broda1301
182
4
68
19
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Wieluń
Dokładnie tak jak kolega napisał.
W firmowym Trafic-u też mam silnik Energy i ma to cuś.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi broda1301 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to broda1301 for this post
• Wozny84
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(24-12-2022, 12:56)wojteks napisał(a): Z ciekawości zmierzyłbym napięcie na żarówce podczas jej świecenia. Dzisiaj pomierzyłem. Auto odpalone zimne, więc spore obciążenie zapewne było. Napięcie na aku 14,2 wtyczka od żarówki 13,5 dodam że o dziwo przewody masy przy aku słabo ciepłe.
•
wojteks
2,917
12
704
667
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 30-12-2022, 16:33
13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie. Masy raczej nie powinny być ciepłe.
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(30-12-2022, 16:03)GrzegorzN napisał(a): Masy raczej nie powinny być ciepłe. Też mnie to zdziwiło, zasilanie ciepłe ok ale masa? Z czego to może wynikać? Gdzieś nie łączy? Ale od aku idą 2 masy i ciepłe są obie.
•
wojteks
2,917
12
704
667
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 30-12-2022, 17:50
Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła, taki urok przepływu dużych prądów przez cienkie kable. PO uruchomieniu silnika alternator ładuje dość dużym prądem.
•
Jurek
862
6
348
145
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 30-12-2022, 19:33
Gdyby kable były ciepłe od prądu ładowania to przy rozruchu poszłyby z dymem ,powinny być zimne .Sprawdź po uruchomieniu ,może oczka są obluzowane na przewodach albo pośniedziałe pod śrubami.
•
wojteks
2,917
12
704
667
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 30-12-2022, 19:51
(30-12-2022, 19:33)Jurek napisał(a): Gdyby kable były ciepłe od prądu ładowania to przy rozruchu poszłyby z dymem Bez przesady, rozrusznik bierze przez sekundy 250A a ładowanie to powiedzmy 100A chwilowo, nic nie pójdzie z dymem ale ciepłe się może zrobić.
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(30-12-2022, 17:50)wojteks napisał(a): Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła Zasilanie zimne, tylko masa ciepła i to właśnie mnie zdziwiło.
(30-12-2022, 16:33)wojteks napisał(a): 13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie Ale co jest po drodze że ten prąd zabiera? Jakiś regulator?
(28-12-2022, 08:15)andrzejwa napisał(a): Może to zbyt szumnie brzmi ale Renault stosuje namiastkę niby odzyskiwania energii. EMS czyli Energy Menagement System. Polega na wyłączaniu ładowania akumulatora podczas przyśpieszania i zwiększeniu stopnia ładowania przy hamowaniu pojazdem. Napięcie może się wahać od 12,5 V do ponad 15 V. Można to jakoś wywalić, wyłączyć?
•
ko-ma
9,688
28
1675
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 02-01-2023, 12:52
(02-01-2023, 10:10)GrzegorzN napisał(a): (30-12-2022, 17:50)wojteks napisał(a): Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła Zasilanie zimne, tylko masa ciepła i to właśnie mnie zdziwiło.
(30-12-2022, 16:33)wojteks napisał(a): 13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie Ale co jest po drodze że ten prąd zabiera? Jakiś regulator?
(28-12-2022, 08:15)andrzejwa napisał(a): Może to zbyt szumnie brzmi ale Renault stosuje namiastkę niby odzyskiwania energii. EMS czyli Energy Menagement System. Polega na wyłączaniu ładowania akumulatora podczas przyśpieszania i zwiększeniu stopnia ładowania przy hamowaniu pojazdem. Napięcie może się wahać od 12,5 V do ponad 15 V. Można to jakoś wywalić, wyłączyć? W naszym Grandzie (II) mieliśmy odłączoną tę namiastkę systemu zarządzania energią.
Nic się nie działo, wszystko było prawidłowo, tylko na desce stale świecił błąd (service).
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
andrzejwa
2,697
54
1311
331
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
andrzejwa
Zarejestrowani
Online
— 02-01-2023, 18:00
(02-01-2023, 10:10)GrzegorzN napisał(a): Można to jakoś wywalić, wyłączyć? W UPC/USM jest pozycja do zablokowania działania systemu ESM ale nigdy tego nie próbowałem i trudno powiedzieć jak to zadziała. S - S wyłącza się bezproblemowo.
•
|