1.4 TCe wypadanie zapłonu, ubytek płynu chłodniczego
op
Cześć, niby znalazłem warsztat ale już 2 miesiące mnie zwodzą z terminem na dostarczenie auta, a do tego czytałem o nich kilka złych opinij w necie, już sam nie wiem co robić.... auto stoi w garażu
@ zbyszeklwo@o2.pl można wiedzieć czemu odrazu zakładasz pęknięcie tulei/bloku silnika? Takie rzeczy dzieją się już w naprawdę drastycznych przypadkach. Ja bym się tak nie spieszył z tą diagnozą...
(25-11-2021, 01:19)Gieno555 napisał(a): @ zbyszeklwo@o2.pl można wiedzieć czemu odrazu zakładasz pęknięcie tulei/bloku silnika? Takie rzeczy dzieją się już w naprawdę drastycznych przypadkach. Ja bym się tak nie spieszył z tą diagnozą...No raczej dla tego silnika to norma, a nie ,,drastyczny przypadek,,
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
@ maciej1486 dlaczego norma? Jakaś wada fabryczna czy coś jest wadliwe? Pytam z ciekawości.
(25-11-2021, 10:05)Gieno555 napisał(a): Jakaś wada fabryczna czy coś jest wadliwe? Pytam z ciekawościsilnik 1.4 TCE jest wykonany z "gównolitu" i dodatkowo ma fabryczną UPG która jak pęknie i nie zauważy się tego w porę doprowadza do pęknięcia tulei a w drastycznych przypadkach pękniecie bloku
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
@ pio555 hm...podejrzewam że większość silników downsizingowych jest tak wykonana. Dlatego nowa gama silników ma ciężko dojechać do 100K kilometrów zeby się nie rozlecieć. A w połączeniu z longlife to daje złom na max 5 lat użytkowania.
Dobrze wiedzieć, trzeba z daleka omijać na przyszłość. BTW co to jest UPG?
op
Najgorsze jest to, że nie ma jak stwierdzić co się stało bez rozebrania silnika, na dodatek nikt nie chce się podjąć takiej naprawy, a nawet jeśli znajdzie się taki, to nigdy nie masz pewności czy nie wymienił UPG a skasował jak za wymianę głowicy czy bloku, czyli ok 10-12 tys. zł.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości