Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 25-05-2017, 08:14
To się składa w całość co piszesz.
Dym z wydechu to wina cewki.
dźwięk przelewania, i bąbelki to efekt zapowietrzonego układu, może już od dłuższego czasu.
Przy termostacie powinna być śrubka do odpowietrzania i poszukaj po wężach śrubek i może być też na górze chłodnicy.
Brązowy kolor płynu to może być oznaka że jest stary lub zabrudzony. Na wszelki wypadek bym wymienił.
Jak odkręcasz korek i znacząco przybywa płynu w zbiorniczku, to znaczy że gdzieś jeszcze siedzi powietrze. Na dobrą sprawę jak pojeździsz to pompa powinna to przepchnąć.
Wypatruj wycieku i obserwuj, ale nie siał bym paniki z uszczelką.
•
jaszek7777
209
0
17
46
SC I ph I
1999
1.6 i 90KM, 1996-1999
Ostróda
op
Ta plastikowa śrubka przy termostacie na cienkim wężu to ta? Odkręca się ja palcem albo płaskim śrubokrętem. Nic innego koło termostatu nie widzę. Odkręciłem korek od zbiorniczka, potem tę śrubę, ale nic chyba się nie stało. Nadmiar powietrza uciekł jak odkręcałem wlew.
Co do cewki, ta jest od innego modelu i różni się wejściami na przewody (blaszki są na zewnątrz) i czasami przez to głupieje. Jak tam przyłożyłem palec to walnął mnie prąd. Cewką się zajmę, to kilka minut roboty.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:24 przez jaszek7777.)
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 25-05-2017, 08:27
może być że to ta śrubka. Odkręć i obserwuj czy coś zaczyna lecieć. Nie wykręcaj całej, wystarczy poluzować odkręcić ze 3 obroty i powinno zacząć lecieć powietrze lub płyn.
W wężach powinny być plastikowe podobne to takiej
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:28 przez Patrys4891.)
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 25-05-2017, 08:29
Spytaj tego co sprzedawał, czy planował głowicę.
Bardzo możliwe też, że płyn do spryskiwaczy ktoś dolał do chłodzącego. Najlepiej wylej i daj nowy. Miałem w pracy przypadek, że płyn spryskiwacza zamiast do tej własciwej rury/wlewu dolali do chłodnicy (podobne korki i niedaleko siebie są obydwa).
Zależy od typu skrzyni:
Olej zalecany przez Renault to TRANSELF NFP 75W80
Przekładnia ręczna (J Series) TRANSELF NFJ 75W80
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:36 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
jaszek7777
209
0
17
46
SC I ph I
1999
1.6 i 90KM, 1996-1999
Ostróda
op
Ale przedtem mam odkręcić wlew? Silnik zagrzać? Jak odkręciłem wlew a potem tę śrubę (właśnie tę ze zdjęcia) przy termostacie, nic stamtąd nie leciało. Silnik był zgaszony, jego temp jakieś 50-60 stopni.
•
Patrys4891
7,979
17
2405
707
INNY
1999
INNY
Warszawa
Patrys4891
Junior Administratorzy
— 25-05-2017, 08:36
odkręcić korek od zbiorniczka, kolejność nie ważna.
Jak będziesz miał gorący płyn/silnik, to jak zacznie wylatywać z pod śrubki to się możesz poparzyć przy zakręcaniu rękami. Generalnie ja to zawsze na zimno robię,ale nie ma to wielkiego znaczenia.
•
jaszek7777
209
0
17
46
SC I ph I
1999
1.6 i 90KM, 1996-1999
Ostróda
op
(25-05-2017, 08:29)Lepus napisał(a): Spytaj tego co sprzedawał, czy planował głowicę. Odrzekł, że tak - planował.
(25-05-2017, 08:36)Patrys4891 napisał(a): odkręcić korek od zbiorniczka, kolejność nie ważna Więc tak. Jak odkręcam korek od wlewu, to uchodzi chyba całe powietrze, syczy i bąbluje, potem się uspokaja i przewody stają się już całkiem miękkie. Potem odkręcam te plastikowe coś i tam już zupełnie nic się nie dzieje. Mogę wykręcić całą i nic. Ale potem jak nacisnę gruby górny wąż, to w zbiorniku są bąbelki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2017, 08:40 przez jaszek7777.)
•
maciej1486
21,013
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
Musi z korka na wezu wylecic plyn
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
•
jaszek7777
209
0
17
46
SC I ph I
1999
1.6 i 90KM, 1996-1999
Ostróda
op
(25-05-2017, 08:29)Lepus napisał(a): Olej zalecany przez Renault to TRANSELF NFP 75W80 Nie chcę wymieniać, chcę pilnować stanu, bo delikatnie tam kapie. Kupię więc taki i będę dolewał od czasu do czasu.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 25-05-2017, 08:50
Hmm jakos zawsze wczesniej w autach, jak odpowietrzalem uklady chlodzenia, to robilem to na pracujacym silniku i rozgrzanym, w sensie zeby termostat sie otworzyl na duzy obieg chlodzenia. Przy otwartym korku od zbiornika wyrównawczego najlepiej to robic zeby nie bylo uderzenia cisnienia...
•
|