Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe wypadanie zapłonu, ubytek płynu chłodniczego


Andrzejj
Zarejestrowani

Znalazłeś warsztat? Mam ten sam problem i zastanawiam się co robić (u mnie przebieg 280k)..

Odpowiedz
zbyszeklwo@o2.pl
Zarejestrowani

op Cześć, niby znalazłem warsztat ale już 2 miesiące mnie zwodzą z terminem na dostarczenie auta, a do tego czytałem o nich kilka złych opinij w necie, już sam nie wiem co robić.... auto stoi w garażu

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ zbyszeklwo@o2.pl można wiedzieć czemu odrazu zakładasz pęknięcie tulei/bloku silnika? Takie rzeczy dzieją się już w naprawdę drastycznych przypadkach. Ja bym się tak nie spieszył z tą diagnozą...

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

(25-11-2021, 01:19)Gieno555 napisał(a): @ zbyszeklwo@o2.pl można wiedzieć czemu odrazu zakładasz pęknięcie tulei/bloku silnika? Takie rzeczy dzieją się już w naprawdę drastycznych przypadkach. Ja bym się tak nie spieszył z tą diagnozą...
No raczej dla tego silnika to norma, a nie ,,drastyczny przypadek,,

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ maciej1486 dlaczego norma? Jakaś wada fabryczna czy coś jest wadliwe? Pytam z ciekawości.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(25-11-2021, 10:05)Gieno555 napisał(a): Jakaś wada fabryczna czy coś jest wadliwe? Pytam z ciekawości
silnik 1.4 TCE jest wykonany z "gównolitu" i dodatkowo ma fabryczną UPG która jak pęknie i nie zauważy się tego w porę doprowadza do pęknięcia tulei a w drastycznych przypadkach pękniecie bloku

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 hm...podejrzewam że większość silników downsizingowych jest tak wykonana. Dlatego nowa gama silników ma ciężko dojechać do 100K kilometrów zeby się nie rozlecieć. A w połączeniu z longlife to daje złom na max 5 lat użytkowania.
Dobrze wiedzieć, trzeba z daleka omijać na przyszłość.
BTW co to jest UPG? Thumbup

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • GrantElegant
TomaszB
Moderatorzy

UszczelkaPodGłowicą  Biggrin

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@TomaszB ah ta nowomowa i skracanie wszystkiego Biggrin
Ale ze uszkodzona UPG może doprowadzić do pęknięcia bloku to naprawdę gówniana sprawa :/

Odpowiedz
zbyszeklwo@o2.pl
Zarejestrowani

op Najgorsze jest to, że nie ma jak stwierdzić co się stało bez rozebrania silnika, na dodatek nikt nie chce się podjąć takiej naprawy, a nawet jeśli znajdzie się taki, to nigdy nie masz pewności czy nie wymienił UPG a skasował jak za wymianę głowicy czy bloku, czyli ok 10-12 tys. zł.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości