vitia
409
1
103
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 04-09-2020, 19:49
op
(04-09-2020, 08:11)Przemek7 napisał(a): Czy ja zmieniasz manualnie na ciepłym też jest wycie silnika? Tak. Wszystkie biegi, choć trójka jakby bardziej. I ręcznie i automatycznie
(04-09-2020, 08:11)Przemek7 napisał(a): W serwisówce Megane, Scenica jest opis jak zmierzyć ciśnienie, jaka powinna być wartość.
Myślałem, że to w okienku w clipie zobaczę. Jutro się tym zajmę, bo dziś dopiero niedawno wróciłem. Serwisówkę w pdf mam, o ile to o nią Ci chodzi.
•
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 04-09-2020, 20:02
W okienku w clipie zobaczysz wartość zmierzoną ciśnienia, w serwisówce pdf zobaczysz wartość żądaną/prawidłową.
Czy clip pokazuje jakieś błędy zapisane w sterowniku skrzyni biegów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-09-2020, 20:02 przez Przemek7.)
•
vitia
409
1
103
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 04-09-2020, 20:26
op
Nie. Ogólnie mam zielono. Tylko jeden błąd - czujnika poziomu oleju CO. Czasem wyskakuje jakiś błąd z manetki ze świateł, choć wszystko działa - nie rozumiem go. Ale jeśli chodzi o skrzynię biegów, to nie było i nie ma żadnych błędów.
•
vitia
409
1
103
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 07-09-2020, 14:00
op
Niestety weekend był bardziej pracowity niż inne dni, dopiero dziś sprawdziłem. Ciśnienie 2,75. Ciśnienie zalecane 2,70. Tak więc tu chyba jest ok.
Znalazłem natomiast coś takiego na stronie www.prnd.pl
"Częstą usterką występującą w tej skrzyni jest to, że auto po mocnym nagrzaniu do ok. 100 st. C rozpina napęd. To jest odczuwalne w ten sposób, że np. dojeżdżając do świateł, zatrzymując się nie możemy już ruszyć. Samochód musi ostygnąć i dopiero można ruszyć. Tak, jakby się przegrzewał. Winą tego są dwie rzeczy. Pierwsza to sprzęgło konwertera a druga kosz forward. Po nagrzaniu rozszczelnia się hydraulika."
To by mi pasowało jak ulał do moich objawów.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2020, 14:00 przez vitia.)
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 07-09-2020, 21:08
A takie pytanie mi przyszlo do glowy, LPG u Ciebie @ vitia jest?
•
Przemek7
491
1
85
83
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
KR
Przemek7
Zarejestrowani
— 07-09-2020, 23:31
Ciśnienie wzorowe (uczeń też ;) ). Podaj temperaturę oleju w skrzyni (odczyt clipem) przy której zaczynają się problemy. Opis z prnd wg mnie nie pasuje do usterki w Twoim aucie. Powinny zostawać błędy w sterowniku.
Jak się zachowuje przy zadawaniu R?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2020, 23:31 przez Przemek7.)
•
vitia
409
1
103
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 08-09-2020, 12:25
op
LPG jest, ale co on do tego?
Do tej temperatury to muszę kupić tą baterię do laptopa i przejechać się z nim. Już nawet kupiłem, ale mi nie ta co trzeba przysłali... Jak ogarnę, to dam znać.
Tego R w sumie chyba nie sprawdzałem na gorącym. Sprawdzę jak bateria (właściwa) dojdzie i się przejadę z laptopem.
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 08-09-2020, 15:13
Instalacja LPG moze tam bruzdzic troche... Wydaje sie malo prawdopodobne, ale to potwierdzone przypadki jednak...
Od problemow z chlodzeniem skrzyni biegow z powodu wpięcia sie w instalacje chlodzenia tej chłodniczki od skrzyni, po wplyw samego gazu na sterownik skrzyni biegow i jej wariowanie... Sprobuj zakrecic gaz w butli i na benzynie tylko pojezdzic...
Co do temperary oleju w skrzyni, mozna tez wykoarzystac czujnik ELM wpinany go gniazda i uzycie programu Pyclip na telefonie. Tez mozna sprawdzic tak temperature oleju w ASB.
A... tak mi doszlo jeszcze w glowie... Sprawdź tez czy nie świruje Tobie czujnik pedału hamulca... Też potrafi dawac takie dziwne efekty jak spadek mocy nagly i zamulanie ogolnie ze nie chce sie zapiac na sztywno lockup.... Sam osobiscie to mialem, bez bledow na desce ani w clipie... Swiatla dzialaly poprawnie... Dziwnie za to sie potrafil zachowywac elektromagnes blokady dzwini biegów... Dzialal czasem jakby z opoznieniem.
Tak jeszcze teraz mi w takcie dopisywania przyszlo do glowy. Ta skrzynia ogolnie bedzie dzialac w poslizgu bez zapinania lockupu zeby olej w skrzyni rozgrzac szybciej. Jesli ten jest za mocno chlodzony bo przed chlodniczka oleju jest parownik LPG to sie bedzie olej schladzal za bardzo i tym samym powodowal nie zapinanie lockup-u...
Dlatego fajnie byloby wiedziec jaka jest temperatura tego oleju ASB w trakcie jazdy co by wykluczyc przegrzewanie sie lub niedogrzewanie sie..
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2020, 15:13 przez A2-eR11.)
•
vitia
409
1
103
33
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Śląsk
vitia
Zarejestrowani
— 16-09-2020, 13:39
op
Wreszcie dotarła do mnie właściwą bateria do laptopa i mogłem sprawdzić w czasie jazdy. I tak:
- 58' - zaczyna być czuć delikatne szarpanie w czasie przełączania biegów, szczególnie 3.
- 66' zaczyna się problem z wrzuceniem 3 biegu, przeciąga się ta zmiana i silnik wyje.
- 79' zdecydowanie to słychać i problem jest także z 4 biegiem.
- 87' problem z wbiciem się jedynki i ruszeniem. Jazda przy ręcznej zmianie jakby ciut lepsza - ruszył. Jednak też nie było normalnie.
- 91' nie było sensu kontynuować jazdy. Wsteczny bieg przy wjeździe na posesję zadziałał normalnie..
Mniej więcej tak to wygląda. A tak w ogóle, to jaka powinna być temperatura w skrzyni biegów podczas jazdy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020, 13:39 przez vitia.)
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,656
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 16-09-2020, 17:45
•
|