Gizmo
2,650
2
571
590
SC II ph I
2004
1.5 dCi 80KM, 2003-2009
Swarzędz
Gizmo
Zarejestrowani
— 31-08-2016, 07:28
(30-08-2016, 21:04)michumal napisał(a): " osadzone w "słoneczku" z filcem na oliwkę maszynową, czym powinniśmy to to nasmarować.."
Gizmo, szczotki i tuleje dostaniesz także w sklepie/hurtowni z częściami do rozruszników/alternatorów.
Ad. 1 - i o to mi chodziło ( łożyska - umownie nazwałem te tuleje ) oliwka maszynowa ;)
Ad. 2 - spoko, myślałem, że Ktoś już je wymieniał i wie dokładnie jakie wymiary powinny być ??
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 31-08-2016, 10:34
(30-08-2016, 21:04)michumal napisał(a): po pierwsze tam nie ma łożysk tylko tuleje samosmarne beczułkowe To są jak najbardziej łożyska. Mamy m.in. łożyska ślizgowe i kulkowe, wałeczkowe itp.
ps Można ośkę jak i filc nasmarować, nasączyć nawet zwykłym olejem silnikowym.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
przemkoski84
30
0
0
4
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wąbrzeźno
Kontynuując temat zbieram wszystko w jeden post... Przez jakiś czas czwarty bieg chwilami się nie załączał, od kilku dni nie działa wcale, ani na klimatyzacji ani na nadmuchu. Ponadto od jakiegoś czasu na zwykłym nadmuchu parują mi szyby... To teraz myślcie i radźcie, gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić
•
brytanpl
271
0
32
35
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Skierniewice
brytanpl
Zarejestrowani
— 01-09-2016, 09:12
(01-09-2016, 06:10)przemkoski84 napisał(a): Kontynuując temat zbieram wszystko w jeden post... Przez jakiś czas czwarty bieg chwilami się nie załączał, od kilku dni nie działa wcale, ani na klimatyzacji ani na nadmuchu. Ponadto od jakiegoś czasu na zwykłym nadmuchu parują mi szyby... To teraz myślcie i radźcie, gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić
Po przerobieniu tematu z dmuchawą , rezystorem i parowaniem podpowiem, że masz pewnie zanieczyszczony cały układ wentylacyjny. U mnie przyczyna padnięcia rezystora (przepalił się) było spowolnienie silnika dmuchawy przez syf w wentylatorze. Zaczął stawiać opór i się przegrzewał rezystor. Dodatkowo auto parowało, bo wentylator cały syf wyrzucał na filtr kabinowy (liście , okruchy).
Osobiście uważam, że rozwiązanie wlotu powietrza do wentylatora z podszybia jest kiepskie. Plastiki podszybia puszczają wszelkie mniejsze listki (jarzębina, wierzba i "noski", które są dodatkowo twarde), które zbierają się w wentylatorze i są wyrzucane na filtr. Uzbierają się brudy i blokują i spowalniają wentylator, u mnie czasem słychać terkotanie liści albo obciążonego wentylatora.
Zastanawiam się nad zamontowaniem tam jakiejś dodatkowej siatki z mniejszymi oczkami. Jednak musi być plastikowa, żeby nie wilgotniała i żeby wentylator jej nie rozciągnął i nie wpadła do środka. ciekawe, może ktoś takie operacje już robił ? Są takie plastikowe siateczki do wentylacji kominowych, gdzie też są wentylatory.
Na Twoim miejscu pracę zacząłbym od rozebrania podszybia i wyczyszczenia całego bałaganu. Ale dziwne, że wentylator nie działa na 4 biegu.. Jak we wcześniejszych postach 4 bieg idzie na full jednym obiegiem, a 1-3 przez rezystor. Nie pamiętam jak było na schemacie, ale okablowanie do 4 biegu idzie chyba też przez kostkę przy rezystorze, a te potrafią się stopić. U mnie stopiona kostka rozłączała się przy biegu nr 2, a 1, 3 i 4 działały.
Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem.
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
U mnie problemy z pracą dmuchawy były powodowane zalaniem podszybia przez niedrożne odpływy. Od kiedy się z tym uporałem działa bez zarzutu, a też myślałem, wcześniej, że silnik się kończy, przy okazji dwa razy mi wywaliło rezystor.
•
brytanpl
271
0
32
35
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Skierniewice
brytanpl
Zarejestrowani
— 01-09-2016, 13:53
(01-09-2016, 11:43)Highwayman1990 napisał(a): U mnie problemy z pracą dmuchawy były powodowane zalaniem podszybia przez niedrożne odpływy. Od kiedy się z tym uporałem działa bez zarzutu, a też myślałem, wcześniej, że silnik się kończy, przy okazji dwa razy mi wywaliło rezystor.
U mnie odpływy były drożne ale przypomniałeś mi jeszcze jedną rzecz. Czasem w upalne dni plastik podszybia od temperatury mi się odkształca i woda z liśćmi potrafi wpłynąć pomiędzy szybę a plastik w miejscu ich styku. Normalnie spływa po plastiku w odpływy (pod plastikiem też trafia finalnie do odpływu ale po drodze ma chyba cięgna do ramiona wycieraczek.
