Dodam tylko że nie neguję wypowiedzi kolegi funkoval, bo podane przez producenta np. wymiany oleju co 30 tyś. są w/g mnie kpina.
Raczej chodziło mi oto że ASO pewnie powie że nie ma potrzeby w tym silniku regulacji luzów zaworowych.
1.4 tce - opinie , spalanie , awarie, regulacje
Plan obsługi serwisowej Renault, nie podaje aby przy jakimkolwiek przebiegu była konieczność regulacji luzów zaworowych. Zarejestruj się pod tym linkiem https://www.renault.pl/logowanie-rejestracja.html a będziesz miał dostęp do szczegółów dotyczących obsługi serwisowej.
Dodam tylko że nie neguję wypowiedzi kolegi funkoval, bo podane przez producenta np. wymiany oleju co 30 tyś. są w/g mnie kpina. Raczej chodziło mi oto że ASO pewnie powie że nie ma potrzeby w tym silniku regulacji luzów zaworowych. (20-03-2018, 19:24)Marek Grzyb napisał(a): Dodam tylko że nie neguję wypowiedzi kolegi funkoval, bo podane przez producenta np. wymiany oleju co 30 tyś. są w/g mnie kpina. Podobnie jak zmiana oleju w przekładniach - 'producent nie przewiduje'. Tyle że interes producenta i użytkownika to niekoniecznie to samo ;)
Panowie w tym silniku nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów zaworowych ! Są szklanki regulacyjne, które się wymienia jeśli zachodzi taka potrzeba, a jazda na LPG nie wpływa w żadem sposób na luzy zaworowe.
Można jedynie profilaktycznie sprawdzić luzy zaworowe. Osobiście nie słyszałem, żeby ktoś musiał wymieniać szklanki w głowicy, nawet przy przebiegach 200kkm.
Noo i Witek nam sprawę ładnie wyjaśnił, Brawo Ty
(20-03-2018, 19:58)h4jt napisał(a): w tym silniku nie ma czegoś takiego jak regulacja luzów zaworowych ! Są szklanki regulacyjne, które się wymienia jeśli zachodzi taka potrzebato jest regulacja (są szklanki regulacyjne), czy jej nie ma? tak tak, wiem, producent nie przewiduje. ciekawe, czy ktoś sprawdzał luzy przy tych przebiegach rzędu 200 kkm. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2018, 20:14 przez funkoval.)
I mętlik się zrobił... A tutaj nie chodzi o zalecenia producenta tylko o informację z autopsji użytkowników i osób wtajemniczonych.
Chcę w taki sposób dbać o pojazd, żeby cieszyć się z użytkowania przez przynajmniej kilka lat i wszelkie kontrole, naprawy chcę wykonywać w odpowiednim czasie i dobrze a nie jak ASO nakazuje.
Tak sprawdzaliśmy luzy w kilku 1.4TCe przy wyminie rozrządu, przebiegi różne 130, 160, 180, 220kkm, różnice minimalne i wystarczyło pozamieniać szklanki miejscami.
Tak jak pisze kolega @funkowal producent nie przewiduje wymiany szklanek, osobiście uważam, że warto to sprawdzić, bo to nie jest dużo roboty. W Sceniku jest stosunkowo mało miejsca w komorze silnika, więc trzeba zdemontować podszybie w Megance jest dużo łatwiej. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-03-2018, 20:54 przez h4jt.) (20-03-2018, 20:36)h4jt napisał(a): Tak sprawdzaliśmy luzy w kilku 1.4TCe przy wyminie rozrządu, przebiegi różne 130, 160, 180, 220kkm, różnice minimalne i wystarczyło pozamieniać szklanki miejscami.jaki koszt takiego zabiegu?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
7 gości