Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6dci chwilowy brak mocy


sebastian.scenic3
Zarejestrowani

Cześć, mam MaxiEcu i jak podpowiecie gdzie dokładnie szukać w aplikacji to też mogę zrobić taki odczyt w celu pomocy. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi sebastian.scenic3 za ten post post:
  • siwusek216
siwusek216
Zarejestrowani

op
(15-03-2020, 20:14)sebastian.scenic3 napisał(a): Cześć, mam MaxiEcu i jak podpowiecie gdzie dokładnie szukać w aplikacji to też mogę zrobić taki odczyt w celu pomocy. Pozdrawiam.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Niestety nie podpowiem, nie znam maxiecu. Szukaj napięcia sondy lum zawartość tlenu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op Trzy sztuki 1.6dci sprawdzane, wszystkie wskazywały zawartość tlenu 0. Czyżby wszystkie miały uszkodzone sondy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

(17-03-2020, 14:42)siwusek216 napisał(a): Trzy sztuki 1.6dci sprawdzane, wszystkie wskazywały zawartość tlenu 0. Czyżby wszystkie miały uszkodzone sondy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli wszystkie mają uszkodzone sondy a tylko Twój wykazuje problemy to wychodzi na to że to nie sonda

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op A wiec kolejne wnioski, postanowiłem przyjrzeć się bliżej sondzie i sprawdzić multimetrem. W/g catcar sonda powinna się znajdować w muszli cieplej strony turbiny
[Obrazek: 6871827c3d5f27da8e242451d7d7fc3b.jpg]

Po rozebraniu podszybia brak fizyczny sondy

[Obrazek: a760021836069ee2a88b7e5d87ea09fa.jpg]

Może występowały wersje z sonda lub bez w zależności euro5/6 ot taki wniosek.
Podłączyłem clip, chciałem zrobić test obwodu podgrzewania sondy i

[Obrazek: 80bd7568d01f6ad936c599d77a7f0ebb.jpg]

Sprawdziłem korekcje

[Obrazek: 220cb3fce3520f84b1035e08a7a651ae.jpg]

A ze miałem czas to trochę pogrzebalem i zrobiłem test cylindrów

[Obrazek: 0d2516f374e4635e5973d13fae8b9fc6.jpg]


Uruchomienie wymaga odpowiedniej temperatury silnika i paliwa wiec rozgrzałam auto do zadanych wartości i uruchomiłem. Clip po kolei odcina wtryski i wkręca motor na obroty a oto wynik

[Obrazek: 4e06241a7e0cb20851a03d6ac494785a.jpg]

Moje wnioski nie domaga wtrysk 4 cylindra, zastanawiam się czy spróbować odpalić auto na czystym spulung a może odrazu lepiej do fachowców od wtrysków? Niestety nie znam wartości dopuszczalnych odchyleń ani do czego się ten test odnosi czy tez kiedy są one już niebezpieczne dla silnika. Mogę tylko wnioskować ze to test wydajności wtrysków a tak wysoka ujemna wartość dla wtrysku 4 sugeruje jego zabrudzenie, wyższe dodatnie wartości dla wtrysku 1 sugerują nie domaganie 4 i stad wartości odbiegające od 2 i 3. Jakieś pomysły, sugestie?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Vapor
Zarejestrowani

U mnie wygląda to tak:
sonda jest zamontowana, a test cylindrów wyszedł tak:
[Obrazek: 611bcc566af03bf59512f368e3571ce7.jpg][Obrazek: 7a5d8b342613269fca0dff17d7cf109f.jpg]

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Vapor za ten post post:
  • siwusek216
lekkir
Zarejestrowani

U mnie wyniki wyglądają następująco (nie potrafię pojąć co test cylindrów wskazuje, ktoś wie i oświeci?)[Obrazek: c2fd8f90de7e4b9dba9e98ed95b2d5e0.jpg][Obrazek: 101d29fca928ece831d7f06b9ace4601.jpg]

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op Nie mam pewności do końca co przedstawia, moje domysły to pokazuje dawkowanie paliwa. Wiec po jego ilości można wnioskować kondycję wtrysków czy spadek stopnia sprężania oraz co myśli o tym clip. Jak dla mnie w clip brakuje długich korekcji które tez mogą sporo powiedzieć, po odkryciu tego testu jeszcze bardziej mnie o tym przekonało. Choć to tylko moje domysły, brak doświadczenia z tym urządzeniem i przejrzystej „instrukcji” czy tez dostępu do biuletynu serwisowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2020, 22:01 przez siwusek216.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

op Dziś trochę czasu poświęciłem analizie owego poszarpywania z pomocą Yorgen. Wykres korekcji i obr 0-145s normalna jazda, 145-240 wymuszanie szarpnięć i tu robi się bałagan z korekcjami w zakresie 1500-2500obr. Od 290s but w podłodze zakres obr powyżej 2k korekcje do przyjęcia. Nasuwają się komuś jakieś wnioski? Dodam iż największe korekcje to 6 bieg 1500obr pedał podłoga.

[Obrazek: 804ae69b6c4c79938b6f287be23ed57d.jpg]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Marinapol
Zarejestrowani

Jeżeli chodzi o korekty, to moim zdaniem są naprawdę dobre i nie ma się do czego przyczepić. Może to będzie słabe porównanie, ale u mnie w 1.9dCi przy pełnym obciążeniu mam korekty po +4.3 na jednym wtrysku (co mniej więcej zgadza się z testami wtryskiwaczy na maszynie) i auto płynnie przyspiesza. Przy spokojnej jeździe (wydatek paliwa ok. 16mg/cp) mam korektę coś ponad +1 i również nic się nie dzieje.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości