Delta
734
1
239
685
SC RX4
2002
1.9 dCi 102KM, 1999-2003
Kraków
Delta
Zarejestrowani
— 14-01-2017, 08:17
Mam w RX4 założone opony bieżnikowane TARGUM, producent udziela 5-letniej gwarancji na te opony. Koszt to 720zł za komplet, 180zł/opona. Czemu bieżnikowane? Przede wszystkim kwestia finansowa, poza tym większości czasu stoi na parkingu, czasami jest robiona trasa 100-200km i miasto. Od zakupu(końcówka października) zrobione na tych oponach niecałe 2 tyś km, więc to niewiele.Do tej pory sprawują się dobrze, jedynie przy większych prędkościach, od 110km/h zaczynają hałasować, ale to nie jest wg. jakiś problem.Wulkanizator nie miał duży problemów z wyważeniem, nie klną ![Biggrin Biggrin](https://www.scenic-forum.pl/images/smilies/aktualne/biggrin.gif) , sprawdził wszystkie opony przed złożeniem ......i założył. Zapytałem się, czy to był dobry zakup i jaką ma opinię na nt. opon bieżnikowanych. Odpowiedział, że jako to bieżnikowane. Czasami łatwo wyważyć(jak to w moim przypadku), a w innym nie(szczególnie od Barguma). Co do letnich, to ze względu na bezpieczeństwo to tylko nowe. Kupiłem ostatnio Nokian lineSuv 215/65/16, zobaczymy jak będą się sprawować na drodze.
•
wiecho
1,446
5
663
614
INNY
2011
INNY
Rybnik
wiecho
Zarejestrowani
— 14-01-2017, 09:58
lagunią przejeździłem na regeneratach 5 sezonów (letnie i zimowe). nigdy nie było żadnego problemu z wyważaniem, zimówki bardzo dobrze trzymały sie drogi, letnie natomiast trochę gorzej reagowały na mokrej nawierzchni. ogólnie byłem zadowolony. teraz kupiłem auto na pięcioletnich wielosezonówkach goodyear 4seasons. jak dla mnie lipa kompletna. na śniegu i błocie pośniegowym nie da się normalnie jeździć.
•
krosser
3,448
19
1949
2,199
INNY
2013
INNY
Zamość
krosser
Zarejestrowani
— 14-01-2017, 18:13
Ja mam z firmy Profil 205/55/17 kierunkowe+asymetryczne ,sa b.ciche a po sniegu idą jak burza.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi krosser za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to krosser for this post
• scrabi
sylfon
5,191
5
1580
1,987
INNY
2006
INNY
Lublin
sylfon
Zarejestrowani
— 14-01-2017, 22:01
(14-01-2017, 09:58)wiecho napisał(a): teraz kupiłem auto na pięcioletnich wielosezonówkach Jak dla mnie 5 lat wielosezonówek to jest już najwyższa pora na wymianę. W samochodzie rodziców po 5 latach opony letnie mimo że miały w miarę bieżnik (mało co jeździ) to już na ekspresówkach przy mokrej nawierzchni czuć było lekkie uślizgi na zakrętach.
•
adi84
7,382
18
3193
7,581
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 15-01-2017, 00:12
Jeżeli bieżnikowane to Tylko " Ales Pieńsk" i zimowe. Już to kiedyś pisałem i mam do tej pory. W porównaniu z Navigatorami z Dębicy to Ales lepszy. Minusów nie mam bo Ales i Dębica idento ciche. Natomiast Ales po przejechaniu ok 35kkm są zdarte jak Navigatory 2 po 15ttkm.
Wniosek@@@
Jeśli jezdzisz po maks 5-10kkm rocznie to Dębica! Jeśli więcej to już bieżnik na zimę.
•
larson
91
0
2
1
SC II ph I
2004
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Warszawa
larson
Zarejestrowani
— 07-02-2017, 07:13
Jeździłem swego czasu na bieżnikach, ale ich jedyną zaletą jest niska cena. Należy pamiętać, że są to opony po regeneracji. Nie twierdzę, że wszystkie są złe, ale możliwość trafienia na produkt kiepskiej jakości jest duże.
