Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gorąca podłoga bagażnika, smród przypalanego plastiku, przegrzany tłumik końcowy


Slawek77r
Zarejestrowani

op Jeśli mieszanka uboga /proszę o podpowiedź czy dobrze interpretuje wyniki z analizy spalin/ to za dużo powietrza bądź za mało paliwa, czyli tak sobie myślę, czy nie może to być spowodowane np.:
- lewe powietrze, np na dolocie za przepustnicą
- źle działający map sensor
- zbyt małe ciśnienie paliwa
- przytkane wtryskiwacze
- zła jakość paliwa

Proszę o wypowiedź...

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Odpowiem tak w skrócie:
- cieknięcie pod autem w tym miejscu co pokazałeś, to normalka, skropliny z klimy, na postoju robi się kałuża
- temp. na wskaźniku powinna mieć 5 kresek, wtedy jest OK
- 1 bieg wentylatora się włącza bo klima działa, normalnie powinien się włączać ok 90-95, drugi ok 98 (nie wiem dokładnie jak w Sceniku, ale w innych autach tak mniej więcej jest)
co do analizy spalin to nie wiem, ale w końcu sprawdziłbym ten rozrząd

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • Slawek77r
twilk7
Zarejestrowani

Może czas sprawdzić wtryskiwacze.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi twilk7 za ten post post:
  • Slawek77r
Przemek7
Zarejestrowani

Pomiar lambdy i niewielka różnica temp przed/za katalizatorem -> mieszanka zbyt uboga.

Kiedyś o coś prosiłem... Zmierz i podaj temp wydechu po kilku/kilkunastu minutach NA WOLNYCH OBROTACH (zmierzam do ciśnienia paliwa). Szczególnie, że na wolnych obrotach czas wtrysku był dłuższy więc powinno być bogato.

Wygląda, że na wyższych obrotach robi się ubogo.

Przypomnij co aktualnie masz zmienione na nowe:
- pierwsza sonda?
- map sensor?


Byłbym ostrożny z dalszą jazdą, szkoda zaworów/gniazd zaworów. Wystarczy moment i zrobi się wypalenie, utrata kompresji... $$$ Dopiero zrobi się gorąco ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 08:04 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • Slawek77r
Slawek77r
Zarejestrowani

op Ok, postaram się dzisiaj Pomierzyć temperaturę na jalowym, tylko musi trochę przestać padać ;).
Wymienione.:
- pierwsza sonda
- czujnik temperatury silnika,
- czujnik temperatury powietrza na dolocie,
- świece komplet,

Map sensor nie wymieniany. Jak trzeba to wymienię jak jest podejrzany...
Chciałbym dziś jeszcze sprawdzić dolot czy lewego powietrza nie bierze, kiedyś taka metodę widziałem z WD 40, popsikac wokół i obserwować czy obroty nie rosną..
Jeszcze raz na analizę spalin podjadę by mieć pewność. Czytałem dużo na forach, często piszą o ciśnieniu paliwa, że coś z pompą może być. Tylko warto mieć wiedzę jak sprawdzić przed zamówieniem. Czy ten rozrząd nadal podejrzany? Wczoraj byłem u takiego chłopaczka który auta hobbystycznie naprawia, też na kompie żadnych błedów. Jak odchodził od auta to po dźwiękach silnika stwierdził... Pasek rozrządu za mocno naciągnięty, słychać... Coś mi się wierzyć nie chce, ale.... Wtryskiwacze też ktoś ponownie przypomniał, jednak sam tego raczej na podwórku nie ogarnę. To na razie tyle, dzięki

Odpowiedz
Slawek77r
Zarejestrowani

op Analiza spalania nie dawała mi spokoju, pojechałem dzisiaj do dwóch stacji kontroli pojazdów. Wartości zbliżone i wynosiły w nawiasie normy z netu:
Lambda: 1.013 (0.97-1.03) ok
CO : 0.01 (0.05-0.1) mało
HC: 4 (5-30) mało
CO2 : 16.3 (14.5-15.5) za dużo
O2: 0.33 (0.1-2.0) ok
COkor 0.01 nie ma danych

Także po tych dwóch dzisiejszych analizach moim zdaniem nie ma problemu... Czekam na opinie. Te nieznaczne odstępstwa rozumiem że nie dyskwalifikują...

Dane wzorcowez tego artykułu.:
https://warsztat.pl/artykuly/analiza-spa...rettyPhoto

Jak się nic nie zmieni we wtorek kontrola rozrządu się odbedzie

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 17:47 przez Slawek77r.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

No, ocena napięcia paska rozrządu na słuch to master level... ;)

Odczyty podciśnienia były ok więc nie ruszałbym map sensora.

Może lipne paliwo przytkało "smoka", filtr i jest za niskie ciśnienie paliwa. Chyba ujawniło się to po niedawnym, dużym tankowaniu. Czy udaje się wkręcić silnik na 5000-6000 obrotów podczas jazdy, tak na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund?


Druga analiza spalin na jakich obrotach? Wygląda wzorowo, HC, CO poniżej normy.

Pierwsza analiza - tragiczna lambda ale pytanie o kalibrację sprzętu...

W przypadku nieszczelnego dolotu byłyby objawy na niskich obrotach.

Temperaturę silnika odpuść, jeśli byłby problem to ujawniałoby się "gotowaniem" płynu, wyrzucaniem ze zbiornika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 18:02 przez Przemek7.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:
  • Slawek77r
Slawek77r
Zarejestrowani

op Też fajny artykuł
https://www.google.com/url?sa=t&source=w...0Qlmq4jJA9

Też mi się wydaje że z tym paskiem go poniosło.
Z obrotami sprawdzę ale nie powinno być problemu.
Analizy robione na około 2000-3000 obrotów.

Dlatego dziś byłem w dwóch warsztatach i prawie identyczne wartości..

Dolot psikalem ze wsząd obroty się nie zmieniły.. Też mi zaczyna te paliwo podpasowywac w problem.
Rozrząd sprawdzać mimo wszystko?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 18:03 przez Slawek77r.)

Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

czyli trzykrotnie robiłeś analizy spalin? Pierwsza wysoko lambda, dwie następne z lambdą w normie?

Odpowiedz
Slawek77r
Zarejestrowani

op Tak dokładnie.. Albo w tej pierwszej mieli coś skopane, albo w aucie coś się zmieniło...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości