Do 1.2TCe 132KM H5Ft na wtrysku bezpośrednim instalacja 3500-4000zł przy 1.33TCe powinno być w podobnej cenie.
https://gazeo.pl/informacje/warsztaty/Me...10298.html
Są firmy instalatorskie LPG w których za dodatkową opłatą można ubezpieczyć silnik na czas gwarancji, koszt około 300zł na 2 lata, tak zrobił mój znajomy gazując nowego iX35 1.6T.
(22-04-2019, 07:52)pio555 napisał(a): Dzisiejsze downsizgowe silniki benzynowe to straszny shit....chyba bym się tam nie odważył zakładać LPG i wybrałbym diesla
Jakoś nie widuję w naszym warsztacie downsizgowych silników benzynowych z problemami, a przecież są już na rynku od 2007 roku, taki 1.2TCe D4Ft doskonale się spisuje, a co niektórzy zrobili na nim po 800tys. z LPG na eLce, więc skąd te dziwne opinie ? W zaprzyjaźnionym ASO Renault mechanicy mają podobne zdanie.
https://motoryzacja.interia.pl/samochody...PYjUjWVLIc
Downsizgowe diesle 1.3JTD, 1.4HDI, 1.4TDI i 1.5dCi mają się całkiem nieźle, więc o co chodzi pytam ?
Spalinowe silniki z początku 19-go wieku miały po 3-4 litry pojemności i generowały ledwie 100KM, wolnossący diesel 2.0 z lat 80-tych miał 54KM, dzisiaj taki 2.0 turbodiesel ma 250-280KM !
1.5dCi na początku miał 65-82KM, dzisiaj ma już prawie 120KM, a 1.8TCe z Megane 4 RS 300KM :-)
Stare silniki zamieniły paliwo na hałas i zbędne ciepło, dzisiejsze silniki mają coraz większą sprawność, dlatego generują większe moce z mniejszych pojemności.
W 2012 roku też mnie straszyli `znaℲcy` motoryzacji, że taki 1.4 turbo (TCe) nie wytrzyma zbyt długo, założyłem LPG, a specjaliści dopieścili na 162KM i wszystko działa bez najmniejszych problemów od 6ciu lat, a żony M3 Coupe 5 lat.
A gdybym chciał je dziś sprzedać, to poszły by błyskawicznie za niezłe pieniądze :-)