Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

DP0 - kilka błędów


vitia
Zarejestrowani

op Od kilku dni codziennie dzieje się coś niewytłumaczalnego dla mnie. W czasie jazdy, ok 5 km od ruszenia, zawsze w tym samym miejscu - po wjeździe na obwodnicę - słychać uderzenie (stawiam, że z ASB). Wyskakuje komunikat "Check Gearbox" i "Electronic fault". Po zatrzymaniu na poboczu i zresetowaniu auta (wyłącz/włącz ;) ) komunikat znika i jest spokój na cały dzień. Podczas powrotu do domu z pracy już nic się nie dzieje.
Po podpięciu do Clipa pojawia się się sporo czerwonego - załączniki. Nie bardzo wiem gdzie szukać usterki. Zastanawia mnie mnogość błędów - na codzień mam zielono. Clip tylko pokazuje niedziałający czujnik poziomu oleju (czujnik jest ok, to wina licznika) oraz usterkę jednego z czujników optycznych.  Poza tymi dwoma, wszystko inne jest ok. Po zdarzeniu porannym Clip widzi sporo błędów. Wszystko jako zapamiętane. 
Najbardziej zastanawiają mnie dwa błędy - wtrysk (cewki ok, świece ok, wtryski ok, katalizator ma błąd). Drugi błąd to regulacja ciśnienia w ASB. Na zimno jest za niskie o 0,5 bara, przy ok 40 stopniach o 0,35 bara. Da się to regulować za pomocą Clipa? Czy tylko wymiana elektrozaworu?
Zawory i olej w ASB mają poniżej 10 tys przebiegu. Zawory oryginał, olej wg specyfikacji. 


[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-112914990-VF1-JM0-U0-...538-62.png]
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-112942664-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113011555-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113050509-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113101538-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113215669-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113232502-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113245138-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113319099-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113335385-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-113914546-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-114015744-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />
[img]<a href=[/img][Obrazek: 202-0-7-0-20220206-114124944-VF1-JM0-U0-...538-62.png]" />

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Serio nikt nic? Zbyt trudny temat?

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Przy błędach DF038 i DF195 przeczyściłem styki i kilkakrotnie porozłączałem kostkę przy skrzyni oraz przy komputerze skrzyni. U mnie to pomogło.
Jaki dokładnie olej został nalany?
Dlaczego były wymieniane zawory?
Jakie jest ciśnienie w skrzyni przy niepracującym silniku?

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op
Cytat: Przy błędach DF038 i DF195 przeczyściłem styki i kilkakrotnie porozłączałem kostkę przy skrzyni oraz przy komputerze skrzyni. U mnie to pomogło.

Wtyczka komputera - jak rozumiem, ta duża w nadkolu. A przy skrzyni? Tam chyba wiązka wchodziła bezpośrednio do skrzyni?

Cytat:Jaki dokładnie olej został nalany?

Motul multi ATF - https://allegro.pl/oferta/motul-multi-at...9325398419

Cytat:Dlaczego były wymieniane zawory?


Skrzynia przeciągała, szczególnie przy zmianie z 2 na 3. Ale i inne biegi nie wchodziły idealnie. Auto bodaj 1,5 roku od wymiany tych zaworów jeździło bezproblemowo.

Cytat:Jakie jest ciśnienie w skrzyni przy niepracującym silniku

Tego niestety nie sprawdzałem, będę mógł sprawdzić w sobotę, pojutrze.

Odpowiedz
adamvet
Zarejestrowani

Olej mam wlany taki sam.
Chodzi mi o kostkę widoczną na zdjęciu.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adamvet za ten post post:
  • vitia
vitia
Zarejestrowani

op Są ferie, mogę żonie zabrać auto na dłużej i się pobawić. Zacznę od tych wtyczek, to najłatwiej i najtaniej. No i "electric fault" też wskazuje na problem elektryczny.

Odpowiedz
Kojot 76
Zarejestrowani

Dzień dobry, jestem tu nowy i mam taki problem ze skrzynia dpo samochud grand scenik 20 16v rocznik 2005. Skrzynia na zimnym silniku przy zmianie biegu z 1 na 2 szarpie po podłączeniu clipa pokazały się takie błędy. 1A0501, 171400, 001B00,FA5A10, 2D8E00. Proszę o pomoc co one oznaczają. Dodam że gdy silnik osiągnie temperaturę 50,60C szarpanie ustaje.
pio555 napisał 13-02-2022, 14:18:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-02-2022, 14:18 przez pio555.)

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op To na pewno z clipa kody?
Najczęściej w tej skrzyni to kwestia elektrozaworów lub oleju.

Odpowiedz
Kojot 76
Zarejestrowani

Kody z clipa olej był wymieniany rok temu razem z elektro zaworami. Czy po takim czasie mogły pujsc elektro zawory?
PunkRock86 napisał 14-02-2022, 15:26:
Zgodnie z regulaminem forum :

pkt. 4. Każdy nowy użytkownik forum, przed założeniem nowego tematu i napisaniu pierwszego
posta, zobowiązany jest do zapoznania się z tym regulaminem, uzupełnienia profilu oraz
przywitania się w dziale http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania" POWITANIA.

Zapraszamy do przywitania się z użytkownikami i dalszego uczestnictwa w życiu www.scenic-forum.pl

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2022, 15:26 przez PunkRock86.)

Odpowiedz
vitia
Zarejestrowani

op Przy obecnej jakości części, tak. Nawet "oryginały" są coraz częściej podłej jakości. Filtry powietrza - zauważyłem ostatnio, że te sprzedawane jako OEM gorzej wyglądają niż np Hart. U mnie również po roku od wymiany skrzynia sporadycznie przypomina o sobie - jak widać z tematu.
Chcesz sprawdzić zawory - pozamieniaj je miejscami. Przesuń je wszystkie o jedną pozycję. Sprawdź które działają na 1 i 2 biegu, po zamianie miejscami, będziesz widział czy problem występuje na tym samym biegu czy na innym. Skoro szarpnięcie jest przy zmianie z 1 na 2, to problem w moim odczuciu jest w 2. U mnie ten sposób sprawdzania zadziałał. Trochę to upierdliwe, ale tańsze.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości