Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ciężko pali na zimnym 1.6 16 v


Przemek7
Zarejestrowani

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - ok 2000 Ohm przy temp 18-20 st, ok 180-200 Ohm przy 100'C

Słabe odpalanie - jeśli jest instalacja LPG to może być objaw nieszczelnego wtryskiwacza LPG (szczególnie w instalacjach z dużym przebiegiem, zużycie, zanieczyszczenie wtryskiwacza) . Przy dłuższym postoju wtryskiwacz przepuszcza gaz który wypełnia cylindry i kolektor ssący, mieszanka jest zbyt bogata do zapłonu (Pb+LPG z węży reduktora). Kilka/naście obrotów i układ zostaje "przewietrzony", następuje zapłon na Pb.

Czyszczenie albo wymiana wtryskiwaczy LPG.

Odpowiedz
nynek555
Zarejestrowani

Mowa była o czujniku (obrotów) położenia wału, ( napisałem jakie miał wartości podczas kręcenia( a nie odpalenia) , gaz jest odłączony, na butli i na kablach przy reduktorze, , ( reduktor nowy, a wstryski wymienione dwa lata temu na hany), słyszałem jeszcze że w tych autach możliwe są problemy z masą i trzeba je wyczyścić( szczerze nie wiem w którym miejscu się znajdują, ponoć są trzy...., nastepnie sterownik, kable od bezpiecznikow pod maską , ponoć jest możliwe że zamarza sterownik...., ma ktoś grafikę gdzie znajdę te masy? , jak i czy czujnik położenia wału pokazuje dobre wartości podczas kręcenia? Najpierw długą chwilę nic, a później wskoczył na 197

Odpowiedz
nynek555
Zarejestrowani

Wczoraj wykonałem następujące czynności, wymieniłem czujnik położenia wału, czujnik temperatury cieczy, przeczyscłem masy, i nic;), .......to nie to,. Jeden mechanik pytał mnie czy próbowałem kilka razy przekręcić zapłon bez odpalania i odpalić po kilku przekręceniach stacyjką, dziś rano za pierwszym razem nie odpalił więc za drugim razem zrobiłem jak mówił, włączyłem zapłon trzy razy pod rząd i auto zapaliło, nie wiem czy to zbieg okoliczności (czasem sam z siebie odpala za drugim razem, a czasem za piątym)czy może faktycznie może coś być na rzeczy z pompą? , fakt jest też taki iż po odpaleniu auta czuć na zewnątrz benzynę, tak jakby coś było z mieszanką nie tak......

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2018, 09:01 przez nynek555.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

To może układ paliwowy się zapowietrza, bo ma nieszczelności.

obliczone na lukakatorze

Thumbup
Odpowiedz
Przemek7
Zarejestrowani

Znany mi przypadek smrodu benzyny w komorze silnika po odpaleniu, na zimnym - słabo dokręcone świece zapłonowe.

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

(14-12-2018, 17:11)Przemek7 napisał(a): Znany mi przypadek smrodu benzyny w komorze silnika po odpaleniu, na zimnym - słabo dokręcone świece zapłonowe.
szarpać wtedy też powinien. Jak śmierdzi Ci wachą to zalewa Ci silnik, czytaj dostaje za dużo paliwa a za mało mieszanki szukaj przyczyn w krokowcu

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2018, 00:02 przez xamer.)

Odpowiedz
nynek555
Zarejestrowani

Panowie problem rozwiązany, (dobrze że w ciemno nie zmienłem cewek) otóż trafiłem na dobrego elektromechanika i po dwóch godzinach dzwonił iż auto jest do odebrania, okazało się że był uszkodzony przekaźnik(sterownik) pompy paliwa, raz dawał sygnał do pompy i podawała paliwo ,a raz nie i to tylko w zimie(druga zima z rzędu) teraz samochód pali od strzała od dwóch tygodni czyli od momentu wymiany przekaźnika, ......   Teraz mam inny problem, urwany z jednej strony łącznik elastyczny na wydechu, i problem bo sonda wariuje (stąd też zapach benzyny w aucie) i pali mi więcej, auto już było u mechanika i nie udało im się odkręcić kolektora aby wymienić łącznik, jutro jadę do następnego mechanika, ale ponoć masakra jest to odkręcić.....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2019, 14:44 przez nynek555.)

Odpowiedz
Markus
Zarejestrowani

(06-01-2019, 14:42)nynek555 napisał(a): ale ponoć masakra jest to odkręcić.....

Nie ruszaj kolektora, odkręcaj przy samej plecionce.
Palnik, mały majzelek, dużo cierpliwości i da radę odkręcić. Trzeba rozkuć nakrętkę niestety, ale wtedy śruby masz uratowane.
Łącznik z flanszą - 68zł w intercars

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-01-2019, 16:17 przez Markus.)

Odpowiedz
Chudy1964
Zarejestrowani

Ja to uciąłem w piz*du i na alledrogo kupiłem sobie taki na skręcanie z dwóch stron. Do tego dospawałem sobie uchwyt i powiesiłem na gumie, jak będę miał czas to wjadę na kanał i zrobię parę zdjęć.

Wysłane z mojego F5321 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
nynek555
Zarejestrowani

Jest tam jeszcze łączenie tej plecionki? Mechanik twierdzi że on jest od razu za kolektorem i że trzeba kokektor odkręcić

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości