wiem wiem wiem
zaraz narażę się na falę hejtu gaziarzy ale co tam....
do napisania tego tekstu skłonił mnie mój kolega dla którego szukałem SC II....
Założenia jego były takie jak większości ludzi szukających aut na tym forum SC II polift 2.0 PB wyposażenie max.cena niska
jako,że rynek szybko weryfikuje takie zapędy i okazało sie,że za niską cenę nie da się kupic nic dobrego zapytał-...a moze by tak diesla kupic....
no to policzmy co się tak naprawdę opłaca w użytkowaniu.....
założenia jakie przyjąłem
-SC II polift 2007r 2.0B 136 KM -zakup 15000 PLN
-SC II polift 2007r 1,9 dci 130 KM zakup 12000 PLN
średnie ceny takich aut w/g Eurotax oba auta z przebiegiem w okolicach 200tys oczywiście legalnym
-przebieg roczny ok 20 tyś bo każdy średnio tak jeździ
-auto na max 3 lata (tak jest średnia w/g Samar)
oczywiści założyłem,że żadne z aut sie nie zepsuje i nie bedzie serwisowane (dla pominięcia tych kosztów które są nierównomierne dla obu aut ale prawie jednakowe)
średnie spalanie dla LPG przyjąłem 10l a dla dci 7l-wiem,ze zaraz będą głosy ile to komu nie pali LPG a ile ON
różnicę w cenie przeglądu pomijam
teraz liczymy
PB/LPG
zakup 15tyś+3tyś LPG =18tyś (wiem,że LPG da się taniej ale przyjąłem dobrą instalacje w dobrym zakładzie a nie u "Antka w garażu"
ON
zakup 12tyś
koszt przejazdu 1km przy założonym spalaniu przy cenach z dzisiaj z dobrej stacji LPG 2,40 PLN ON 4,90 PLN
PB 0,24 PLN
ON 0,34 PLN
przy założeniu przejechania 20tyś/rok czyli 60tyś/3lata
PB-14,4 tyś
ON-20,4 tyś
hurra 6tys taniej jeżdżę....
do ceny LPG dodajmy sobie cene PB która musimy zatankować-przyjąłem rocznie czyli ok 400 PLN co daje mam 1200 PLN (dla porównania ja mając PB/LPG zużyłem na 20 tys km 85l benzyny)
sumując
jazda na PB/LPG-15,6 tyś
jazda na ON 20,4 tyś
hurra nadal 5tys taniej
teraz chcemy sprzedać auto po tych 3 latach bo nam w ilość km wchodzi
w/g Eurotax i Samar oraz tego co pokazuje rynek utrata wartości dla aut w przedziale 11-14 lat (przebieg 250-300 kkm) jest na poziomie 30% i za swoje auto dostaniemy
PB/LPG 15tyś -30%-ok 10,5 tyś bo za zainwestowanie w LPG raczej nikt nie dopłaci
ON 12tyś-30%-8,4
sumujmy całość
PB/LPG zakup auta+instalacja+paliwo 15tys+3tys+15,6tys=33,6tys
ON zakup auta+paliwo 12tyś+20,4tys=32,4tyś
hurra nadal taniej
a nie, o kur....a !!!!
do tego mozna dodać sobie utratę wartości auta......
PB/LPG-7,5tys
ON-4,0tys
kto chce sobie dodać niech doda kto nie chce to nie ale nadal przypominam,ze są to wasze pieniądze
teraz tak
zdaje sobie sprawę że zostało to potraktowane ogólnikowo i cena LPG jest wysoka,i w ON turbo i tryski mogą paść FAP-y itd itp i dane z *****....y wzięte
Teraz najważniejsze
te dane zostały wzięte nie skądinąd tylko z tego forum.....
Przeczytałem Wasze posty o spalaniu usterkowości cenach zakupu itp
To Wy jesteście twórcami tego porównania ja je tylko zebrałem do kupy i policzyłem
miłej lektury i zapraszam do konstruktywnej dyskusji a nie przekomarzania się ile komu pali i jaki to diesel jest awaryjny a benzyna jest cacy