Układ hamulcowy i układ sprzęgła są w pewnym zakresie połączone. Teoretycznie istnieje możliwość zapowietrzenia sprzęgła w wyniku kończących się klocków hamulcowych.
Aby nastąpiła taka usterka musi być bardzo mało płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym a klocek hamulcowy cienki, wówczas po wciśnięciu pedału hamulca poziom płynu będzie tak niski, że do układu zostanie zaciągnięte powietrze.
Objawami zapowietrzonego sprzęgła będzie miękki pedał, mogą wystąpić problemy z wysprzęglaniem najczęściej 1 i wstecznego, pedał może zmieniać charakterystykę pracy raz twardszy innym razem gumowaty, może wpadać w podłogę itp.
Odpowietrzanie sprzęgła;
napełnij zbiorniczek płynu hamulcowego niemalże pod korek i nie zakręcaj korka
na króciec wysprzęglika załóż przezroczysty wężyk a jego drugi koniec włóż do butelki z płynem hamulcowym
wysuń zawleczkę ze złączki przewodu hamulcowego na łączeniu z wysprzęglikiem i wyciągnij złączkę ale nie całkowicie a tylko na pierwszy próg.
jedna osoba powoli wciska pedał sprzęgła a druga osoba kontroluje wężyk i w razie potrzeby uzupełnia płyn w zbiorniczku.
Jak pedał sprzęgła jest w podłodze wciskasz złączkę przewodu hamulcowego na swoje miejsce i wtedy dopiero pedał sprzęgła można podciągnąć do góry.
No i od nowa wyciągasz złączkę na pierwszy próg, pedał sprzęgła w podłogę, zamykasz złączkę na swoje miejsce i tak do momentu aż w przezroczystym wężyku nie będzie bąbli powietrza. Cały czas należy pamiętać o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku. Po całej akcji jak sprzęgło będzie pracowało tak jak powinno uzupełniasz płyn w zbiorniczku do odpowiedniego stanu.