Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.6 dCi "muli" podczas przyspieszania.


wędkarz
Zarejestrowani

https://youtu.be/Y80b7YQ1gqY

Odpowiedź od 9 minuty czemu u tego Pana szarpało

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(10-05-2022, 14:44)wędkarz napisał(a): Odpowiedź od 9 minuty czemu u tego Pana szarpało
Oglądałem. Z tego co doczytałem stała usterka w tych silnikach. Usterka niezależna od obrotów a u mnie jest zależna. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Czy ktoś podpowie gdzie są odpowietrzniki układy chłodzenia?

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(10-05-2022, 18:55)GrzegorzN napisał(a):
(10-05-2022, 14:44)wędkarz napisał(a): Odpowiedź od 9 minuty czemu u tego Pana szarpało
Oglądałem. Z tego co doczytałem stała usterka w tych silnikach. Usterka niezależna od obrotów a u mnie jest zależna. Ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Czy ktoś podpowie gdzie są odpowietrzniki układy chłodzenia?

https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...go-1-6-DCI

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(11-05-2022, 08:57)wędkarz napisał(a): https://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC...go-1-6-DCI
Z przodu znalazłem a tylny dopiero jutro obczaję. Potrzebuję jeszcze schemat paska wielorowkowego albo zdjęcia jak jest założony, bo coś spaprałem. Po wymianie rozrządu ładnie odpalił, choć dostrzegłem wyciek oleju z pod pokrywy rozrządu. Może uda mi się bez ponownego rozbierania uszczelnić. Relacja z wymiany w odpowiednim poście.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ GrzegorzN u mnie turbo też gwiżdże. Ale jak gwiżdże tzn że pracuje Thumbup

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Sprawdź pompę vacum powinna minimalnie podawać 0,85 bar na wolnych obrotach, może być tez zaworek regulacyjny turbosprężarki. U mnie zaworek objawiał się tym ze po wciśnięciu pedału do deski na 4 lub 5 biegu jak go popuszczalem miałem wrażenie ze auto lepiej ciągnie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op
(13-05-2022, 13:25)siwusek216 napisał(a): zaworek regulacyjny turbosprężarki
Niewielki koszt więc można spróbować.
Docelowo rozrząd nowy, nowy filtr, wyczyszczony egr i przejrzane wszelkie złączki jakie znalazłem. Silnik zdecydowanie pracuje ciszej, równiej i czuć że ma więcej mocy z dołu. Na trasie jeszcze nie testowany, ale ''szarpanie'' pozostało. W wolnej chwili szukam dalej.

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

https://www.scenic-forum.pl/Watek-diabel...#pid669631

Czy my też mamy takie sitko?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

op W poszukiwaniu usterki, trafiłem na podpowiedź która mówi o źle działającym czujniku temperatury spalin na fap. W momencie gdy czujnik będzie miał dodatni współczynnik temperaturowy(PTC)przesyła błędne dane do jednostki, bez wyświetlania kodu błędu. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Może być tylko trzeba to przeanalizować w parametrach pracy, EGT seryjnie ma poziom 740 czy 760st jeśli czujnik szybko łapie ta wartość ECU zaczyna kastrować moc.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości