Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

wymiana zwykłych żarówek na LED


broda1301
Zarejestrowani

Dokładnie tak jak kolega napisał.
W firmowym Trafic-u też mam silnik Energy i ma to cuś.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi broda1301 za ten post post:
  • Wozny84
GrzegorzN
Zarejestrowani

(24-12-2022, 12:56)wojteks napisał(a): Z ciekawości zmierzyłbym napięcie na żarówce podczas jej świecenia.
Dzisiaj pomierzyłem. Auto odpalone zimne, więc spore obciążenie zapewne było. Napięcie na aku 14,2 wtyczka od żarówki 13,5 dodam że o dziwo przewody masy przy aku słabo ciepłe.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie. Masy raczej nie powinny być ciepłe.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(30-12-2022, 16:03)GrzegorzN napisał(a): Masy raczej nie powinny być ciepłe.
Też mnie to zdziwiło, zasilanie ciepłe ok ale masa? Z czego to może wynikać? Gdzieś nie łączy? Ale od aku idą 2 masy i ciepłe są obie.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła, taki urok przepływu dużych prądów przez cienkie kable. PO uruchomieniu silnika alternator ładuje dość dużym prądem.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Gdyby kable były ciepłe od prądu ładowania to przy rozruchu poszłyby z dymem ,powinny być zimne .Sprawdź po uruchomieniu ,może oczka są obluzowane na przewodach albo pośniedziałe pod śrubami.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Online
(30-12-2022, 19:33)Jurek napisał(a): Gdyby kable były ciepłe od prądu ładowania to przy rozruchu poszłyby z dymem
Bez przesady, rozrusznik bierze przez sekundy 250A a ładowanie to powiedzmy 100A chwilowo, nic nie pójdzie z dymem ale ciepłe się może zrobić.

Odpowiedz
GrzegorzN
Zarejestrowani

(30-12-2022, 17:50)wojteks napisał(a): Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła
Zasilanie zimne, tylko masa ciepła i to właśnie mnie zdziwiło.
(30-12-2022, 16:33)wojteks napisał(a): 13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie
Ale co jest po drodze że ten prąd zabiera? Jakiś regulator?
(28-12-2022, 08:15)andrzejwa napisał(a): Może to zbyt szumnie brzmi ale Renault stosuje namiastkę niby odzyskiwania energii. EMS czyli Energy Menagement System. Polega na wyłączaniu ładowania akumulatora podczas przyśpieszania i zwiększeniu stopnia ładowania przy hamowaniu pojazdem. Napięcie może się wahać od 12,5 V do ponad 15 V.
Można to jakoś wywalić, wyłączyć?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(02-01-2023, 10:10)GrzegorzN napisał(a):
(30-12-2022, 17:50)wojteks napisał(a): Skoro zasilanie ciepłe to i masa może być ciepła
Zasilanie zimne, tylko masa ciepła i to właśnie mnie zdziwiło.
(30-12-2022, 16:33)wojteks napisał(a): 13.5V na żarówce to całkiem przyzwoicie
Ale co jest po drodze że ten prąd zabiera? Jakiś regulator?
(28-12-2022, 08:15)andrzejwa napisał(a): Może to zbyt szumnie brzmi ale Renault stosuje namiastkę niby odzyskiwania energii. EMS czyli Energy Menagement System. Polega na wyłączaniu ładowania akumulatora podczas przyśpieszania i zwiększeniu stopnia ładowania przy hamowaniu pojazdem. Napięcie może się wahać od 12,5 V do ponad 15 V.
Można to jakoś wywalić, wyłączyć?
W naszym Grandzie (II) mieliśmy odłączoną tę namiastkę systemu zarządzania energią.
Nic się nie działo, wszystko było prawidłowo, tylko na desce stale świecił błąd (service).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(02-01-2023, 10:10)GrzegorzN napisał(a): Można to jakoś wywalić, wyłączyć?
W UPC/USM jest pozycja do zablokowania działania systemu ESM ale nigdy tego nie próbowałem i trudno powiedzieć jak to zadziała. S - S wyłącza się bezproblemowo.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości