Slawek77r
58
0
2
26
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wałbrzych
op
Cześć ,
W dniu dzisiejszym po przejechaniu około 20 km wyszedłem z auta i poczułem smród podobny do spalonego sprzęgła...Jednak zapach wydobywał się z tyłu a nie z przodu auta, dokładnie było czuć woń w okolicach lewego tylnego koła. Dotknąłem felg tylnych czy nie gorące od np. zapieczonych klocków - wszystko ok. Otworzyłem bagażnik i podniosłem tapicerkę do góry, dotknąłem plastiku który znajduje się nad tłumikiem końcowym - plastik był bardzo gorący, parzył.
Spojrzałem na tłumik końcowy, wygląda na cały, osłony termiczne aluminiowe na miejscu, mocowanie tłumika jest.....
Co może być przyczyną nagrzewania się bagażnika, elementów wokół tłumika?skąd ta woń spalenizny?
1. Przegrzewa się tłumik? dlaczego? problem ze spalaniem?
2. Tłumik podwieszony niewłaściwie - za bardzo blisko osłon termicznych?
3. Tłumik ma uszkodzenia i spaliny lecą do góry na podłogę?
Dodam, że brak jakichkolwiek błędów na wyświetlaczu, temperatura pracy silnika w normie.
Auto mam z 2005 roku, scenic ii , 1.6 113kM, tłumiki w oryginale, ostatnio odpala często za drugim razem kzfr prosi o wymianę - to chyba tyle co mógłbym podpowiedzieć.
Proszę o pomoc, wakacje się zbliżają i nie wiem co robić by bezpiecznie rodzinkę dowieść nad morze ;) ...
Liczę na pomoc, pozdrawiam Sławek
•
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 08-06-2020, 01:58
Jeśli gorący wydech to wzbogacona mieszanka.
Wzbogacona bo:
1) uszkodzony czujnik temperatury silnika lub wiązka, konektor (przy czym prawidłowo działa drugi obwód pomiarowy - temperatury na desce rozdzielczej). ECU dostaje info z uszkodzonego czujnika, że temperatura silnika wynosi -40 st i dla takiej temperatury podaje wzbogaconą dawkę paliwa. Błędów nie ma bo komp wierzy, że jest -40, lambda wyłączona, tymczasem silnik ma już 90 st. Do sprawdzenia pod clipem.
2) uszkodzona pierwsza sonda lambda - powinny być błędy
3) uszkodzony wtryskiwacz paliwa (lejący) - powinny być błędy
4) uszkodzony czujnik położenia przepustnicy (lub obwód) - czujnik podaje błędny sygnał (np. jak dla gazu w podłodze) i jest bogato, powinien być błąd
^ objawy - duże zużycie paliwa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020, 02:03 przez Przemek7.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Przemek7 for this post
• Slawek77r
Slawek77r
58
0
2
26
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wałbrzych
op
Dzięki za podpowiedź, a jeśli np cewka chwilowo by nie podawała iskry, brak błędu? Dopalanie w katalizator że? Możliwe?
•
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 08-06-2020, 08:34
Cewka - raczej trudno o "chwilowe" objawy, byłoby szarpanie, spadek mocy, błędy na desce, komp powinien odciąć paliwo dla niedziałającej cewki. Nie powinno być nagrzewania wydechu.
Apropos czujnika temperatury, przygoda taka... Wymieniałem uszkodzony, w sklepie polecili dostępny hiszpański czujnik. Zainstalowany. Błąd, tryb awaryjny. Okazało się, że czujnik miał prawidłowe rezystancje ale... "masa" czujnika była zwarta z jego mosiężną obudową. Komp wykrywał błąd. Tak więc Bosch, Hella, Valeo i nie ma co szczędzić 10 zł... żeby nie wiem jak polecali.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020, 08:34 przez Przemek7.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Przemek7 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Przemek7 for this post
• Slawek77r
moondys
55
0
7
0
INNY
2008
INNY
Scenic
moondys
Zarejestrowani
— 08-06-2020, 09:20
Masz zapchany katalizator.