•
przemkoski84
30
0
0
4
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Wąbrzeźno
Nadal nic nie wiem :-( w czerwcu byłem w ASO i czyścili mi kanały odpływowe od klimy... To gdzie szukać przyczyny parowania i jak przywrócić 4 bieg nawiewu?
•
Highwayman1990
2,213
15
1001
621
SC II ph II
2008
1.6 i 16V 115KM, 2007-2009
Kołobrzeg
(01-09-2016, 15:16)przemkoski84 napisał(a): Nadal nic nie wiem :-( w czerwcu byłem w ASO i czyścili mi kanały odpływowe od klimy... To gdzie szukać przyczyny parowania i jak przywrócić 4 bieg nawiewu?
A czyścili odpływy podszybia? Może masz mokrą podłogę, wtedy będzie parować.
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 02-09-2016, 08:56
Właśnie jestem po "operacji" wymiany tranzystora w sterowniku dmuchamy zwanego inaczej "rezystorem". Tranzystor wymieniony. Oczywiście ta wtyczka 2-pinowa była lekko nadtopiona. Teraz takie moje przemyślenia.
Ta blaszka dociskająca tranzystor to jak przypuszczałem trochę marnie to wygląda. Tranzystor jest dociskany punktowo poprzez wygięcie na tej blaszce. Na górze tej blaszki zauważyłem szczelinę ok 1mm, włożyłem tam odpowiednio dociętą i przygiętą blaszkę aby poprawić docisk.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby jednak nawiercić radiator, nagwintować i wkręcić na śrubkę lub wkręcić na wkręt drobnozwojowy, oczywiście z podkładką płaską pod tranzystor.
Druga sprawa to wtyczka. Jak to miałem w ręku to przyszedł mi do głowy pomysł, aby wykorzystać do tego celu przedłużkę zasilania z zasilacza komputerowego, to 4 pinowe. Mamy wtedy i wtyczkę i gniazdo wtyczki. Do tego są tam podwójne przewody. Koszty są groszowe i do dostania w każdym sklepie komputerowym.
Należałoby wtedy albo wylutować te 2 piny z kostki sterownika, lub przylutować tam skręcone po 2 przewody z wtyczki zasilacza. Drugą część wtyczki zasilacza, po obcięciu oryginalnego wtyku dolutować do tych obciętych przewodów. Oczywiście należy to zaizolować, najlepiej zastosować rurki izolacyjne termokurczliwe.
Korzyści takie, że mamy dalej połączenie rozłączne a dodatkowo prąd zasilający sterownik/silnik rozkłada się na 2 pary złączy tej naszej przerobionej wtyczki.
Prądowo powinno to spokojnie wytrzymać, jak gdzieś widziałem w necie ten silnik dmuchawy ma ok 150W (poprawcie jak się mylę) więc prąd to niecałe kilkanaście amper.
Oczywiście przed skręcenie tego spowrotem, dokonałem próby. Radiator już po ok 30 sek pracy wentylatora był wyraźnie ciepły.
Oczywiście przemuchałem filtr kabinowy bo już trochę syfu w nim było, a był wymieniany 2 m-ce temu. Ten radiator jest umieszczony tuż nad tym filtrem, tak, że jego drożność ma znaczenie na chłodzenie radiatora.
To narazie tyle.
Aha, oczywiście wyjąłem rurkę od odprowadzenia wody z klimy i włożyłem tam kawałek wężyka 8 mm w to przewężenie. Teraz to się już nie zapcha.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2016, 08:56 przez Lepus.)
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
michumal
720
10
138
48
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Poznań
michumal
Zarejestrowani
— 02-09-2016, 09:20
przemkoski84 nie wiem, czy już coś grzebałeś w aucie, ale bez tego nie da rady dowiedzieć sie co się dzieje.
Co do 4 biegu, to albo sterowanie (panel albo przełącznik padły), albo coś z rezystorem. Trzeba rozkręcać i sprawdzać, panel bym spróbował podmienić i zobaczyć co będzie, a rezystor, to trzeba spojrzeć, czy nic nie potopione.
Co do zapachu: nie wiem, co oni Ci tam w ASO czyścili, bo nie ma żadnych kanałów odpływowych klimy tylko jedna mała rurka, którą można łatwo wyciągnąć i samemu oczyścić w jakieś 5 minut. Musisz zacząć metodycznie, oczyścić porządnie podszybie, odpływy podszybia, przy tej okazji sprawdź, czy klapka obiegu zamkniętego działa, czy może masz padniętą i masz ciągle obieg zamknięty, od czego parują szyby i w aucie jest duszno, wymienić filtr kabinowy, sprawdzić i ewentualnie oczyścić to co się pozbierało na parowniku poniżej filtra (wywal filtr, włącz nagrywanie w telefonie i włóż w otwór po filtrze i nagraj sobie co tam jest na dole), wyczyścić rurkę odpływową, walnąć piankę na parownik, sprawdzić czy nie masz wody w schowkach pod nogami, jak masz, wysuszyć auto...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2016, 09:30 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
•
|