) zostaw bo nie dasz rady wymienić bez rozebrania silnika. Oczywiście nowy olej i filtry. Następną kwestią jest wymiana zaworu odmy to ta czarna puszka (pasta do butów) na górze silnika, zapewne po membranie, która powinna być w środku nawet pyłka nie zostało. Cena dobrego zamiennika 130 zł. o cenę oryginału nawet nie pytaj. Wiadomo do montażu turbiny nowe uszczelki i nakrętki na połączenia nie dajemy żadnego silikonu ani pasty do wydechów tylko uszczelka gdyż w przeciwnym razie kawałki pasty mogą dostać się w wirnik i znowu awaria. Filtry kup ori renault nie są drogie, za oleju i powietrza dasz nie wiele więcej niż za jakieś zamienniki. Miłej roboty
Jeżeli pompa to Ja osobiście zakładałem do siebie SKF w komplecie z rozrządem i paskiem nie wychodzi jakoś katastrofalnie drogo a mam spokój, a jakiej firmy założył Ci koło pasowe wału?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 19:46 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • raventador
raventador
Zarejestrowani

op Turbo padło bo był wyciek oleju z rurki smarujacej. Faktycznie nowa odma ma być, nowa geometria, nowy wkład korasa, nowy zawór sterujący turbiny, koło pasowe corteco. Zobaczymy ma to szwagier zrobić, doprowadzić do porządku.... będę informował. Intercooler do mycia, rury od powietrza, olej był wymieniany więc nie wiem czy wymieniać... chłopoki wkur..... się... panewek nie ma co ruszać, tam nie ma zamków na panewkach. Ciężka sprawa z tym remontem zasranym.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Świat złamie Ci serce na dziesięć różnych sposobów, to pewne. Nie umiem tego wyjaśnić, ani tego, ani szaleństwa które tkwi we mnie i w innych, ale niedziela znów jest moim ulubionym dniem, myślę o tym co zrobili dla mnie inni i czuję się wielkim szczęściarzem.
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Tym bardziej za panewki się weź.
Nowa odma czy zawór odmy bo to dwie inne rzeczy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 20:11 przez maciej1486.)

Odpowiedz
DENIS4244
Zarejestrowani

Oj kurde panewkach? Znam ten bol juz 5500zl za remont silnika dalem

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

A no widzisz taniej by Ci wyszło kupić inny silnik. Ja się zmieściłem w 3tyś z robotą.

Panewki przy takim remoncie lepiej wymienić bo się obróci i znów remont.

Odpowiedz
raventador
Zarejestrowani

op Ale jak wymienia się dolne panewki to i komplet się robi wszystkie a nie tylko te... Sam nie wiem.... cała nowa odma ale mają sprawdzić.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

Świat złamie Ci serce na dziesięć różnych sposobów, to pewne. Nie umiem tego wyjaśnić, ani tego, ani szaleństwa które tkwi we mnie i w innych, ale niedziela znów jest moim ulubionym dniem, myślę o tym co zrobili dla mnie inni i czuję się wielkim szczęściarzem.
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Odmę zostaw w spokoju tylko umyj. Odma to to w co wkręcany jest korek-bagnet oleju. Zawór odmy to co innego to ta puszka (pudełko pasty do butów) na silniku.
Dobrze Ci radzę zmierz ciśnienie oleju to nie jest nic trudnego. Ja wymieniałem pompę oleju i panewki i wcale nie była to jakaś wielka robota. Panewki nie mają zamków tak więc ryzyko obrócenia jest duże. Panewki na korbowód 80 zł., pompa oleju ok. 200 zł., uszczelka miski olejowej 40 zł. Po awarii turbiny olej i filtr oleju do wymiany nawet nie nie ma o czym dyskutować. Przecież wirnik turbiny wychlastał kierownicę i na 100% obudowę turbiny tak więc w oleju jest metal. Rozumiem, że nie s..sz kasą ale jak zrobicie na wydymańca to problem powróci. Chyba, że robisz na sztukę, ogłoszenie i na alledrogo.
Żeby zmienić panewki na wale to trzeba silnik rozebrać a na korbowodzie wystarczy zdjąć miskę olejową.
Zawór odmy https://encrypted-tbn0.gstatic.com/image...MR1tlGJ6GQ

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-02-2016, 21:08 przez haszczurur.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

6 gości