•
Slawek77r
58
0
2
26
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wałbrzych
op
Hejka, posprawdzałem ile mogłem i tak, czujnik temperatury chyba ok, podpiąłem się jakimś tanim sprzętem wiem wiem że najlepiej clip ale nie miałem gdzie, wygląda że ECU dostaje właściwe dane podczas pracy było około 80 stopni. Rzuciłem okiem na cewki, instalacje elektryczna też nic nie widać. Przejechałem się mając wpięty elm, jadąc niby wszystko ok ale zauważyłem że na postoju pokazuje obroty silnika nie 0 tylko ponad 200, czy to ok czy to śmieci jak traci połączenie sprzęcik ze sterownikiem? Był też błąd poziomu paliwa czujnika, ale dał się zresetować... Jak potwierdzić katalizator?
Nadal szukam.....
W Wałbrzychu gdzie mieszkam nie znam kogoś kto by pomógł, może macie jakiś namiar z forum...
Hejka, posprawdzałem ile mogłem i tak, czujnik temperatury chyba ok, podpiąłem się jakimś tanim sprzętem wiem wiem że najlepiej clip ale nie miałem gdzie, wygląda że ECU dostaje właściwe dane podczas pracy było około 80 stopni. Rzuciłem okiem na cewki, instalacje elektryczna też nic nie widać. Przejechałem się mając wpięty elm, jadąc niby wszystko ok ale zauważyłem że na postoju pokazuje obroty silnika nie 0 tylko ponad 200, czy to ok czy to śmieci jak traci połączenie sprzęcik ze sterownikiem? Był też błąd poziomu paliwa czujnika, ale dał się zresetować... Jak potwierdzić katalizator?
Nadal szukam.....
W Wałbrzychu gdzie mieszkam nie znam kogoś kto by pomógł, może macie jakiś namiar z forum...
Jak sprawdzić czy to katalizator?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020, 17:27 przez Slawek77r.)
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,909
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 08-06-2020, 18:16
Zawalony katalizator powinien wywalić błąd. Sprawdź działanie sond lambda to one odpowiadają za diagnozę katalizatora.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Slawek77r
58
0
2
26
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wałbrzych
op
Błędów chyba żadnych nie ma. Przynajmniej samodzielnie z grubsza potwierdziłem
•
Slawek77r
58
0
2
26
SC II ph I
2005
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wałbrzych
op
Pożyczyłem kamerę termowizyjna podłączana do smartfon. Przejechałem się ta sama trasa, troszkę górki obroty silnika lekko większe, 10 minut...
Plastik w bagażniku nad tłumikiem 120 stopni, końcowy tłumik, środkowy i katalizator brak skali, powyżej 150 stopni bo do tyłu kamerka, po 10 minutach temperatura zaczęła spadać. Końcowy 110, środkowy 120, katalizator najcieplejszy powyjej 150 dalej... Podsumowując cały wydech nagrzany po 10 minutowej jeździe ponad 150 stopni, powiem więcej moim zdaniem powyżej 200. Jak się schyliłem by fotki robić to wszystko strzelało od temperatury...
Tragedia, jak będę miał czas to postaram się kilka fotek wrzucić. Może jest ktoś na forum z dolnośląskiego, skłonny jestem podjechać do speca na analizę, z góry dziękuję..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2020, 19:44 przez Slawek77r.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-06-2020, 19:51
Paliwo spalające się w wydechu. Innej możliwości nie ma .
Przyczyn może być kilka. Na początek warto przemyśleć :
- lejący wtryskiwacz/wtryskiwacze - ale będzie palił zdecydowanie więcej + problemy z zalewaniem (rozruch)
- przestawiony rozrząd lub nie domykające się zawory - mieszanka w trakcie spalania się wydostaje się do wydechu.
- jeśli samochód ma instalację gazową - możliwe, że totalnie przewala dawkę gazu (rozruch utrudniony) albo wręcz jedzie na dwóch paliwach.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• Slawek77r
|