Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

1.4 TCE i uszczelka pod głowicą


pio555
Junior Administratorzy

czyli szukasz silnika lub wymieniasz na 1,6 16V

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
SrogiBas
Zarejestrowani

op @ pio555 Wymiana samego shortblocka na nowy nie jest opłacalna? Jak mniej/więcej te wszystkie opcje rysują się cenowo?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(02-01-2023, 11:29)SrogiBas napisał(a): Wymiana samego shortblocka na nowy nie jest opłacalna
najpierw trzeba go znaleźć od kogoś kto da na niego gwarancję a koszt to ok 4k
do tego zrób głowice poskładaj do kupy to całośc operacji wyjdzie lekko 10k

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(02-01-2023, 11:29)SrogiBas napisał(a): @ pio555 Wymiana samego shortblocka na nowy nie jest opłacalna? Jak mniej/więcej te wszystkie opcje rysują się cenowo?

Nowego chyba nie ma, regenerowany silnik z ASO to koszt ponad 5 000 €.

Najpewniejsza opcja to wymiana na 1.6.
Trochę droższa ale bez zmiany w papierach to regenerowany silnik z Wrocławia. Następna zaleta to nie musisz samochodu wieźć na lawecie gdzieś w Polskę tylko kurierem wysyłasz stary silnik na wymianę i dostajesz „nowy”. Wymianę ogarnia Twój mechanik.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Wymianę ogarnia twój mechanik -. Ok ..może się mylę ale sama wymiana to nie aż taka prosta...owszem 1.6 idealnie pasuje w miejsce 1.4...
Ale to nie jest tak że kompletnie bez żadnych przeróbek chociażby wydechu będzie pasowało...to nie klocki LEGO że wyjmiesz jeden a drugi od razu pasuje...
No i sprawa elektroniki..trzeba też ja ogarnąć...
Owszem mechanik powinien sobie poradzić...ale wolałbym żeby ktoś się na tym naprawdę znał i miał doswiadczenie

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

Dlatego napisałem że przy wymianie silnika na taki sam tylko sprawny może zająć się i jego mechanik.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(02-01-2023, 16:54)szymin89 napisał(a): to regenerowany silnik z Wrocławia.
Z ASO się nie opłaca nijak a "regenerowanego" za żadne pieniądze bym nie kupił nawet jeśli dają 2 lata gwarancji.

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(03-01-2023, 06:55)wojteks napisał(a):
(02-01-2023, 16:54)szymin89 napisał(a): to regenerowany silnik z Wrocławia.
Z ASO się nie opłaca nijak a "regenerowanego" za żadne pieniądze bym nie kupił nawet jeśli dają 2 lata gwarancji.

Regenerowanego w firmie krzak lub z Allegro tez bym nie kupił.

Skoro regenerowany z ASO za drogi, z Wrocławia tez jest be, to co zrobić w tym przypadku?
Zostawmy narazie wywody o tym jak tem silnik jest zły i że trzeba było wcześniej się poinformować jaki wymianę na jedyny prawilny silnik na później.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Byłem przed takim dylematem....
Ja się zdecydowałem na wymianę silnika na 1.6..
Ta firma z Wrocławia wydaje się solidna..nie miałem z nią do czynienia ..
Ja u siebie zleciłem wymianę kompleksową temu magikowi z allegro..u mnie na razie działa..

No cóż..każdy kto będzie w takiej sytuacji sam musi podjąć decyzję..jest wiele za i przeciw..
Ja szczerze mówiąc na tyle zraziłem się do tego silnika 1.4 że już takiego nie chciałem mieć...

Odpowiedz
SrogiBas
Zarejestrowani

op @ pawlosio Jakie miałeś koszty odnośnie wymiany silnika na 1.6? Podesłałbyś namiary na "magika z Allegro"?

I tak ogólnie - jaka jest przyczyna pękania tulei cylindra w tym silniku 1.4 TCe? Czy można temu zapobiec?
Tak jak wspominałem - auto kupiłem przy 110k km na liczniku, sam zrobiłem na nim kolejne 30k km. Nie wiem co robił poprzedni właściciel, więc niczego wykluczyć nie można.
Natomiast jak rozumiem, w teorii powinno wystarczyć to, aby nie "katować" go na zimnym, wymieniać olej co 10k km wraz z filtrem (i ze zrobieniem płukanki) i trzymać poziom płynu chłodniczego w ryzach? Czy może i to nie wystarczy i ten model "tak już ma"?

Bo właśnie, olej wymieniałem (wraz z filtrem i płukanką LiquiMoly) na ELF 5W40 co 10k km. Silnik nie był nigdy "katowany", preferuję spokojną jazdę, obroty max 3500 rpm. Płyn chłodniczy też zawsze trzymałem w ryzach, poza tym jednym przypadkiem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2023, 10:28 przez SrogiBas.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości