Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCe - wymiana


szymin89
Zarejestrowani

Tak, polecane są VR i Erling. Ja mam tą drugą.

Odpowiedz
Rafalsliwa
Zarejestrowani

op Wczoraj ściągnęliśmy głowicę, prezentuje się to tak:

https://ibb.co/gPtYt2T

Drugi tłok czyściutki, musiał regularnie zażywać kąpieli w płynie;) Na pierwszy rzut oka uszczelka nie była zmasakrowana, na łączeniu między 2 a 3 cyl. jakieś delikatne zmiany i jakby "czyściej". Jak ją umyję to może więcej zobaczymy.

Czy te kilka centymetrów więcej szerokości bloku i szerszy rozstaw cylindrów to byłby straszny dramat dla konstruktorów...? pytam ironicznie bo te cienkie ścianki między cylindrami aż się proszą o problemy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2022, 10:25 przez Rafalsliwa.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Tak to jest jak księgowi projektuja auta


Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

ciekawe czy tylko uszczelka, czy coś wiecej...

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Pozwolę sobie zacytować
,,Otwarty blok jest jednym z najczęściej spotykanych w blokach aluminiowych o niższej mocy. Jest najłatwiejszy w produkcji i zapewnia ogólną najlepszą wydajność chłodzenia, ze względu na zdolność chłodziwa do pełnego kontaktu z całą powierzchnią górnej części cylindra.
Niektórzy twierdzą, że ten blok ma tę zaletę, że waży mniej, ponieważ użyto na jego produkcje mniej materiału, ale ta różnica wagi jest marginalna dla większości bloków.
Wadą bloku otwartego jest to, że zapewnia on najmniejszą ilość wsparcia strukturalnego na szczycie ścian cylindra, gdzie jest ono najbardziej potrzebne.
Sam ten powód sprawia, że ​​blok otwarty jest najmniej niezawodnym wyborem dla niemal każdego rodzaju doładowania lub zastosowania podtlenku azotu, i powinien być pozostawiony silnikom wolnossącym i platformom o niskiej mocy."

Tak wiec już wiemy skąd te awarie.

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

Wymiana uszczelki pod głowicą 4-5tyś? To jest jakiś kosmos :O

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Większość mechaników ktorzy podejmują się naprawy 1.4 TCE tyle wola bo z góry zakłada ze ten syf trzeba bedIe jeszcze raz rozebrać bo zapewne pęknięty będzie blok lub tuleja

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(01-11-2022, 10:25)Rafalsliwa napisał(a): Drugi tłok czyściutki,
Tłok może drugi ale cylinder trzeci.

Odpowiedz
Rafalsliwa
Zarejestrowani

op
(02-11-2022, 08:50)wojteks napisał(a): Tłok może drugi ale cylinder trzeci.

Możesz rozwinąć?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Chodzi o to ze to 3 cyliner licząc w/g Renault od skrzyni

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości