Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

LPG w Scenic III 1.4 TCE


Przemek7
Zarejestrowani

... i po pierwszym ubytku płynu wymieniać uszczelkę, ew. planować głowicę i dobrze oglądać cylindry pod kątem możliwych pęknięć. Tymczasem mechanicy dolewają płynu i każą jeździć i obserwować... a każdy następny ubytek pogłębia agonię (wykrzywienie głowicy, przegrzanie, pękanie cylindrów). Co tydzień (częściej?) sprawdzać ubywanie płynu z potencjalnym wyrokiem na kilka lub naście tys. zł remontu
to nie jest frajda z jazdy...

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • h4jt, Kantoreno
h4jt
Zarejestrowani

Zgadzam się z kolegą i uściślę, że ubytek płynu i niedostateczna jego ilość doprowadza do wysokiej temp. silnika i przegrzania UPG, ubytek ten może być najczęściej z chłodnicy głównej z węży lub odpowietrznika.
Przegrzana UPG zaczyna powoli przepuszczać płyn, który przedostaje się do komory spalania, użytkownik w końcu zauważa problem coraz większego ubytku i wysokiej temp. silnika, jedzie do warsztatu lub ASO, a tam słyszy tekst `jeździć i obserwować` :-) więc jeździ dalej w końcu sam znajduje wyciek na wężu lub na chłodnicy i naprawia, po naprawie stwierdza, że płynu nadal ubywa, ale w trochę mniejszej ilości po jakimś czasie pojawiają się wypadania zapłonu najczęściej na 2 lub 3 cylindrze, a silnik po uruchomianiu nierówno pracuje.
Niektórzy jeżdżą tak pół roku, rok, przejeżdżając 10 a nawet 20tys.km w końcu ubytek na UPG jest tak duży, że dochodzi do mikropęknięcia tulei cylindrycznej - NIE pęknięcia bloku tylko tulei !!! bloki pękają w innych znanych chwalonych modelach siników !

Ilość zarejestrowanych przegrzań silnika, temp. pracy silnika oraz przy jakim przebiegu dochodziło do przegrzania można później odczytać clipem ze sterownika. Dlaczego UPG pada między 2 i 3 cylindrem, bo to środek silnika i tam jest najwyższa temp.

Mniej więcej od połowy 2011r producent zmienił UPG na mocniejszą szkoda, że nie zamontował prostego czujnika poziomu płynu chłodzącego nie ma takiego w żadnym z silników, a przydał by się, bo w innych silnikach też padają UPG z przegrzania silnika, ale nikt nie robi z tego afery i rozgłosu.
Co do rozrządu i panewek sprawa jest prosta zalecenia producenta zmiany oleju co 30tys. doprowadzają silniki TCe i dCi do ich zacierania, słabe smarowanie łańcuchów i ich kół zębatych doprowadzają do szybkiego zużycia i przy przebiegach 150tys. można się spodziewać problemów, rozciągnięte łańcuchy ocierają o obudowy rozrządu generując opiłki i zaczyna się zarzynanie reszty elementów ruchomych silnika: panewki, wały, wałki rozrządu itp ...
Co prawda producent zaleca skrócenie interwału olejowego o połowę, no ale to przecież kosztuje dodatkowo
 
W jednych z naszych dobrze wszystkim znanych Sceników, konkretnie w Grandzie 1.4TCe 146KM z LPG rozrząd był zmieniany przy przebiegu ciut ponad 200tys.km, auto ma w tej chwili 494tys. rozrząd zrobił już prawie 300tys. i ma się dobrze, a auto haruje w trudnych warunkach jeżdżąc po zatłoczonym Wrocławiu, inny z naszej rodzinnej floty Sc3 1.5dCi 110KM ma blisko 350tys. pracuje w takich samych warunkach i też ma się dobrze, nowe wtryski zrobiły już 160tys. we wszystkich autach olej zmieniamy max. co 15tys.

Jeszcze raz powtórzę nie ma złych lub wadliwych silników wystarczy je normalnie i uczciwie serwisować.

Silniki które są nr.1 w odporności na zaniedbania serwisowe to 1,6 16V 110KM K4M i 1,9dCi 130KM F9K
1,6 16V trochę za słaby do tej budy za to na LPG bardzo tania jazda i tani serwis
1,9dCi idealny pod tą masę auta i można go śmiało podkręcić do 150-160KM

Odpowiedz
[-] 5 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • Gieno555, Kantoreno, michaldck, pawlosio, Przemek7
wojteks
Zarejestrowani

(02-12-2022, 11:23)h4jt napisał(a): Jeszcze raz powtórzę nie ma złych lub wadliwych silników wystarczy je normalnie i uczciwie serwisować.
Oj są, powiedzmy fabrycznie wadliwe 1.2 h5f, 1.6thp/vti i 1.2 puretech od konkurencji. Można by wymieniać jeszcze inne ale po prostu takie czasy nastały, samochód nie ma być trwały bo ma się szybko następny sprzedać a ten do złomu.