Zobaczcie jak pogłębia się bieżnik:
https://www.youtube.com/watch?v=pgtZsdi5KiI
A tutaj dokument na discovery na temat opon bieżnikowanych i ich właściwości: https://www.youtube.com/watch?v=k7GvEBM5_TU
Tutaj http://www.testyopon.pl/opony-zimowe w dużym skrócie zostało opisane na co należy zwracać uwagę.
Bieżniki na 2 sezony. Na dłużej raczej nie.
•
jarpen
2,688
9
1684
1,449
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Lublin
jarpen
Zarejestrowani
— 07-02-2017, 07:16
Ja mam bieznikowane ( nazwy nie pamiętam- musze sprawdzic) na suchym czy na asfalcie niestety sa dosc głośne natomiast na sniegu jie maja aobie równych. Nawet jak pojade na wies (drogi kompletnie nie odśnieżane) to nigdy nie zdazylo sie zebym sie zakopał czy jawet wpadl w poslizg
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi jarpen za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to jarpen for this post
• krosser, PunkRock86
PunkRock86
26,073
66
18630
18,203
INNY
2005
2.0 i 16V T 163KM, 2003-2009
Pajęczno
Śmigam na kartoflach zimowych z Markgum drugi sezon i jestem bardzo zadowolony. Najpierw na Lagunie je miałem teraz na Scenicu.
![[Obrazek: th_20170207-113614_1486463007.jpg]](https://images.weserv.nl/?url=jpghost.pl%2Fpliki%2F1702%2Fth_20170207-113614_1486463007.jpg)
Do zalet na pewno można zaliczyć :
- bieżnik - błoto pośniegowe i śnieg pokonuje jak Vitarą
- cena
Wady:
- głośne jak jest sucho
- pakowanie do wysyłki ! - opony przyszły do nie spięte plastikową taśmą tak mocno że lekko się odkształciły, co było główną przyczyną problemów z wyważeniem. Ale zrobiłem 500 km i poszły znowu na wyważarkę i jest OK !
Jeśli chodzi o letnie - nie oszczędzał bym. W zimie robię krótkie przebiegi i mam raczej lekką nogę.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-02-2017, 11:38 przez PunkRock86.)
Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to PunkRock86 for this post
• Delta
brytanpl
271
0
32
35
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Skierniewice
brytanpl
Zarejestrowani
— 07-02-2017, 11:43
Jeździłem na bieżnikowanych firmy Targum Mielec o nazwie Contact Snow Ice- wzorowane na Goodyear. Przejeździłem na nich dwa sezony Astrą Kombi (lekki tył) i byłem zadowolony.
Radził sobie ze śniegiem błotem pośniegowym. Jedna miała problem z wyważeniem. Reszta była ok.
W tym samym aucie miałem założone na tył letnie Targumy, to kiepsko było na mokrym i bujały się na boki (kiepskie trzymanie boczne). Z głośnością było ok.
Teraz uważam, że jeśli ktoś robi małe dystanse i 90% jeździ po mieście, to może mu się opłaca na dwa sezony kupić i przejeździć. Jednak z uwagi na nowego członka rodziny nie zdecydowałbym się teraz na zakup opon bieżnikowanych produkowanych z opon o nieznanym pochodzeniu. Opona ot jedyny kontakt pojazdu z podłożem !
PS. Z przerażeniem patrzyłem ostatnio na aukcję rzeczonego Targumu z oponami bieżnikowanymi wielosezonowymi.
Dzień majowy, słonko praży, że aż Gucia w głowę - parzy.
Włożył na nos okulary, Co tu po mnie? - w drogę stary!
Poszybował za nektarem, racząc się przyrody czarem.
•
A2-eR11
3,227
23
896
1,653
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 07-02-2017, 12:00
Tak po prawdzie opona, to najwazniejszy skladnik systemów bezpieczenstwa. Bedzie lipna opona, to wszystko inne leci na łeb i na nic się nie zda. W autach dla mnie bieznikowana opona to jakies nieporozumienie.
W ciagnikach rolniczych i ich przyczepach oraz innym sprzecie rolniczym czy budowlanym, to jak najbardziej jest sensowne ekonomicznie.
•
|