1.4 TCe - wymiana
op
Wczoraj ściągnęliśmy głowicę, prezentuje się to tak:
https://ibb.co/gPtYt2T Drugi tłok czyściutki, musiał regularnie zażywać kąpieli w płynie;) Na pierwszy rzut oka uszczelka nie była zmasakrowana, na łączeniu między 2 a 3 cyl. jakieś delikatne zmiany i jakby "czyściej". Jak ją umyję to może więcej zobaczymy. Czy te kilka centymetrów więcej szerokości bloku i szerszy rozstaw cylindrów to byłby straszny dramat dla konstruktorów...? pytam ironicznie bo te cienkie ścianki między cylindrami aż się proszą o problemy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2022, 10:25 przez Rafalsliwa.)
Pozwolę sobie zacytować
,,Otwarty blok jest jednym z najczęściej spotykanych w blokach aluminiowych o niższej mocy. Jest najłatwiejszy w produkcji i zapewnia ogólną najlepszą wydajność chłodzenia, ze względu na zdolność chłodziwa do pełnego kontaktu z całą powierzchnią górnej części cylindra. Niektórzy twierdzą, że ten blok ma tę zaletę, że waży mniej, ponieważ użyto na jego produkcje mniej materiału, ale ta różnica wagi jest marginalna dla większości bloków. Wadą bloku otwartego jest to, że zapewnia on najmniejszą ilość wsparcia strukturalnego na szczycie ścian cylindra, gdzie jest ono najbardziej potrzebne. Sam ten powód sprawia, że blok otwarty jest najmniej niezawodnym wyborem dla niemal każdego rodzaju doładowania lub zastosowania podtlenku azotu, i powinien być pozostawiony silnikom wolnossącym i platformom o niskiej mocy." Tak wiec już wiemy skąd te awarie.
Większość mechaników ktorzy podejmują się naprawy 1.4 TCE tyle wola bo z góry zakłada ze ten syf trzeba bedIe jeszcze raz rozebrać bo zapewne pęknięty będzie blok lub tuleja
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
12 gości