Odpowiedz
h4jt
Zarejestrowani

Napisze to pokaz kolejny, że jakoś nie widujemy tych felernych 1.2TCe w naszym warsztacie, kupiliśmy taki jeden z przebiegiem ~190tys. w celu zbadania problemu i przygotowań do nawału napraw po doniesieniach mediów o problemie i rzekomym pozwie zbiorowym, którego nikt nie widział.
Więc gdzie one są pytam ? co wszystkie zostały już wymienione ? w naszych ASO w którymi współpracujemy też ich nie ma, sam szukam od roku czasu wypasionego Scenika 3 z końca produkcji 2016r. z uszkodzonym 1.2TCe pod swap na 2.0TCe RS
Mamy klientów, którzy jeżdżą 1,2TCe i serwisują je regularnie u nas, kilka ma przebiegi ponad 200tys. i nic się nie dzieje i są to często modele z pierwszej produkcji 2013-2014r. H5F 400

A tak na marginesie to szacun dla firmy Renault, że wymieniała te silniki z problemami wieku niemowlęcego nawet po gwarancji czego nie doświadczyli użytkownicy TSI VAGa czy THP grupy PSA, a tam był problem jeszcze większy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2022, 13:11 przez h4jt.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Jak napisałem w innym wątku że minimum raz w tygodniu sprawdzam stan oleju i płynu chłodzącego to zostałem wyśmiany.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • Przemek7
Proxima
Zarejestrowani

@ Gieno555
Hmm w sumie to chyba myliłem się w tym, co tam napisałem. Po tym, czego się naczytałem o tych silnikach, sądziłem, że problem zaczyna się od padania UPG na zbyt cienkich ściankach między cylindrami, ale jeśli jest tak, jak piszecie z h4jt, to faktycznie częste sprawdzanie płynu ma sens. Ale nie jest też chyba niezgodne z prawdą to, że konstrukcja silnika wymuszająca dość wąskie powierzchnie dla UPG dość mocno uwrażliwia go na takie problemy, i trzeba tu chuchać i dmuchać bardziej, niż na wiele innych silników?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2022, 20:37 przez Proxima.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • Przemek7
wojteks
Zarejestrowani

(02-12-2022, 13:11)h4jt napisał(a): kilka ma przebiegi ponad 200tys. i nic się nie dzieje
Już widzę stada klientów w ASO wymieniających silniki samochodach (serwisujących samochody) które mają 6-8 lat. Kilka a reszta jest jaka jest i istnieje w obiegu poza ASO.

(02-12-2022, 20:11)Gieno555 napisał(a): w innym wątku że minimum raz w tygodniu sprawdzam stan oleju i płynu chłodzącego
Chcesz to sprawdzasz, życie ze świadomością że jutro może się zepsuć jest jakby uciążliwe i żadne sprawdzanie oleju i płynu tego nie zmieni.

(02-12-2022, 20:37)Proxima napisał(a): ale jeśli jest tak, jak piszecie z h4jt, to faktycznie częste sprawdzanie płynu ma sens
Jednak wolałbym inny silnik a nie myśleć o tym, że jutro padnie uszczelka i obsesyjnie sprawdzać płyn i olej.

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

(02-12-2022, 13:11)h4jt napisał(a): te silniki

te... 1.4 czy 1.2 Tce były wymieniane na akcjach?

Nie trafiały się u Was 1.2Tce do naprawy... może było mało sprzedanych na polskim rynku. Polacy lubimy diselki...

PS. Znajomi w Capturze 1.2Tce mieli problem z płynem. Nie wiem jak się skończyło, chyba sprzedali...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2022, 22:39 przez Przemek7.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ wojteks widzisz właśnie o to chodzi że jak będziesz dbał, sprawdzał i ewentualnie reagował jak będzie potrzeba to szanse że się zepsuje maleją. I możliwe że zrobisz dużo kilometrów i się nie zepsuje.
A sprawdzanie poziomu płynów eksploatacyjnych to powinen być obowiązek każdego kierowcy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • h4jt
h4jt
Zarejestrowani

W instrukcji jest o tym wyraźnie napisane.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi h4jt za ten post post:
  • Gieno555




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości