Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic 2019r. LPG


thorn82
Zarejestrowani bez potwierdzenia

op Na dniach zamawiam nowe Scenic Grand, czyli 2019r. (7os)  i od razu chce zamontować LPG. Jaki wybrać silnik, jaka bedzie pojemność zbiornika i czy jest to możliwe w tym najnowszym modelu. Zaufany gazownik zapewnia, ze mozna bez problemu. Pozdrawiam.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2020, 00:19 przez TomaszB.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Szczerze?
Dzisiejsze downsizgowe silniki benzynowe to straszny shit....chyba bym się tam nie odważył zakładać LPG i wybrałbym diesla

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

też bym wolał 1749 Blue dCi - a wybór jest 120, 150 i 150 EDC

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Zależy jaki silnik.
Na bezpośrednim wtrysku praktycznie nie ma instalacji LPG na rynku.
Upewnij się, że się da.
I jak się da to ile taka instalacja kosztuje, bo niekiedy BAAAAARRRDDZZZOOO DUŻO

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Do silników obecnie oferowanych to koszt od 7000zł w górę

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Wszystko się da kwestia ceny.....
Problemem jest jak ten silnik będzie się zachowywał po przejechaniu 100kkm na LPG....
Ale warsztat ma na to wywalone.....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Pytanie zasadnicze : czy w nowym aucie na gwarancji można instalować niefabryczne LPG bez utraty gwarancji....

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • PRZEMO
h4jt
Zarejestrowani

Do 1.2TCe 132KM H5Ft na wtrysku bezpośrednim instalacja 3500-4000zł przy 1.33TCe powinno być w podobnej cenie.

https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Me...10298.html

Są firmy instalatorskie LPG w których za dodatkową opłatą można ubezpieczyć silnik na czas gwarancji, koszt około 300zł na 2 lata, tak zrobił mój znajomy gazując nowego iX35 1.6T.

(22-04-2019, 07:52)pio555 napisał(a): Dzisiejsze downsizgowe silniki benzynowe to straszny shit....chyba bym się tam nie odważył zakładać LPG i wybrałbym diesla

Jakoś nie widuję w naszym warsztacie downsizgowych silników benzynowych z problemami, a przecież są już na rynku od 2007 roku, taki 1.2TCe D4Ft doskonale się spisuje, a co niektórzy zrobili na nim po 800tys. z LPG na eLce, więc skąd te dziwne opinie ? W zaprzyjaźnionym ASO Renault mechanicy mają podobne zdanie.

https://motoryzacja.interia.pl/samochody...PYjUjWVLIc

Downsizgowe diesle 1.3JTD, 1.4HDI, 1.4TDI i 1.5dCi mają się całkiem nieźle, więc o co chodzi pytam ?
Spalinowe silniki z początku 19-go wieku miały po 3-4 litry pojemności i generowały ledwie 100KM, wolnossący diesel 2.0 z lat 80-tych miał 54KM, dzisiaj taki 2.0 turbodiesel ma 250-280KM !
1.5dCi na początku miał 65-82KM, dzisiaj ma już prawie 120KM, a 1.8TCe z Megane 4 RS 300KM :-)
Stare silniki zamieniły paliwo na hałas i zbędne ciepło, dzisiejsze silniki mają coraz większą sprawność, dlatego generują większe moce z mniejszych pojemności.

W 2012 roku też mnie straszyli `znaℲcy` motoryzacji, że taki 1.4 turbo (TCe) nie wytrzyma zbyt długo, założyłem LPG, a specjaliści dopieścili na 162KM i wszystko działa bez najmniejszych problemów od 6ciu lat, a żony M3 Coupe 5 lat.
A gdybym chciał je dziś sprzedać, to poszły by błyskawicznie za niezłe pieniądze :-)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2019, 16:35 przez h4jt.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(22-04-2019, 16:35)h4jt napisał(a): Jakoś nie widuję w naszym warsztacie downsizgowych silników benzynowych z problemami, a przecież są już na rynku od 2007 roku, taki 1.2TCe D4Ft doskonale się spisuje, a co niektórzy zrobili na nim po 800tys. z LPG na eLce, więc skąd te dziwne opinie ? W zaprzyjaźnionym ASO Renault mechanicy mają podobne zdanie.
zapraszam do DE NL po padnięte Megany Clio z 1.2 Tce 1,2 TSi Fity Mulitair itp zachód jest usłany tym autami...z przebiegami 100-200 tyś....
PL nie jest zadnym wyznacznikiem w tym temacie bo u nas sie jeździ padłami sprowadzonymi z zachodu naprawionymi juz w PL
Akurat tak się skład że mam kolegę w ASO-i mam w głowie jego jedną radę...jak najdalej od Tce....
(22-04-2019, 16:35)h4jt napisał(a): Do 1.2TCe 132KM H5Ft na wtrysku bezpośrednim instalacja 3500-4000zł przy 1.33TCe powinno być w podobnej cenie.
nie wiem skąd Ty bierzesz te ceny...dla przeciętnego śmiertelnika o dobrej instalacji LPG do bezpośredniego wtrysku za ta kasę można pomarzyć
ceny zaczaja sie od 4,5tyś za STAG-a chcesz coś lepszego od 5tyś-mam na myśli dobry warsztat ze strojeniem
(22-04-2019, 16:35)h4jt napisał(a): taki 1.2TCe D4Ft doskonale się spisuje, a co niektórzy zrobili na nim po 800tys. z LPG na eLce,
nikt przy zdrowych zmysłach nie trzyma ma "L" tyle samochodu bo to auto jest raz niesprzedawanie dwa co 3-4 lata auta w szkołach jazdy się zmieniają bo Ośrodki Egzaminacyjne je zmieniają z czystek ekonomii

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Online
Megane RS nie ma 300 kucy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości