Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dziwne zachowywanie się płynu chłodniczego - piana i bąbelki


Patrys4891
Junior Administratorzy

To się składa w całość co piszesz.
Dym z wydechu to wina cewki.
dźwięk przelewania, i bąbelki to efekt zapowietrzonego układu, może już od dłuższego czasu.
Przy termostacie powinna być śrubka do odpowietrzania i poszukaj po wężach śrubek i może być też na górze chłodnicy.
Brązowy kolor płynu to może być oznaka że jest stary lub zabrudzony. Na wszelki wypadek bym wymienił.
Jak odkręcasz korek i znacząco przybywa płynu w zbiorniczku, to znaczy że gdzieś jeszcze siedzi powietrze. Na dobrą sprawę jak pojeździsz to pompa powinna to przepchnąć.

Wypatruj wycieku i obserwuj, ale nie siał bym paniki z uszczelką.

Thumbup
Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

op Ta plastikowa śrubka przy termostacie na cienkim wężu to ta? Odkręca się ja palcem albo płaskim śrubokrętem. Nic innego koło termostatu nie widzę. Odkręciłem korek od zbiorniczka, potem tę śrubę, ale nic chyba się nie stało. Nadmiar powietrza uciekł jak odkręcałem wlew.

Co do cewki, ta jest od innego modelu i różni się wejściami na przewody (blaszki są na zewnątrz) i czasami przez to głupieje. Jak tam przyłożyłem palec to walnął mnie prąd. Cewką się zajmę, to kilka minut roboty.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:24 przez jaszek7777.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

może być że to ta śrubka. Odkręć i obserwuj czy coś zaczyna lecieć. Nie wykręcaj całej, wystarczy poluzować odkręcić ze 3 obroty i powinno zacząć lecieć powietrze lub płyn.
W wężach powinny być plastikowe podobne to takiej
[Obrazek: yt558_Zdjecie011xxxx.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:28 przez Patrys4891.)

Thumbup
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Spytaj tego co sprzedawał, czy planował głowicę.
Bardzo możliwe też, że płyn do spryskiwaczy ktoś dolał do chłodzącego. Najlepiej wylej i daj nowy. Miałem w pracy przypadek, że płyn spryskiwacza zamiast do tej własciwej rury/wlewu dolali do chłodnicy (podobne korki i niedaleko siebie są obydwa).
Zależy od typu skrzyni:
Olej zalecany przez Renault to TRANSELF NFP 75W80
Przekładnia ręczna (J Series) TRANSELF NFJ 75W80

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:36 przez Lepus.)

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

op Ale przedtem mam odkręcić wlew? Silnik zagrzać? Jak odkręciłem wlew a potem tę śrubę (właśnie tę ze zdjęcia) przy termostacie, nic stamtąd nie leciało. Silnik był zgaszony, jego temp jakieś 50-60 stopni.

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

odkręcić korek od zbiorniczka, kolejność nie ważna.
Jak będziesz miał gorący płyn/silnik, to jak zacznie wylatywać z pod śrubki to się możesz poparzyć przy zakręcaniu rękami. Generalnie ja to zawsze na zimno robię,ale nie ma to wielkiego znaczenia.

Thumbup
Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

op
(25-05-2017, 08:29)Lepus napisał(a): Spytaj tego co sprzedawał, czy planował głowicę.
Odrzekł, że tak - planował.

(25-05-2017, 08:36)Patrys4891 napisał(a): odkręcić korek od zbiorniczka, kolejność nie ważna
Więc tak. Jak odkręcam korek od wlewu, to uchodzi chyba całe powietrze, syczy i bąbluje, potem się uspokaja i przewody stają się już całkiem miękkie. Potem odkręcam te plastikowe coś i tam już zupełnie nic się nie dzieje. Mogę wykręcić całą i nic. Ale potem jak nacisnę gruby górny wąż, to w zbiorniku są bąbelki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:40 przez jaszek7777.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Musi z korka na wezu wylecic plyn

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
jaszek7777
Zarejestrowani

op
(25-05-2017, 08:29)Lepus napisał(a): Olej zalecany przez Renault to TRANSELF NFP 75W80
Nie chcę wymieniać, chcę pilnować stanu, bo delikatnie tam kapie. Kupię więc taki i będę dolewał od czasu do czasu.

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Hmm jakos zawsze wczesniej w autach, jak odpowietrzalem uklady chlodzenia, to robilem to na pracujacym silniku i rozgrzanym, w sensie zeby termostat sie otworzyl na duzy obieg chlodzenia. Przy otwartym korku od zbiornika wyrównawczego najlepiej to robic zeby nie bylo uderzenia cisnienia...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości