Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

twardy hamulec


bibas
Zarejestrowani

op witam. przed chwilą wypiął mi się wężyk między vacum a servem przez przypadek próbując ściągnąć inny wężyk pod spodem i nagle brak tz twardy hamulec się zrobił. dodatkowo gdy zapaliłem auto potem coś strzeliło jakby w vacum. zapowietrzyło się po prostu czy coś w vacum walnęło? dzięki pozdrawiam

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2018, 17:30 przez bibas.)

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Ten układ jest dosyć prosty. Serwo nie ma się jak zapowietrzyć. Generalnie z jednej strony jest ciśnienie atmosferyczne, a z drugiej podciśnienie z silnika. Jeśli coś faktycznie walnęło w środku i pedał jest jej twardy, to obstawiam membranę w serwo... Ale przyjrzyj się mu, może coś wyskoczyło.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Wężyk od vacum możesz sobie zakładać/ściągać jak Ci się podoba. Nic nie miało prawa się stać, ale w przypadku szczeniaków wszystko jest możliwe. Nawet jeżeli rano Ci nie odpali a wieczorem pracował idealnie ;)

Odpowiedz
bibas
Zarejestrowani

op
(22-05-2018, 07:43)sportway napisał(a): Wężyk od vacum możesz sobie zakładać/ściągać jak Ci się podoba. Nic nie miało prawa się stać, ale w przypadku szczeniaków wszystko jest możliwe. Nawet jeżeli rano Ci nie odpali a wieczorem pracował idealnie ;)

dodam że zaczął silnik mulić i z vacum coś sikło olejem z pod śruby mocującej. ?

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Może uszczelniacze pompy hamulcowej, a ten olej to płyn hamulcowy? Nie ubywa Ci go?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

W pompie vacum jest otwór z metalowym sitkiem służący do dopływu oleju, mogło zatkać się to sitko. Druga opcja to, że było słabe ciśnienie oleju i pompa vacum zatarła się. Pompa przykręcana jest na 3 śruby odkręć, umyj może da się ją uratować.

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Czegoś nie rozumiem... Pompa to ta okrągła pucha pod pompą hamulcową? Czy jest coś jeszcze?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(27-05-2018, 09:27)filozof napisał(a): Czegoś nie rozumiem... Pompa to ta okrągła pucha pod pompą hamulcową? Czy jest coś jeszcze?

Pod pompą hamulcową to masz serwo pompy hamulcowej. Biggrin
Sam pisałeś o zasadzie działania wspomagania pompy - podciśnieniowo. W dieslu podciśnienie wytwarza dodatkowa, mechaniczna pompa napędzana od silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-2018, 09:32 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

O patrz Pan Biggrin Nie zauważyłem, że to o dieslu mowa.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
bibas
Zarejestrowani

op problem rozwiązany .   urwane były te 2 kliny co zachodzą na wałek rozrządu i nie miało się jak kręcić bo nie zazębiało.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

10 gości