Wojtas_BB
1,163
3
1287
1,173
INNY
2019
INNY
Bestwina
No takie uroki aut pędzonych gnojówką, wniosek jest jeden - nie nadaje się to do samochodów
A tak poważnie, jak miałem gnojowoza to lałem skydd do każdego tankowania od października do marca i nigdy nie miałem problemów z odaleniem, a lałem na najtańszej stacji w regionie czyli Auchan. 1 litrowa butelka sydd'a kosztowała coś 30-parę zł z przesyłką, miałem ją 4 lata i jeszcze 200 ml oddałem koledze po sprzedaży stilo.
Moja rada - przestańcie się podniecać szyldami, lejcie zimą depresatora i przynajmniej z paliwem nie będziecie mieć problemu.
a najlepiej zmieńcie gnojowozy na auta napędzane paliwem, które nie zamarza
Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
•
Mati
26,569
101
4838
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 19:06
(07-01-2016, 18:45)Wojtas_BB napisał(a): lejcie zimą depresatora odkąd to stosuje już w trzecim aucie, nie miałem problemów z ON, ale to już jest w innym wątku
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 07-01-2016, 19:13
(07-01-2016, 18:45)Wojtas_BB napisał(a): a najlepiej zmieńcie gnojowozy na auta napędzane paliwem, które nie zamarza
Czyli co, Tesla? Ampera?
W rodzinie brat zapoczątkował erę niwych diesli z 1.9TDI w Okcie z 2003 r. Potem ojciec - Bravo 1.9M-Jet z 2007, teraz ja - 1.6dCi.
Ani brat, ani ojciec nie mieszkają w regionach rozpieszczanych przez klimat (północny wschód, brat Oktę 100% czasu pod chmurką trzyma, ojciec na noc garażuje) i jakoś do tej pory - auta od nowości w rodzinie - nie mieli problemów z odpalaniem z powodu paliwa, choć żaden nie dodaje czegokolwiek. Moje 1.6 w tym roku pierwszy raz normalną zimę widziało i po 2 nocach w Giżycku przy -20 czy nawet niżej, odpaliło bez kaszlu.
Zatem z tym paliwem chyba nie do końca jest tak, jak piszecie wyżej.
Co do wyższości benzyny nad dieslem lub odwrotnie - nie ten dział.
•
Yorgen
960
4
875
624
INNY
2009
INNY
Lędziny
Yorgen
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 20:00
Ja zawsze tankowałem na Orlenie mając samochód z silnikiem benzynowym i było ok, teraz mając diesla zatankowałem ON Verva na Orlenie i bardzo żałuje. Samochód już trzy razy uraczył mnie błędem "sprawdź układ wtryskowy" za pierwszym razem ograniczyło mi to moc, teraz to tylko pokaże błąd i gonie go cały czas aby spalić to g...o do połowy zbiornika i zalać v-power od shell według porad PRZEMO.
Wysłane z mojego Lenovo TAB S8-50L przy użyciu Tapatalka
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Yorgen za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Yorgen for this post
• PRZEMO
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 22:07
Zalałem dzisiaj 34 litry Lotosa Dynamica. Kosztował 4,12 przy 3,99 za zwykły ON na tej samej stacji.
Zobaczymy jak będzie. Auto jak na razie nie trzęsie jak ostatnio. Ale mamy ok. - 8 a nie -15.
•
Bogdan61
177
0
77
112
INNY
2005
INNY
Katowice
Bogdan61
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 22:18
Po 10 zimach stwierdzam, że najlepiej / najbezpieczniej tankować zwykły ON, ale na dużych markowych stacjach. Nie tankować w zimie żadnego ON premium, bo mało kierowców go kupuje i jest duże prawdopodobieństwo, że będzie jeszcze stary w zbiorniku na stacji (chyba wyjątek to ON Arctic na Statoilu).
Renault Thalia 1,5 dCi 65 KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Bogdan61 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Bogdan61 for this post
• Wojtas_BB
ryjas
652
3
125
68
SC II ph I
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Gdańsk/Tuławki
ryjas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 22:52
A BP to markowa stacja? Co do paliw premium. Wcześniej opisałem moje doświadczenie. Po Lotosie Dynamic golf II diesel jeździł i odpalał rewelacyjnie (jak na niego). Po BP Ultimate zamarzł.
Zwykły olej ma w papierach okresloną temperaturę zablokowania filtra na poziomie -20. Jeśli na dworze jest -18 to Ci powiem, że jednak bym zaryzykował z paliwem premium;) Ale Verva np. ma te same parametry zimowe co Ekodiesel.
Lotos robi właśnie paliwo arktyczne i sprzedaje go też Statoilowi. Temp zablokowania filtra -32.
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
Po kilku dniach jazdy na ON ze stacji "Stacja Paliw Piekary" stwierdzam, szybciej by było wyjść i ten samochód pchać ;/ zatankowałem full ON (3,70/litr) i dolałem STP.. Mam nadzieję w miarę szybko wypalić ten ON chociaż do połowy i zalać czegoś dobrego na Shellu
•
adi84
7,319
18
3119
7,460
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 09-01-2016, 09:32
A tak się zapytam jaki kolor tego ON jest? Bo ja wczoraj trochę jeździłem na letnim on który jest jak woda biały. Fakt że Masterem z silnikiem od ciągnika. Ale nic nie zamarza i moc jest.
•
ratownik89medyczny
151
0
3
3
SC I ph II
2000
1.9 dTi 98KM, 1997-2000
Nie duże :)
op
Hmm nie wiem :/ a teraz już tego nie sprawdzę bo musiałbym odciągnąć wężykiem z baku żeby to sprawdzić.. Chyba ze znasz inny sposób na sprawdzenie tego ? A tak poza tym to co ma kolor do rzeczy ?
Rozumiem ze nawiązujesz do filmiku załączonego kilka postów wczesniej. Mam rozumieć, ze im czystszy, bardziej przezroczysty, tym lepszy ?
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 23:48 przez ratownik89medyczny.)
•
|