wleniu
377
2
32
23
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 06:40
op
(24-03-2021, 05:57)krzysztofk napisał(a): Próbowałeś odpowietrzać skoro płynu nie ubywa?
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Koledzy, i znowu powrócił problem ze sprzęgłem,
pedał sprzęgła w podłodze. Kurcze. Dolałem płynu pod korek, 5 min pompowania pedałem i sprzęgło wróciło,
ale po chwil jazdy jak jest nie używane, to znowu pedał wpadada w podłogę. Znowu podpąpuje i jest ok, ale po chwili znowu brak sprzęgła.
Na chwilę załapuje i zdycha.
Bronię się przed wyjęciem skrzyni i wymianą wysprzęglika.
Może to siłownik sprzęgła ? albo coś z pompą hamulcową ?
czy jednak od razu wymieniać wysprzęglik ?
Będę robił to sam niestety,
wiecie może, czy aby wyciągnąć skrzynię muszę podwieszać i odsuwać silnik ? Tego akurat nie mam jak zrobić za bardzo.
Mam nadzieję, ze skrzynie wyjdzie w boku, wolałbym zdemontować zawieszenie i wyjąć ją bokiem.
Tylko czy tak wyjdzie ?
•
Mati
26,569
101
4837
4,483
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 06:48
Wygląda jakby było zapowietrzone nadal, ale jak płyn ubywa to gdzieś jest nieszczelnosc.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Szukaj nie tylko w sprzęgle ale i w hamulcach bo jak z nich cieknie to straci się najpierw sprzęgło. Na tyle ile już dolałeś płynu, to powinien być widoczny wyciek. Sprawdź połączenie silnik- skrzynia od dołu. gdyby wysprzęglik to szczelina będzie chć wilgotna.
•
wleniu
377
2
32
23
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 08:00
op
No właśnie nie ma żadnych objawów nieszczelności.
Wczoraj zmieniałem olej, oglądałem skrzynię , jest faktycznie "ciemna" co by mogło świadczyć o wilgoci, ale innych objawów brak
Płynu raczej nie ubywa na tyle aby brakło, albo aby układ miał się zapowietrzyć, bo jak znikło mi sprzęgło, do dolałem prawie pod korek,
podpompowałem i przez chwile było OK, ale jak pisałem, za moment znowy brak sprzęgła. Sprawdziłem płyn , dalej prawie pod korek.
Więc znowu podpompowałem, przejechałem kawałem i znowu sprzęgła brak.
Podejrzewam (ale tylko podejrzewam), że może (albo mógł) delikatnie puszczać wysprzęglik a teraz padł na dobre.
Wiem, że wszystko wskazuje na uszkodzony wysprzęglik, ale może np pompka w sprzęgła przepuszcza ? (też ją dokładnie oglądałem)
Jak widzicie bardzo mocno się bronię przed zrzucaniem skrzyni bo w piątek na urlop mam jechać nad Bałtyk
w zasadzie to szukam sposobu zdiagnozowania przyczyny, może ktoś mam jeszcze jakiś pomysł czy to aby na pewno wysprzęglik (2 lata temu był wymieniany)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2021, 08:27 przez wleniu.)
•
siwusek216
5,922
17
4149
2,909
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
Gdyby uszkodzona była pompka to sprzęgło gubilo by się po wciśnięciu pedału. Jak miałeś mało płynu mogło się zapowietrzyć, pojawianie się sprzęgła po pompowaniu może to sugerować zacznij od odpowietrzenia sprzęgła znajdziesz instrukcje w internecie, samym pompowaniem nie odpowietrzysz.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to siwusek216 for this post
• wleniu
wleniu
377
2
32
23
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 09:18
op
jeszcze sobie teraz sprawdziłem,
płynu nie ubyło.
Podpompowałem, (ok 30 depnieć) i sprzęgło robi się twarde, ale jak tylko puszcze
pedał, to od razu "kapeć".
Podpompuję znowu trochę , sprzęgło się utwardza, ale jak puszcze to lipa.
Spróbuję odpowietrzyć,
może się uda
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi wleniu za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to wleniu for this post
• Mati, Zbyszek 73
wleniu
377
2
32
23
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 12:08
op
na odpowietrzniku są dwie spinki, jedna jest do poluzowania (przy odwietrzaniu i wyjęcie jej nie spowoduje odłączenie rurki od wysprzęglika) a druga blokuje przewód przed wypadnięciem.
Podpowiedzcie która jest za co odpowiedzialna, bo nie pamiętam, a będę to robił na ulicy, więc nie chciałbym aby mi wyleciała całkowicie.
•
Najpierw wymienić pompkę-mniej roboty i kosztów.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 12:53
(03-08-2021, 12:12)itek napisał(a): Najpierw wymienić pompkę-mniej roboty i kosztów.
Najpierw to solidnie odpowietrzyć układ, bo objawy wskazują nadal na totalne zapowietrzenie.
Samym pompowaniem pedałem układu wysprzęgnika się nie odpowietrzy.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• marecky
wleniu
377
2
32
23
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 03-08-2021, 13:52
op
Takie mnie pytanie naszło, dlaczego miało by się tak nagle zapowietrzyć ?
Nie mogę też znaleźć tej instrukcji odpowietrzenia sprzęgła, macie gdzieś pod ręką ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2021, 13:52 przez wleniu.)
•
|