pio555
31,325
125
11119
3,035
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 03-12-2022, 09:13
Takie info jest w każdej instrukcji od każdego auta niezaleznie od silnika....dokładnie taka sama formułka jest przy oleju silnikowym
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to pio555 for this post
• szymin89, wojteks
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 11:50
Z niej nic absolutnie nie wynika.
Startuję rano z domu i robię 2000km w dwa dni, ktoś inny robi 2000km przez trzy miesiące albo w całym roku.
Czy mam się zatrzymywać co 50km żeby sprawdzić olej i płyn czy może w drugim przypadku sprawdzenie raz do roku będzie wystrczajace?
•
Gieno555
947
-1
100
136
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 11:59
@ pio555 bo podstawowa obsługa każdego silnika jest niemal taka sama.
Podstawa czyli sprawdzenie poziomu płynów każdy powinien wykonywać na bieżąco.
@ wojteks jak dla mnie to możesz zaglądać pod maskę co rok albo nawet w ogóle. Tylko ty późnej sam podniesiesz koszty ewentualnych zaniedbań.
Tylko niestety kupić późnej samochód od kogoś takiego można się nadziać na niezłą minę.
•
twilk7
4,274
17
2614
877
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 13:36
@ Gieno555
Mam Berlingo 1.6 HDi. Maskę podnoszę jak któryś z czujników zasygnalizuje zbyt niski poziom płynu lub do wymiany oleju lud do naprawy. Przebieg tego samochodu to obecnie ok 725 000 kilometrów i rośnie. Nie boje się wsiąść i zrobić kolejne setki kilometrów. Na 10 000 weźmie litr oliwy. Więc nie widzę powodów otwierania maski bez potrzeby. A że kontroluje aż wszystko "codziennie" to nie jesteś pewien swojego samochodu, takie jest moje zdanie.
P. S.
Żeby nie było, turbo wymienione przy przebiegu 480 000, wtryski regenerowane przy 550 000, alternator regenerowany raz, a rozrusznik dwukrotnie. Tylna belka już czwarta. O naprawach eksploatacyjnych nie wspominam, bo olej wymieniam co 6 do 8 tygodni. Filtra paliwa nie wymieniam bez potrzeby, a wtedy jak jest zapchany, co sygnalizuje praca silnika.
Wysłane przy użyciu Tapatalka
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to twilk7 for this post
• h4jt, wojteks
h4jt
343
2
134
103
SC III ph II
2013
1.4 TCe 16v 130KM, 2012-2013
WrocLove
h4jt
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 17:34
(03-12-2022, 13:36)twilk7 napisał(a): Maskę podnoszę jak któryś z czujników zasygnalizuje zbyt niski poziom płynu lub do wymiany oleju lud do naprawy. No ale księgowi z Renault zaoszczędzili perę centów na prostym czujniku poziomu płynu chłodzącego.
Ja zrobiłem sobie sam :-)
Miałem nawet taki pomysł, aby wykorzystać do tego zbiorniczek wyrównawczy płynu z czujnikiem od Peugota, bo bardzo łajnie i prosto jest to zrobione.
https://www.youtube.com/watch?v=MmmxAuYZdcc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-2022, 17:34 przez h4jt.)
•
andrzejwa
2,644
54
1286
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(03-12-2022, 17:34)h4jt napisał(a): No ale księgowi z Renault zaoszczędzili perę centów na prostym czujniku poziomu płynu chłodzącego. Z prostej przyczyny bo 15 lat temu nie przewidzieli, że akurat ten silnik będzie miał takie problemy z utrzymaniem poziomu płynu.
Zresztą w żadnym silniku ze stajni Renault nie ma czujnika poziomu płynu co nie zmienia faktu, że taki by się przydał. Za to wszystkie mają czujniki poziomu oleju i te czujniki zdecydowanie częściej służą pomocą.
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 22:01
(03-12-2022, 09:13)pio555 napisał(a): akie info jest w każdej instrukcji od każdego auta niezaleznie od silnika....dokładnie taka sama formułka jest przy oleju silnikowym Nie zapomnijmy że spalanie oleju jest też normalne, nawet duże ilości. Tak zabezpieczają się producenci samochodów...
(03-12-2022, 18:30)andrzejwa napisał(a): Z prostej przyczyny bo 15 lat temu nie przewidzieli, że akurat ten silnik będzie miał takie problemy z utrzymaniem poziomu płynu.
Zresztą w żadnym silniku ze stajni Renault nie ma czujnika poziomu płynu co nie zmienia faktu, że taki by się przydał. Za to wszystkie mają czujniki poziomu oleju i te czujniki zdecydowanie częściej służą pomocą. Czujnika poziomu płynu spryskiwaczy też pożałowali. Kup se samochód z xenonem... nie dość że płyn znika na trasie w mgnieniu oka to jeszcze nie ma informacji o jego braku. O tym czy maska jest otwarta też się nie dowiesz z komputera pokładowego.
Ps.
Miałem kiedyś Passata z '98 roku. Tam były czujniki otwarcia maski, drzwi i klapy, płynu chłodniczego, płynu spryskiwaczy... No ale to był 'czołg'
•
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 22:20
(03-12-2022, 22:01)szymin89 napisał(a): Nie zapomnijmy że spalanie oleju jest też normalne, nawet duże ilości. Tak zabezpieczają się producenci samochodów. Jak znika 100ml na 1000km to w zasadzie wystarcza od wymiany do wymiany (co 10kkm) i kontrola codzienna jest zupełnie bez sensu, co 3-5 kkm wystarczy sprawdzić. Jeżeli znika 1000ml (1l) na 1000km to warto sprawdzać częściej ale nie codziennie (chyba że robimy 300-500km dziennie).
(03-12-2022, 22:01)szymin89 napisał(a): Kup se samochód z xenonem. Tak czy tak trzeba pełną bańkę 5l z płynem mieć w bagażniku. Czujnik tu niczego nie zmieni.
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 23:00
(03-12-2022, 22:20)wojteks napisał(a): Tak czy tak trzeba pełną bańkę 5l z płynem mieć w bagażniku. Czujnik tu niczego nie zmieni. Mimo wszystko by się przydał, jak wiesz że jest mało to dolewasz przy okazji i jedziesz dalej lub oszczędzasz do następnej możliwości zjazdu lub zakupu. Jak ładuję bagażnik do pełna (rodzina 2+1) to nie marnuję miejsca na takie rzeczy jak płyn do spryskiwaczy, olej czy płyn chłodniczy. Uzupełniam przed wyjazdem i jadę. Teraz nie mam tego problemu bo i nie mam xenonu ale w Lagunie gdzie reflektory były myte za każdym razem z myciem szyby to jednak było uciążliwe.
•
wojteks
2,854
12
685
627
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 03-12-2022, 23:06
(03-12-2022, 23:00)szymin89 napisał(a): olej czy płyn chłodniczy Na to miejsca nie marnuję bo jeżdżę sprawnym samochodem, płyn jednak wożę choćby dlatego że tani kosztował 10-15pln/5l a na stacji przy autostradzie będzie zdecydowanie drożej. Miałem omegę z xenonami, 5l wystarczało na 500-600km, 5l w bagażniku musiało być i czujnik poziomu tu nic nie zmieniał.
•
|