artur.kharchenko
55
0
4
1
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Grójec
op
Dzień dobry,
Problem następujący, wczoraj podczas powrotu z pracy wywaliło komunikat "injection fault" oraz komunikat "stop" praktycznie przy samym punkcie docelowym. Jechałem na rezerwie najwidoczniej (mój błąd, zmęczenie po pracy), więc skoczyłem drugim autem po paliwo. Kanistetek, pompka pod maską i odpalił. Dzisiaj rano natomiast po wyruszeniu pojawiły się ogromne stuki (klekotanie). Głośne przy postoju, mniej przy jakichś większych prędkościach. Klekot niesamowity, więc naturalnie wróciłem na parking. Pytanie, co może być przyczyną? Panewka odwrócona? Wtryski? Dwumasa? Rozumiem, że nikt tu nie ma szklanej kuli, ale czy może to mieć związek z komunikatem?
Dźwięki podobne do tych
https://youtu.be/m_4uTciihHc
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-11-2017, 14:48 przez artur.kharchenko.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 08-11-2017, 14:00
Czy przypadkiem silnik nie zgasł podczas jazdy?
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
artur.kharchenko
55
0
4
1
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Grójec
op
Nie. Ani podczas komunikatu ani przy stukach. Nie chciał zapalić po zatrzymaniu na parkingu, ale po uzupełnieniu paliwa odpalił bezproblemowo. Komunikat więcej się nie pojawiał.
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 08-11-2017, 14:31
Wiem, że to mało prawdopodobne, ale nie nalałeś przypadkiem benzyny?
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
artur.kharchenko
55
0
4
1
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Grójec
op
Nie.
•
jarcun
303
1
52
28
SC II ph II
2008
1.9 dCi 130KM, 2003-2009
gdansk
jarcun
Zarejestrowani
— 08-11-2017, 15:24
Może wtrysk się,, zawiesił,, skoro nie było paliwa
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 08-11-2017, 16:21
Po zalaniu benzyną będzie tak stukać na wolnych, ale za autem będzie chmura białego dymu ( a i to tylko przy zawartości benzyny do ok. 50%).
Mnie tu bardziej słychać twardą pracę z totalnie przestawionym kątem wtrysku paliwa.
Stąd to pytanie o zgaśnięcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2017, 07:58 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
artur.kharchenko
55
0
4
1
SC II ph I
2006
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Grójec
op
Na pewno nie jest to kwestia zalania benzyny.
Turkot dochodzi z prawej górnej strony silnika (zaraz obok poduszki wierzchniej). Takie przynajmniej odnoszę wrażenie. Samochód również zaczął mocniej kopcić przy odpaleniu (ale tylko raz dużym buchem). Później pluje olejem (chociaż podejrzewam, iż jest to kwestia odmy i zaworku w większym stopniu).
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
Online
— 09-11-2017, 08:29
(08-11-2017, 22:53)artur.kharchenko napisał(a): Później pluje olejem Czy to na pewno olej, czy nie np. woda z wydechu?
Po przemyśleniu - radzę jednak sprawdzić, czy samochód nie został dotankowany jednak benzyną.
Łatwo sprawdzić - po otworzeniu wlewu zapach jest jednoznaczny, mieszanka paliw o dużej zawartości benzyny daje się zapalić zapałką.
Sprawdzić warto zwłaszcza, jeśli na takim paliwie silnik nie pracował dłuzej, niż minutę-dwie - jest szansa, ze po wyczyszczeniu układu obejdzie się bez przykrych skutków.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-11-2017, 08:29 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
#asiarek
2,602
56
3430
7,361
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kędzierzyn-Koźle
#asiarek
Zarejestrowani
— 09-11-2017, 08:46
Popsikaj wodą z płynem do naczyń wokół wtryskiwaczy. Wygląda mi to na wydmuchaną uszczelkę (miedzianka) pod wtryskiem.
•
|