Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
Online
— 04-11-2022, 13:02
Przegrzanie musi być widoczne żeby wypaliło uszczelkę pod głowicą. A jeśli ktoś przegapi że auto się przegrzewa to trudno mieć pretensje że coś się dzieje z silnikiem.
Miałem opla gdzie nie było fizycznego wskaźnika temperatury. Tylko zapalała się kontrolka. Raz mi się zdążyło że się zapaliła bo pękła chłodnica w drodze.
•
Lepus
1,435
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 04-11-2022, 14:50
Widoczne?? Ludzie, "blondynka" nie zauważy braku paliwa a co dopiero mówić o reszcie.
ps autentyk, żona szefa kolegi zadzwoniła do niego, ze auto stanęło, się popsuło. Pojechał tam wezwany serwis (30 km) i stwierdził... brak paliwa.
To co tu pisać o wskaźniku temp. ))))
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
ja włączony jest tempomat to nie wiać temperatury. Znam przypadek wykończenia uznanego za pancernego 1.6 PB. bo był mały wyciek płynu.
•
scrabi
32,540
103
12132
10,453
SC III ph II
2012
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Lublin
scrabi
Zarejestrowani
— 04-11-2022, 16:47
Dziś przyjechał do mnie to roboity klient własnie takim sceniorem 1,4tce zagazowany. z 2010r
ma go od nowości salon Polska na blacie 180kkm
zak go popytałem co i jak to sie zaśmiał. mów ze tez czytał o tym siilniku... ale jeszcze nigdy nic przy nim nie robił....
albo ma farta, albo sciemniał....ciekawee..
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
•
pawlosio
1,306
6
388
73
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 04-11-2022, 17:32
Myślę że jak najbardziej mówił prawdę...jako jedyny właściciel ma realny przebieg...jako jedyny właściciel dbał o auto...
Wada tego silnika nie oznacza że każdy silnik przy przebiegu 200tys umiera...po prostu ryzyko awarii jest realnie duże...A jak zaczyna się coś dziać i auto zmieni w 3 lata 3 właścicieli i każdy byle tylko sprzedać.. to czwarty jak kupi to mu silnik padnie..
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 04-11-2022, 19:01
(04-11-2022, 11:50)Gieno555 napisał(a): @ pio555 pęknięcie tulei od przegrzania czy nawet bloku zdarza się. Ale zapytam z innej strony czemu te silniki się tak przegrzewają? Niewydolny układ chłodzenia? Niski stan oleju lub nieodpowiedni olej? Ptaszki ćwierkają że dochodzi do miejscowego przegrzania silnika i dlatego wywala uszczelkę. Brak regularnego serwisowania tego silnika na pewno nie poprawia sytuacji.
(04-11-2022, 14:50)Lepus napisał(a): Widoczne?? Ludzie, "blondynka" nie zauważy braku paliwa a co dopiero mówić o reszcie.
ps autentyk, żona szefa kolegi zadzwoniła do niego, ze auto stanęło, się popsuło. Pojechał tam wezwany serwis (30 km) i stwierdził... brak paliwa.
To co tu pisać o wskaźniku temp. )))) Ludzie nie zaglądają pod maskę, nie sprawdzają stanu oleju a do warsztatu jadą raz do roku albo tylko jak samochód się popsuje. Są też tycy co leją benzynę do diesla i 100 m od stacji samochód przestaje jechać.
(04-11-2022, 16:47)scrabi napisał(a): Dziś przyjechał do mnie to roboity klient własnie takim sceniorem 1,4tce zagazowany. z 2010r
ma go od nowości salon Polska na blacie 180kkm
zak go popytałem co i jak to sie zaśmiał. mów ze tez czytał o tym siilniku... ale jeszcze nigdy nic przy nim nie robił....
albo ma farta, albo sciemniał....ciekawee.. A jednak się zdarzają przypadki że ktoś jeździ i nie narzeka. Pewnie też 'nie czyta forum' i nie zawraca mechanikowi głowy bo 'na forum pisali'.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to szymin89 for this post
• Gieno555
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Na FB tak średnio co 2 tygodnie ktoś szuka silnika albo pyta co robić bo test na obecność CO2 wyszedł pozytywny.
adi84
7,324
18
3124
7,471
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 04-11-2022, 21:05
Tak czy siak ten silnik po tylu latach jest g... Wart.
•
Neonixos666
915
3
197
28
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Szczytno
Myślę że Renault trochę źle podeszło do sprawy, jak robili 1.6 dci to oparli konstrukcję na 2.0 dci i jest do niego podobny oczywiście zmiany są bo musiały być ale ogólnie oparli się na sprawdzonych rozwiązaniach. Nie wiem dlaczego 1.4 nie oparli konstrukcyjnie na dobrym 2.0 T albo zmodyfikowali by wolnossące 1.6 znane z pancerności. Zrobili od podstaw motor który przekreśla to co robiło Renault dobrze. Nie był to jakiś nowoczesny silnik z wtryskiem bezpośrednim, trochę szkoda.
•
Rafalsliwa
43
0
10
14
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
op
Dla zainteresowanych zdjęcia uszczelki z opisywanego pacjenta:
|