Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

zapowietrzone sprzęgło ?


wuem
Zarejestrowani

op Jakie są objawy zapowietrzonego sprzęgła ?
Czy jest możliwe zapowietrzenie sprzęgła poprzez dłuższą ( ok. 2000km) jazdę z kończącymi swój żywot klockami? - (wielokrotne zapalenie się komunikatu "remmen defect)
W jaki sposób odpowietrza się sprzęgło ? 
Bardzo dziękuję jeśli ktoś zechce podpowiedzieć Biggrin

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wuem za ten post post:
  • diabeł 02
haszczurur
Zarejestrowani

Układ hamulcowy i układ sprzęgła są w pewnym zakresie połączone. Teoretycznie istnieje możliwość zapowietrzenia sprzęgła w wyniku kończących się klocków hamulcowych.
Aby nastąpiła taka usterka musi być bardzo mało płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym a klocek hamulcowy cienki, wówczas po wciśnięciu pedału hamulca poziom płynu będzie tak niski, że do układu zostanie zaciągnięte powietrze.
Objawami zapowietrzonego sprzęgła będzie miękki pedał, mogą wystąpić problemy z wysprzęglaniem najczęściej 1 i wstecznego, pedał może zmieniać charakterystykę pracy raz twardszy innym razem gumowaty, może wpadać w podłogę itp.
Odpowietrzanie sprzęgła;
napełnij zbiorniczek płynu hamulcowego niemalże pod korek i nie zakręcaj korka
na króciec wysprzęglika załóż przezroczysty wężyk a jego drugi koniec włóż do butelki z płynem hamulcowym
wysuń zawleczkę ze złączki przewodu hamulcowego na łączeniu z wysprzęglikiem i wyciągnij złączkę ale nie całkowicie a tylko na pierwszy próg.
jedna osoba powoli wciska pedał sprzęgła a druga osoba kontroluje wężyk i w razie potrzeby uzupełnia płyn w zbiorniczku.
Jak pedał sprzęgła jest w podłodze wciskasz złączkę przewodu hamulcowego na swoje miejsce i wtedy dopiero pedał sprzęgła można podciągnąć do góry.
No i od nowa wyciągasz złączkę na pierwszy próg, pedał sprzęgła w podłogę, zamykasz złączkę na swoje miejsce i tak do momentu aż w przezroczystym wężyku nie będzie bąbli powietrza. Cały czas należy pamiętać o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku. Po całej akcji jak sprzęgło będzie pracowało tak jak powinno uzupełniasz płyn w zbiorniczku do odpowiedniego stanu.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • robii, wuem
wuem
Zarejestrowani

op chyba padł mi wysprzęglik ?... Na zimnym auto jedzie normalnie, biegi wchodzą jak zawsze, sprzęgło pracuje tak jak zwykle. Po rozgrzaniu , około 15 km , najpierw pojawia się metaliczny gwizd , po kilku dalszych kilometrach gwizd zamienia się w brzęczenie , stukanie itd . Biegi wchodzą wyraźnie gorzej a po naciśnięciu sprzęgła hałas znika lub zmienia "tonację" . Czy przygotować się na najgorsze ( komplet spręgła/dwumas) czy tylko wystarczy wymienić wysprzęglik? A może spróbować tylko odpowietrzyć ? ( hehe pocieszam się.. ) ??

Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

(23-07-2018, 08:40)wuem napisał(a): czy tylko wystarczy wymienić wysprzęglik?
Rok temu padł mi wysprzęglik. Zawiozłem samochód do mechanika, też obawiałem się czarnego scenariusza (koło dwumasowe + kpl. sprzęgła). Za trzy godziny dzwoni do mnie mechanik z diagnozą że wymiany wymaga tylko sam wysprzęglik, reszta była ok. Też na początku panikowałem, dobry i uczciwy mechanik wymieni co potrzeba. Od tamtej wymiany zrobiłem ok. 16 000km na razie nic się nie dzieje. Podsumowując dopiero po zdjęciu skrzyni biegów wszystko się okaże.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ja wymienił kpl sprzęgło bez dwumasu
Jedna robota przy wysprzegliku tylko koszt +500

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • scrabi
scrabi
Zarejestrowani

Tak samo i ja... padł wysprzeglik a ze robota jedną i ta sama na pokład wpadło nowe kpl sprzeglo .

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
wuem
Zarejestrowani

op jutro rozbieramy...

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

dwumas raczej nie padł,chyba że ma to 500+ na liczniku, wstawiaj Valeo ew. LUk. Wyprzęgnik 240 tarcza docisk 620 plus robota. Zobacz stan uszczelniacza na wale.

Odpowiedz
wuem
Zarejestrowani

op Auto gotowe. Wysprzeglik + tarcza + docisk + uszczelniacze półosi + olej do skrzyni + poduszka skrzyni + sworznie wahaczy + robota = 1400zl. Czas operacyjny 12 godzin. Jeszcze tylko trzeba strzelić poprawkę bo nie chodzi na gazie. Niby wszystko połączone, elektryka, podciśnienia sprawdzone ale nie przełącza na gaz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości