Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Nie działa wentylator nadmuchu


Lepus
Zarejestrowani

Poniżej bodajże 5stC i tak sprężarka się nie załączy. WD40 to środek penetrujący i dobry na rozruszanie ale nie do nasmarowania. On nie smaruje !
Jak lekko chodzi to koniecznie musisz nasmarować łożyska (zapewne są ślizgowe tzw baryłki) Możesz nawet zwykłym olejem (najlepsze efekty mi dawał przy podobnych smarowaniach olej syntetyk)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

Pacjent żyje!!!

Zaparłem się i wyciągnąłem wentylator z układu (zabiję żabojadów za ten kawałek styropianowego wygłuszenia i jego mocowanie) ziąłem do domu, wyciągnąłem silnik z obudowy, wsadziłem w miskę, zlałem porządnie olejem penetrującym z dodatkiem dwusiarczku molibdenu, rozruszałem ruszając zarówno samym wiatrakiem jak i stojanem silnika. Zaczął się swobodniej obracać więc zamocowałem w obudowę i do auta.

Mało mi skubany ręki nie poharatał jak odpaliłem zapłon Naughty  Hula na wszystkich prędkościach i jest cisza jak makiem zasiał.

Z mojej strony temacik można zamknąć

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kapitan Powolny za ten post post:
  • krzysztofk
michumal
Zarejestrowani

No i git, zastanawiam się tylko jak szczotki i komutator po tej kąpieli w oleju... Jak tego nie wyczyściłeś, to może szybko stanąć.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(06-10-2016, 22:02)michumal napisał(a): No i git, zastanawiam się tylko jak szczotki i komutator po tej kąpieli w oleju... Jak tego nie wyczyściłeś, to może szybko stanąć.

Starałem się lać u góry po osi- tak jak siedzi sam wiatrak i na samym dole silnika gdzie oś jest zaklepana po wyjściu z silnika. Samego silnika nie zlewałem. Olej był w sprayu więc raczej trzymał się w punkcie. Zresztą bo każdym spryskaniu obracałem koszem wiatraka żeby go rozruszać.

Jak podłączyłem w aucie to miał sekundę zawahania- a potem mało mi ręki nie poharatał bo trzymałem bo w łapach

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Kapitan Powolny za ten post post:
  • michumal
slejter
Zarejestrowani

A ja się podepnę i zapytam czym może być spowodowane to jak dam nawiew na przód (czyli na kierowcę) na maxa to dość słabo wieje, troszkę mocniej zaczyna wiać jak pozamykam te boczne nawiewy a zostawię tylko środek, ale i tak wieje słabo a jest ustawione na maximum ?

Odpowiedz
sibi12345
Zarejestrowani

Witam, ja mam pytanie w wątku. Czy może ktoś zna rozmiar szczotek w wentylatorze dmuchawy? SC 1 PH II. Wymieniłem rezystor, wszystko działało przez parę godzin. Dzisiaj posprawdzałem napięcia do wentylatora dochodzi 12 V. Rozebrałem wentylator a tam drut od szczotki zgnił i się wykruszył Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2016, 12:45 przez sibi12345.)

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Idź z tym do fachmanów co naprawiają elektronarzędzia, na pewno dobiorą jakąś szczotkę.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
JacekD
Zarejestrowani

(09-10-2016, 12:45)sibi12345 napisał(a): Witam, ja mam pytanie w wątku. Czy może ktoś zna rozmiar szczotek w wentylatorze dmuchawy? SC 1 PH II. Wymieniłem rezystor, wszystko działało przez parę godzin. Dzisiaj posprawdzałem napięcia do wentylatora dochodzi 12 V. Rozebrałem wentylator a tam drut od szczotki zgnił i się wykruszył Biggrin

Nie jesteś też w stanie okreslić mniej więcej rozmiaru szczotki? Jeśli jesteś to weź ciut większą duży wybór w sklepach z elektronarzędziami (u mnie nawet w sklepach budowlanych i metalowych), dokładnie możesz ją doszlifować papierkiem ściernym np 220 i wygładzić 400 bardzo szybko dopasujesz ją. Ja tak często robię w elektronarzędziach bo ciężko dostać idealnie pasujące. Najlepiej jeśli górne mocowanie  i sprężynka się zgadza a jeśli nie to na upartego można przelutować od starychBiggrin

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

(08-10-2016, 12:24)slejter napisał(a): A ja się podepnę i zapytam czym może być spowodowane to jak dam nawiew na przód (czyli na kierowcę) na maxa to dość słabo wieje, troszkę mocniej zaczyna wiać jak pozamykam te boczne nawiewy a zostawię tylko środek, ale i tak wieje słabo a jest ustawione na maximum ?

Zacząłbym od wymiany filtra kabinowego (pyłkowego). Jak jest zabity syfem to słabo wieje.
Nie wiem jaką masz klimę- jeśli automat to potem na włączonym zapłonie posprawdzałbym na słuch czy wszystkie silniki od klap jak przestawiasz kierunek się otwierają i zamykają. Może któraś spadła z prowadnic i się przycięła i masz ograniczony przepływ

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Mała uwaga do tych szczotek...
Szczotki do elektronarzędzi to szczotki na 230V a nie na 12V. Mają zupełnie inny skład, przewodnictwo i co najważniejsze twardość. Radziłbym raczej poszukać z częściami do aut a nie do elektronarzędzi.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości