Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

termostat


Mati
Zarejestrowani

(23-11-2015, 11:55)ninja_cat napisał(a): - zimny samochod -> wlaczona klima na samym akumulatorze
tego nie sprawdzaj, szkoda akumulatora
(23-11-2015, 11:55)ninja_cat napisał(a): - zimny samochod -> odpalony silnik -> ruszamy i jedziemy
u mnie jest tak że jak ruszę, jeszcze temp nie dochodzi do drugiej kreski a już leci łamane/ciepłe powietrze
(23-11-2015, 11:55)ninja_cat napisał(a): Cieple powietrze czuc dopiero, gdy troche pojezdzimy
ale na jakim ustawieniu? z klimatyzacją czy bez?
(23-11-2015, 11:55)ninja_cat napisał(a): Parowanie szyb jest duzym problemem.
obieg zewnętrzny włączony? klima działa poprawnie? jak mam zaparowane to po włączeniu auta załączam klimę i osusza szybko szybę... a na włączonej klimie wydaje mi się że szybciej grzeje.
Fajnie by było zobaczyć czy jest i czy działa nagrzewnica elektryczna.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ninja_cat
Zarejestrowani

@ Mati, w klimie wymieniono czynnik przed weekendem, takze testowano zakres pracy i podobno jest ok.
Caly czas mam obieg zewnetrzny i staram sie jezdzic z wlaczona klimatyzacja. Paruje szyby bo jednak powietrze z klimy jest cieplejsze niz to na dworze.

Kiedy wskakuje Ci druga kreska? Po ilu minutach? Czy na postoju, gdy odpalisz silnik i stoisz z odpalonym to wskakuje tez szybko?
Jak najlatwiej sprawdzic czy jest ta nagrzewnica i czy dziala poprawnie?

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-11-2015, 12:32)ninja_cat napisał(a): Paruje szyby bo jednak powietrze z klimy jest cieplejsze niz to na dworze.
ale powietrze z klimy powinno być bardzo suche i nie powinno parować, kiedy wymieniany filtr p,pyłk?

na postoju nie grzeje go aż się zapali druga kreska Biggrin zawsze ruszam szybciej Biggrin

hmm nagrzewnicę elektryczną to nie wiem czy Oktawiusz by na clipie nie zobaczył jej działania, nie chcę wprowadzać w błąd. Niech się wypowie lepiej operator tej maszyny Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ninja_cat
Zarejestrowani

@ Mati, filtr? W zeszlym tygodniu wymienilem filtr, wczesniej byl wymieniony w wakacje.
Ok, w takim razie, czy zwrocilbys uwage, kiedy wskakuje 2, 3 i pozniej 4 kreska, gdy juz jedziesz? Chyba najwazniejsza jest 2-ga dla mojego przypadku.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

tak spróbuję takie coś przyuważyć, chodzi Ci o czas? czy przebytą drogę?

(23-11-2015, 12:48)ninja_cat napisał(a): Chyba najwazniejsza jest 2-ga dla mojego przypadku.
czemu druga? wiem że 3 i 4 to już szybciej wskakują Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2015, 12:56 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ninja_cat
Zarejestrowani

Chodzi o to ile czasu samochod pozostaje na pierwszej kresce. Jesli bardzo dlugo to pewnie bedzie sugerowac problem z otwartym termostatem.

Glownie chodzi mi o czas. Jesli podasz tez orientacyjna ilosc km to tez bedzie pomocne.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(23-11-2015, 13:05)ninja_cat napisał(a): o to pewnie bedzie sugerowac problem z otwartym termostatem.
przejedź się i jak będziesz mieć drugą-trzecią kreskę zatrzymaj się i dotknij chłodnicę. Termostat powinien być zamknięty a chłodnica zimna...

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
ninja_cat
Zarejestrowani

"przejedź się i jak będziesz mieć drugą-trzecią kreskę zatrzymaj się i dotknij chłodnicę. Termostat powinien być zamknięty a chłodnica zimna... " - w jakim przypadku?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W każdym przypadku. Czwarta kreska - u mnie chłodnica jest już lekko ciepła przy wejściu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(22-11-2015, 23:56)ninja_cat napisał(a): Podlaczam sie pod temat. Mam problemy z cieplym nawiewem (dlugo sie nagrzewa, max do 4-5 kresek), zimnym powietrzem w tryie odmrazania/odparowywania. Domyslam sie, ze to moze byc wina termostatu?

BTW, czy ma ktos Clipa uzyczyc na Ursynowie, aby sprawdzic odczyty czujnikow temperatury? Co jeszcze moglbym odczytac uzytecznego w diagnostyce klimatyzacji/chlodzenia silnika?

Czy masz zaślepiony EGR ? Ja jak zaślepiłem u siebie to też dłużej się nagrzewa.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości