- lewe powietrze, np na dolocie za przepustnicą
- źle działający map sensor
- zbyt małe ciśnienie paliwa
- przytkane wtryskiwacze
- zła jakość paliwa
Proszę o wypowiedź...
Gorąca podłoga bagażnika, smród przypalanego plastiku, przegrzany tłumik końcowy
op
Jeśli mieszanka uboga /proszę o podpowiedź czy dobrze interpretuje wyniki z analizy spalin/ to za dużo powietrza bądź za mało paliwa, czyli tak sobie myślę, czy nie może to być spowodowane np.:
- lewe powietrze, np na dolocie za przepustnicą - źle działający map sensor - zbyt małe ciśnienie paliwa - przytkane wtryskiwacze - zła jakość paliwa Proszę o wypowiedź...
Odpowiem tak w skrócie:
- cieknięcie pod autem w tym miejscu co pokazałeś, to normalka, skropliny z klimy, na postoju robi się kałuża - temp. na wskaźniku powinna mieć 5 kresek, wtedy jest OK - 1 bieg wentylatora się włącza bo klima działa, normalnie powinien się włączać ok 90-95, drugi ok 98 (nie wiem dokładnie jak w Sceniku, ale w innych autach tak mniej więcej jest) co do analizy spalin to nie wiem, ale w końcu sprawdziłbym ten rozrząd
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Pomiar lambdy i niewielka różnica temp przed/za katalizatorem -> mieszanka zbyt uboga.
Kiedyś o coś prosiłem... Zmierz i podaj temp wydechu po kilku/kilkunastu minutach NA WOLNYCH OBROTACH (zmierzam do ciśnienia paliwa). Szczególnie, że na wolnych obrotach czas wtrysku był dłuższy więc powinno być bogato. Wygląda, że na wyższych obrotach robi się ubogo. Przypomnij co aktualnie masz zmienione na nowe: - pierwsza sonda? - map sensor? Byłbym ostrożny z dalszą jazdą, szkoda zaworów/gniazd zaworów. Wystarczy moment i zrobi się wypalenie, utrata kompresji... $$$ Dopiero zrobi się gorąco ;) (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 08:04 przez Przemek7.)
op
Ok, postaram się dzisiaj Pomierzyć temperaturę na jalowym, tylko musi trochę przestać padać ;).
Wymienione.: - pierwsza sonda - czujnik temperatury silnika, - czujnik temperatury powietrza na dolocie, - świece komplet, Map sensor nie wymieniany. Jak trzeba to wymienię jak jest podejrzany... Chciałbym dziś jeszcze sprawdzić dolot czy lewego powietrza nie bierze, kiedyś taka metodę widziałem z WD 40, popsikac wokół i obserwować czy obroty nie rosną.. Jeszcze raz na analizę spalin podjadę by mieć pewność. Czytałem dużo na forach, często piszą o ciśnieniu paliwa, że coś z pompą może być. Tylko warto mieć wiedzę jak sprawdzić przed zamówieniem. Czy ten rozrząd nadal podejrzany? Wczoraj byłem u takiego chłopaczka który auta hobbystycznie naprawia, też na kompie żadnych błedów. Jak odchodził od auta to po dźwiękach silnika stwierdził... Pasek rozrządu za mocno naciągnięty, słychać... Coś mi się wierzyć nie chce, ale.... Wtryskiwacze też ktoś ponownie przypomniał, jednak sam tego raczej na podwórku nie ogarnę. To na razie tyle, dzięki
op
Analiza spalania nie dawała mi spokoju, pojechałem dzisiaj do dwóch stacji kontroli pojazdów. Wartości zbliżone i wynosiły w nawiasie normy z netu:
Lambda: 1.013 (0.97-1.03) ok CO : 0.01 (0.05-0.1) mało HC: 4 (5-30) mało CO2 : 16.3 (14.5-15.5) za dużo O2: 0.33 (0.1-2.0) ok COkor 0.01 nie ma danych Także po tych dwóch dzisiejszych analizach moim zdaniem nie ma problemu... Czekam na opinie. Te nieznaczne odstępstwa rozumiem że nie dyskwalifikują... Dane wzorcowez tego artykułu.: https://warsztat.pl/artykuly/analiza-spa...rettyPhoto Jak się nic nie zmieni we wtorek kontrola rozrządu się odbedzie (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 17:47 przez Slawek77r.)
No, ocena napięcia paska rozrządu na słuch to master level... ;)
Odczyty podciśnienia były ok więc nie ruszałbym map sensora. Może lipne paliwo przytkało "smoka", filtr i jest za niskie ciśnienie paliwa. Chyba ujawniło się to po niedawnym, dużym tankowaniu. Czy udaje się wkręcić silnik na 5000-6000 obrotów podczas jazdy, tak na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund? Druga analiza spalin na jakich obrotach? Wygląda wzorowo, HC, CO poniżej normy. Pierwsza analiza - tragiczna lambda ale pytanie o kalibrację sprzętu... W przypadku nieszczelnego dolotu byłyby objawy na niskich obrotach. Temperaturę silnika odpuść, jeśli byłby problem to ujawniałoby się "gotowaniem" płynu, wyrzucaniem ze zbiornika. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 18:02 przez Przemek7.)
op
Też fajny artykuł
https://www.google.com/url?sa=t&source=w...0Qlmq4jJA9 Też mi się wydaje że z tym paskiem go poniosło. Z obrotami sprawdzę ale nie powinno być problemu. Analizy robione na około 2000-3000 obrotów. Dlatego dziś byłem w dwóch warsztatach i prawie identyczne wartości.. Dolot psikalem ze wsząd obroty się nie zmieniły.. Też mi zaczyna te paliwo podpasowywac w problem. Rozrząd sprawdzać mimo wszystko? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-06-2020, 18:03 przez Slawek77r.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości