ko-ma
9,669
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-09-2018, 07:06
(09-09-2018, 21:01)Mati napisał(a): (09-09-2018, 19:40)ko-ma napisał(a): przy stałej jeździe w granicach 100 km/h po płaskiej drodze, bez skrzyżowań i miejscowości - możliwe jest uzyskanie realnego wyniku w granicach 3,5 l/100 km. jeżdżę również oszczędnie, ale to co napisałeś to piszesz o jakimś skuterze?
jeśli taki wynik to na pewno nie przy takiej prędkości... no może na 4 biegu nie dotykając gazu by tak wyszło
1,5 dci 106 KM.
Przy zastrzeżeniu : "jazda ze stałą predkością po równej drodze, bez wykonywania manewrów".
Oczywiście, gdy dołoży się przeciętne warunki jazdy - wychodzi np. 4,3.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 09:12
Wczoraj pokusiłem się o mały test. Na drodze ekspresowej starałem się utrzymać bez tempomatu stałą prędkość w granicach 110 km/h. 6-ty bieg, obroty ok. 2000. Chwilowe spalanie oscylowało w granicach 4,4-4,7 l/100 km - droga w miarę pozioma z niewielkimi wzniosami/spadkami. Długość trasy ok. 20 km (w obie strony).
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
ko-ma
9,669
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 09:44
(11-09-2018, 09:12)Faustus napisał(a): Wczoraj pokusiłem się o mały test. Na drodze ekspresowej starałem się utrzymać bez tempomatu stałą prędkość w granicach 110 km/h. 6-ty bieg, obroty ok. 2000. Chwilowe spalanie oscylowało w granicach 4,4-4,7 l/100 km - droga w miarę pozioma z niewielkimi wzniosami/spadkami. Długość trasy ok. 20 km (w obie strony).
Czyli - da się.
Proponuję pobawić się dłużej jazdą ze zwracaniem uwagi na wskaźnik chwilowego zużycia i pokusić się o zmiane przyzwyczajeń odnośnie używanych przełożeń.
Może okazać się (jak np. w moim przypadku), że w pewnych warunkach warto jechać na niższym biegu z wyższymi obrotami, a zużycie paliwa spada.
Aktualnie testujemy dwoma samochodami wpływ techniki jazdy na zużycie paliwa przy przejezdżaniu tego samego (co opisany uprzednio) odcinka testowego, w zbliżonych warunkach drogowych.
Przykładowo - dla silnika 1,9 dci różnice, w zależności od kierowcy, wynoszą do 3 l/100 km.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
pio555
31,433
126
11181
3,055
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 11-09-2018, 10:05
(11-09-2018, 09:12)Faustus napisał(a): Wczoraj pokusiłem się o mały test. Na drodze ekspresowej starałem się utrzymać bez tempomatu stałą prędkość w granicach 110 km/h. 6-ty bieg, obroty ok. 2000. Chwilowe spalanie oscylowało w granicach 4,4-4,7 l/100 km - droga w miarę pozioma z niewielkimi wzniosami/spadkami. Długość trasy ok. 20 km (w obie strony). wiesz,że taki test jest niwobiektywny
na krótkim odcinku można zejść nawet do 3,5l tylko co z tego jak na całej trasie spalanie jest mocno większe
dla mnie spalanie jest miarodajne na odcinku 1000km (ok zbiornika paliwa)
trasa dla prędkości średniej ok 70 km/h-wtedy trzeba jeździć do 100-110 km/h
miasto dla prędkości średniej 30 km/h
niestety nasze realia są takie ,że w dużym mieście spalanie dla diesla zaczyna się od 7l dla PB od 10l
trasa wiadomo ze rożnie im dłuższa i płynniejsza spalanie da się obniżyć nawet ponizej 5l
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
mojzesz92
8,752
29
2780
500
INNY
2011
INNY
Warka
Dokładnie tak jak pisze Piotrek 20km to nie dystans. Ja mogę się pochwalić 3.4l w benzynowym 1.0 na 100km ale co z tego skoro jak jechałem normalnie to 5.5 było. 4 lata temu octavią 2.0tdi zszedłem do 4.1 na 50km, a fabią rs do 8.6, szkoda że fabia normalnie brała 13-14 98PB a jeżdżąc szybciej nawet 20. Mogę tak wyliczać jeszcze długo...
Dla takich porównań powinniśmy mieć jednego kierowce, jeden tor i duuuuużo czasu
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 11:14
Zdaję sobie je sprawę, że ten test był mało obiektywny. Podałem tylko przykład, że jadąc "delikatnie" da się obniżyć spalanie. Nie raz udało mi sie zejść poniżej 4 l/100 km. A w moim poprzednim SII 1.5 106 KM bylo jeszcze ciekawiej...
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 12:39
Tylko piszesz o chwilowym spalaniu, to co Ci pokazuje. Patrz na spalanie średnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
ko-ma
9,669
28
1665
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 13:20
(11-09-2018, 12:39)Mati napisał(a): Tylko piszesz o chwilowym spalaniu, to co Ci pokazuje. Patrz na spalanie średnie.
Wysłane z kolorowego kalkulatora...
Mati - średnie spalanie przy w miarę wiarygodnych próbach ustalam zawsze tankując w tej samej stacji, przy tym samym dystrybutorze, do pierwszego odbicia pistoletu - i obliczając średnie zużycie z przejechanego dystansu.
Wskazania komputera pokładowego można traktować jedynie orientacyjnie, zwłaszcza przy krótrkich dystansach.
Wystarczy w mroźny dzień odpalić i zostawić pracujący silnik na minutę i następnie przejechać 2-3 km. Śreednie w/g komputera przekroczy 20/100,,,
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 13:26
Pisałem o koledze Faustus..
Wysłane z kolorowego kalkulatora...
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Faustus
237
1
58
29
SC III ph II
2013
1.6 Energy dCi 130KM, 2013-2016
stolyca
Faustus
Zarejestrowani
— 11-09-2018, 18:54
Mati:
na tak krótkim odcinku spalanie średnie wychodzi bardzo zbliżone do chwilowego... Jednostajna jazda, przyspieszanie do docelowej prędkości bez pedału "gazu" w podłodze, itp.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2018, 18:54 przez Faustus.)
Był: Peugeot 306 SL 1.4 75 KM 1995 r., 2xThalia Expression 1.4 75 KM ph I 2001 r. i ph II 2003 r., Scenic I ph II Expression 1.9 dCi 102 KM 200 Nm 2003 r., Scenic II ph II Latitude 1.5 dCi 106 KM 240 Nm 2009 r.
Jest: Scenic III ph II Bose Energy Edition 1.6 dCi 130 KM 320 Nm 2013 r. , Kadjar Intens EDC FL 1.33 140 KM 2019 r.
•
|