Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe - wymiana


Gieno555
Zarejestrowani

Online
Przegrzanie musi być widoczne żeby wypaliło uszczelkę pod głowicą. A jeśli ktoś przegapi że auto się przegrzewa to trudno mieć pretensje że coś się dzieje z silnikiem.

Miałem opla gdzie nie było fizycznego wskaźnika temperatury. Tylko zapalała się kontrolka. Raz mi się zdążyło że się zapaliła bo pękła chłodnica w drodze.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

Widoczne?? Ludzie, "blondynka" nie zauważy braku paliwa a co dopiero mówić o reszcie.
ps autentyk, żona szefa kolegi zadzwoniła do niego, ze auto stanęło, się popsuło. Pojechał tam wezwany serwis (30 km) i stwierdził... brak paliwa.
To co tu pisać o wskaźniku temp. Biggrin))))

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

ja włączony jest tempomat to nie wiać temperatury. Znam przypadek wykończenia uznanego za pancernego 1.6 PB. bo był mały wyciek płynu.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Dziś przyjechał do mnie to roboity klient własnie takim sceniorem 1,4tce zagazowany. z 2010r
ma go od nowości salon Polska na blacie 180kkm
zak go popytałem co i jak to sie zaśmiał. mów ze tez czytał o tym siilniku... ale jeszcze nigdy nic przy nim nie robił....
albo ma farta, albo sciemniał....ciekawee..

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Myślę że jak najbardziej mówił prawdę...jako jedyny właściciel ma realny przebieg...jako jedyny właściciel dbał o auto...
Wada tego silnika nie oznacza że każdy silnik przy przebiegu 200tys umiera...po prostu ryzyko awarii jest realnie duże...A jak zaczyna się coś dziać i auto zmieni w 3 lata 3 właścicieli i każdy byle tylko sprzedać.. to czwarty jak kupi to mu silnik padnie..

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • adi84, marecky, scrabi, wojteks
szymin89
Zarejestrowani

(04-11-2022, 11:50)Gieno555 napisał(a): @ pio555 pęknięcie tulei od przegrzania czy nawet bloku zdarza się. Ale zapytam z innej strony czemu te silniki się tak przegrzewają? Niewydolny układ chłodzenia? Niski stan oleju lub nieodpowiedni olej?
Ptaszki ćwierkają że dochodzi do miejscowego przegrzania silnika i dlatego wywala uszczelkę. Brak regularnego serwisowania tego silnika na pewno nie poprawia sytuacji.

(04-11-2022, 14:50)Lepus napisał(a): Widoczne?? Ludzie, "blondynka" nie zauważy braku paliwa a co dopiero mówić o reszcie.
ps autentyk, żona szefa kolegi zadzwoniła do niego, ze auto stanęło, się popsuło. Pojechał tam wezwany serwis (30 km) i stwierdził... brak paliwa.
To co tu pisać o wskaźniku temp. ))))
Ludzie nie zaglądają pod maskę, nie sprawdzają stanu oleju a do warsztatu jadą raz do roku albo tylko jak samochód się popsuje. Są też tycy co leją benzynę do diesla i 100 m od stacji samochód przestaje jechać.

(04-11-2022, 16:47)scrabi napisał(a): Dziś przyjechał do mnie to roboity klient własnie takim sceniorem 1,4tce zagazowany. z 2010r
ma go od nowości salon Polska na blacie 180kkm
zak go popytałem co i jak to sie zaśmiał. mów ze tez czytał o tym siilniku... ale jeszcze nigdy nic przy nim nie robił....
albo ma farta, albo sciemniał....ciekawee..
A jednak się zdarzają przypadki że ktoś jeździ i nie narzeka. Pewnie też 'nie czyta forum' i nie zawraca mechanikowi głowy bo 'na forum pisali'.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi szymin89 za ten post post:
  • Gieno555
Neonixos666
Zarejestrowani

Na FB tak średnio co 2 tygodnie ktoś szuka silnika albo pyta co robić bo test na obecność CO2 wyszedł pozytywny.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • pio555
adi84
Zarejestrowani

Tak czy siak ten silnik po tylu latach jest g... Wart.

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Myślę że Renault trochę źle podeszło do sprawy, jak robili 1.6 dci to oparli konstrukcję na 2.0 dci i jest do niego podobny oczywiście zmiany są bo musiały być ale ogólnie oparli się na sprawdzonych rozwiązaniach. Nie wiem dlaczego 1.4 nie oparli konstrukcyjnie na dobrym 2.0 T albo zmodyfikowali by wolnossące 1.6 znane z pancerności. Zrobili od podstaw motor który przekreśla to co robiło Renault dobrze. Nie był to jakiś nowoczesny silnik z wtryskiem bezpośrednim, trochę szkoda.

Odpowiedz
Rafalsliwa
Zarejestrowani

op Dla zainteresowanych zdjęcia uszczelki z opisywanego pacjenta:

[Obrazek: xrWcmi.jpg]
[Obrazek: UEafIo.jpg]
[Obrazek: HgL5eY.jpg]

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Rafalsliwa za ten post post:
  • Przemek7, Wozny84




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości